Citaat van: RoGEK op april 09, 2013, 09:08:21
Goedemorgen... dat werd ook eens tijd...
Ik was op een gegeven alleen nog maar aan het winkelen... Aan echt beluisteren ven mijn collectie kwam ik niet meer toe.
Nu heb ik deze maand tot nu toe maar een paar [door ruiling] (plus 1 van maat John gekregen onderweg - heeft jazz besteld op Amazon, hij wel.
) aanwinsten, maar ik merk nu dat rust in je kop veel meer waard dan een zoveelste nieuwe aanwinst, die door tijdgebrek [sic] moesten wachten op een eerste beluistering: er zijn ... wachtenden voor u.
Nu hebt voor eerst in jaren de tijd genomen om eens grondig bepaalde (hoogtepunten) uit mijn oude collectie goed en grondig te beluisteren: een ware zegen.
Mijn verlanglijstje groeit, maar daarbij ook het besef dat dat ook allemaal beluisterd moet worden terwijl er nog zoveel weinig of helemaal niet beluisterd in de rekken staat. Dus zal er een deel daarvan niet of misschien wel nooit aangeschaft gaan worden. Alleen de echte discografische hoogtepunten komen nog in aanmerking. Tweede keus wordt van de lijsten afgevoerd, evenals titels waaraan ik twijfel of ik die ooit wel eens meer dan 1 keer zal beluisteren omdat de reviews mij al het één en ander hebben verteld over de betreffende uitvoeringen. Geen of slechte review(s) betekent voor mij meestal ook niet kopen.
En het belangrijkste is dat de aankoop budgetverantwoord is, want het huishoudboekje moet in de eerste plaats op orde blijven en niet de aanwas van mijn CD-verzameling