Bijna absolute stilte, alleen klok en af en toe de koelkast laten zich horen: geen muziek vannacht, ben bij John (die is in droomland

). Wordt bijkans krankzinnig: lig al ruim anderhalf uur wakker. Dat is niets voor mij want dan voel ik mij eenzaam en alleen. Muziek=contact. Contact met de ander, de andere wereld. Zonder muziek is het een barre, lege wereld. Een universum zonder oorsprong en doel, laat staan zin. Muziek weerspiegeld nog het meest mens' behoefte aan harmonie, eenheid, vereniging en uiteindelijk opheffing van meerheid door versmelting[assimilatie]. Can you still dig it?

Zij was (eer)gisteren te zien op de portal van
www.allmusic.com

, in een topic van schieper. Ik weet niet waarom ik haar benaderd heb maar het zal wel ergens goed voor zijn.
Bijna even oud of even jong, de duvel is oud en die bemoeit zich er nu mee - kwade praktijken in de ogen van de goedgelovige.

Life goes on and still it keeps its mysteries.
Ach, je kan je afvragen waar is die Cornelis1921 nu helemaal mee bezig, moet zich ook maar eens afvragen wat hem bezig houdt door de hieraan voorafgaande zin tot zich te nemen.
En ik besluit met mijn credo èn tevens motto: All that music! Now you dig it?!
En als je wil weten hoe het credo c.q. motto klinkt, luister dan naar het coda van Peter Gabriel's 'Passion'

, wiens gehele CD ook de soundtrack zou kunnen zijn van dit epistel. Amen!