(
)
Mahler 7/ London Symphony Orchestra o.l.v. Michael Tilson Thomas (RCA Red Seal, (P)1997).
Een Zevende van Mahler toendertijd met gemengde gevoelens ontvangen m.n. wat betreft de enginering (plaatsing en afstelling van de mics). De opnameruimte, Walthamstow Assembly Hall in Londen, is dik in orde. Zelf vind ik dat de critici hier voor een deel dik overdreven hebben. Het klinkt nog steeds als Mahler en niet als Bruckner. Als Mahler naar Bruckner gaat klinken dan pas hebben de h.h. critici reden tot klagen. Goed de strijkers klinken wat afstandelijker dan op gemiddelde opname van Mahler, maar dat klinken de blazers ook. Het geheel is wat afstandelijk opgenomen, maar niet storend genoeg om dit af te doen als een sechte productie. Engineer Andreas Neubronner heeft gewoon een goed klinkende Mahler vastgelegd, die klinkt zoals een symfonie moet klinken: groots, wijds en ruimtelijk.