Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Whisper.nl

The real good old country.

Doet me een beetje denken aan Country Gazette. Blue Grass.

Even een beetje sneller.  Maar raakt bij mij wel wat.


http://www.youtube.com/watch?v=W5Ve8yn-agk

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

renes59

#3032
Ik mag dat wel, niet een hele avond maar ik vind het wel mooi.
Je zou het niet zeggen maar deze mensen komen ook uit de blue grass hoek. Alison Krauss op het Rounder label, mooie muziek enhet klinkt op cd echt goed. Wil je een cd voor het mooie geluid koop 1 van het Rouder label.

http://youtu.be/hBs2N1UCvY4
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Citaat van: Whisper.nl op september 05, 2011, 20:25:56
The real good old country.

Doet me een beetje denken aan Country Gazette. Blue Grass.

Even een beetje sneller.  Maar raakt bij mij wel wat.


http://www.youtube.com/watch?v=W5Ve8yn-agk

Groet Whisper



Doet mij slechts aan foute westerns denken :-D, nee dat is niks voor mij.

Geef mij dan maar Paul Carrack
Smaken verschillen... notworthy


http://www.youtube.com/watch?v=qYRmQRtS3cw
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

xander32

#3034
Excuse moi Renes59 en Whisper maar die bovenstaande tracks zijn wel heel oubollig ...

Maar dat zal het verschil in leeftijd zijn tussen jullie en mij; ik merk zelf ook wel dat de muzieksmaak mee groeit met je leeftijd  :yes:.

Maar zaterdag a.s. ga ik eerst weer eens uit m`n dak bij Trigger Finger op Appelpop HB. Een heerlijke bak herrie van deze zuiderburen!

Sander.

Cornelis1921

 :no: :evil: Even niets: ben nog aan het bijkomen van de hosti en de wijn van gisteren...
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

renes59

#3037
Paul Carrack vind ik goed, Airborne vind ik minder.
Dit soort is waar ik het meeste naar luister.

http://youtu.be/0eSneLhBNO4
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

#3038
Citaat van: xander32 op september 05, 2011, 21:44:45
Excuse moi Renes59 en Whisper maar die bovenstaande tracks zijn wel heel oubollig ...

Maar dat zal het verschil in leeftijd zijn tussen jullie en mij; ik merk zelf ook wel dat de muzieksmaak mee groeit met je leeftijd  :yes:.

Maar zaterdag a.s. ga ik eerst weer eens uit m`n dak bij Trigger Finger op Appelpop HB. Een heerlijke bak herrie van deze zuiderburen!

Sander.

Als je 52 bent, Hans is ook in de 50, dan vind je het al gauw "gedoe" en "dat heb ik al een keer gehoord". TF vind ik dan ook gedoe en vind het niets toevoegen, ik heb het al eens gehoord.
Oubollig, ja dat kan dat komt vanzelf, maar of country nu echt oubollig is geloof ik niet. Ik mag er graag naar luisteren, niet een hele avond.
Als ik muziek aan het draaien ben op een avond gaan er zeker 30 cd's door mijn hand. Ik draai ze niet helemaal, een nummer hier een nummer daar. Alle soorten genres door elkaar. Als ik denk nu iets hardere muziek dan zet ik van Halen of Hawkind op , jaren 70 rock. Als ik pop draai zowiezo jaren 60 en 70, Rolling Stones, the Who, Kinks, ELO etc.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Cornelis1921

#3040
 :angel: :angel: :angel: :angel: :angel: Niet bij brood en wijn alleen:
'To Watch the Storms' van Steve Hackett is een hemelse wereldplaat...zo goed!!! Top 100 all time favorites...nu al.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
'The Best of the Doors' CD1(1985 remastering). Kwam vanmiddag in The Record Shop ook een Doors 'Best of...' dubbelaar tegen. Recente remastering, alleen......'When the Music is over' staat er niet op. Dus, voor die €8,99 heb ik hem laten staan. Trouwens, ook deze remastering kwam tot stand i.s.m. v.m. producer Bruce Botnick, net zoals de 1985 remastering. Dus dat zit wel goed. Zo U ziet, ben ik geen echte audiofiel...maar een eenvoudige muziekliefhebber. Audiofilie OK, maar daar zijn wel grenzen aan.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3042
 :yes: :-)
Anton Bruckner (1824-1896): symfonie nr. 3 (versie 1889)/ City of Birmingham Symphony Orchestra o.l.v. Andris Nelsons (BBC Music CD bijlage sept. 2011, 'Live recording for BBC Radio 3')
Elke maand laat ik door één van de lokale tijdschriftenhandelaren een BBC Music wegleggen, die ik later als de uitkering gestort is afhaal.
Eén van de alleraardigste assets van dit tijdschrift is de maandelijks CD met (een) live opname(n) van Britse orkesten, koren en van internationale instrumentalisten, die oorspronkelijk voor BBC Radio 3 zijn gemaakt. Soms betreft het opnames die exclusief voor het tijdschrift zijn gemaakt.
Keurig in een Jewel Case i.t.t. het CD bijvoegsel van het concurrerende muziektijdschrift 'Gramaphone', welk in een kartonnen hoesje geleverd wordt. Vaak zijn de uitvoeringen en opnames van een verrassend goede kwaliteit. Ook de dirigenten en solisten zijn vaak van wereldfaam. Af en toe  trakteerdt dit blad ons op een kwalitatief hoogstaande historische opname uit het rijke BBC Radio archief.
Kortom, iedere maand of eigenlijk 13× per jaar kijk ik uit naar dit zeer interessante tijdschrift over klassieke muziek. De Nederlandse tegenhanger heet 'Luister', waar ik ook al zeven jaar abonnee van ben. Naast deze twee tijdschriften valt ook het magazine 'Klassieke Zaken' tweemaandelijks in de bus. Dus het op de hoogte blijven van het heden verleden en toekomst van van de klassieke muziek is niet zo moeilijk.
Nu nog die vermaledijde BTW-verhoging op de toegangskaarten terugdraaien en de het wordt, ook voor mensen met een uitkering, financieel gemakkelijker om ook in de toekomst concertbezoeken te blijven afteleggen: goed voor iedereen, niet alleen voot de economische elite.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3043
 :-) :-) :-) :-) ( :-) )
Nog een prachtplaat van Steve Hackett: 'Please don't Touch'. Weleswaar zo'n kwart eeuw ouder toch een zeer rijpe Hackett, die hierop zijn composities, arrangementen en spel etaleert. Anders dan collega en zijn voorganger bij Genesis, gitarist Anthony Phillips ligt bij Hackett nog meer de naruk op de symfonische variatie i.p.v. op de gitaristieke. Hoewel beiden narratatief heel sterk zijn en de typisch engelse traditie staan om met humor daarvan te getuigen. Gitaristen zijn een beetje gek als het benadering van het muzikale gaat: (vaak) een (zeer) groot technisch kunnen paren aan dat van het compositorische. Te vergelijken met klassieke zanger die daarna(ast) gaan dirigeren. Ook dat leverd vaak wonderlijke en verrassende resultaten op; een mooie balans tussen technische virtuositeit en een uitstekend gevoel voor ambiance.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

xander32

Citaat van: renes59 op september 05, 2011, 22:55:35
Citaat van: xander32 op september 05, 2011, 21:44:45
Excuse moi Renes59 en Whisper maar die bovenstaande tracks zijn wel heel oubollig ...

Maar dat zal het verschil in leeftijd zijn tussen jullie en mij; ik merk zelf ook wel dat de muzieksmaak mee groeit met je leeftijd  :yes:.

Maar zaterdag a.s. ga ik eerst weer eens uit m`n dak bij Trigger Finger op Appelpop HB. Een heerlijke bak herrie van deze zuiderburen!

Sander.
Als je 52 bent, Hans is ook in de 50, dan vind je het al gauw "gedoe" en "dat heb ik al een keer gehoord". TF vind ik dan ook gedoe en vind het niets toevoegen, ik heb het al eens gehoord.
Oubollig, ja dat kan dat komt vanzelf, maar of country nu echt oubollig is geloof ik niet. Ik mag er graag naar luisteren, niet een hele avond.
Als ik muziek aan het draaien ben op een avond gaan er zeker 30 cd's door mijn hand. Ik draai ze niet helemaal, een nummer hier een nummer daar. Alle soorten genres door elkaar. Als ik denk nu iets hardere muziek dan zet ik van Halen of Hawkind op , jaren 70 rock. Als ik pop draai zowiezo jaren 60 en 70, Rolling Stones, the Who, Kinks, ELO etc.
Ach, ik lees echt wel dat jij erg veel plezier haalt uit betreffende muziek, en daar gaat het toch om. Maar het oubollige wordt bij mij versterkt door het stoffige uiterlijk van die gasten ... Maar dat zegt dus wer helemaal niets over de kwaliteit en de passie van betreffende muzikanten.

Smaken ... Vooral blijven genieten zou ik zeggen :yes:.

Sander.