Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Maurice

NU DT met Black clouds and silver linings.
Zometeen denk ik maar een Eric Dolphy LP  :yes:
Outward bound of zo (lekker een een cello als gitaar gebruiken in 1 nummer)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Count of Tuscany (DT) is op LP toch lekkerder dan op CD (nu cd opstaan). De LP is veel meeslepender en indringender  HB
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

#2252
Citaat van: Maurice op juni 15, 2011, 21:52:29
Zometeen denk ik maar een Eric Dolphy LP  :yes:
Outward bound of zo (lekker een een cello als gitaar gebruiken in 1 nummer)
Moet trouwens Out There zijn, misschien dat ik zometeen outward bound nog speel.
Gaat trouwens om nummer Feathers!


http://www.youtube.com/watch?v=3OrqrwEUDUk
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Cornelis1921

#2253
 byebye Enigma: MCMXC a.D (extended edition). Met Jurriaan in herinnering. Wat lijkt juni 1998 dan toch zo kort geleden...Zo vloog hij nog, en zo was het voorbij. Achteraf was het wel voorspelbaar...één van de velen die niet stierven aan de de dood, maar aan het leven...RIP and LIVE IT UP TO THE UTMOST! - (volgorde onbelangrijk)
Na nog meer "Enigma", één van de mooiste symfonien ooit: Bruckner's Negende (ed. Nowak), RSNO olv nog zo'n kleine groote dirigent, Georg Tintner (1917-1999). Fabelhaft, wat een symfonie en wat werd dat toch prachtig uitgevoerd en vastgelegd! Na zijn Negende, zijn Requiem (1849), gekoppeld aan mijn favoriete requiem, die van Maurice Duruflé (1947) (a history of the requiem, Cypres 2008) in de versie met alleen begeleiding door orgel, ook bij mij favoriet. Hoewel de versies met orkest ook heel mooi kunnen klinken (Coridons/ECO/Matthew Best/Hyperion 1988 - Is zo'n topper).
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Mexicaanse Hond

Met dank aan Maurice net even via dropbox naar binnen getrokken een Flac-rip van Missa Atropos van Gazpacho.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Niber

vanmiddag een vriend op de koffie en pils gehad met dezelfde muzieksmaak.

Paar (gedeeltes van) muziekdvd's gekeken en geluisterd. Achtereenvolgens:
- Foo Fighters - Live in Wembley stadion
- Leonard Cohen - Songs from the road
- Metallica - Français Pour Une Nuit
- Muse - HAARP (Live in Wembley)

Nu hij weg is:
Nils Lofgren (and Friends) - Live Acoustic (Niet te verwarren met de super cd waar het hele forum hier ook gek van is)
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

Niber

Citaat van: Niber op juni 16, 2011, 18:30:31
vanmiddag een vriend op de koffie en pils gehad met dezelfde muzieksmaak.

Paar (gedeeltes van) muziekdvd's gekeken en geluisterd. Achtereenvolgens:
- Foo Fighters - Live in Wembley stadion
- Leonard Cohen - Songs from the road
- Metallica - Français Pour Une Nuit
- Muse - HAARP (Live in Wembley)

Nu hij weg is:
Nils Lofgren (and Friends) - Live Acoustic (Niet te verwarren met de super cd waar het hele forum hier ook gek van is)

Tjonge jonge...wat heb ik een supermuzieksmaak als ik dit zo lees!!  :angel:
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Niber

Citaat van: WimPeu op juni 16, 2011, 19:25:04
Leonard Cohen is een beetje de vreemde Eend.... :-o
Dat vond die kameraad ook, heeft dus niet zo lang aangestaan.

Nu de cd-versie maar in de cd-speler gedrukt. Vrouwtje is met de baby bezig boven kan ik mooi afwassen.
Linn Akurate DSM/3 + Akurate 2200 - Marantz CD5003 - Linn Sondek LP12 - Harbeth M30.2

lo

Leonard Cohen diverse keren bij Joep gehoord en 1 keer bij mij, toen had Joep hier een cd van meegenomen. Was toch heel goed te genieten. :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: Niber op juni 16, 2011, 19:37:04
Dat vond die kameraad ook, heeft dus niet zo lang aangestaan.

Nu de cd-versie maar in de cd-speler gedrukt. Vrouwtje is met de baby bezig boven kan ik mooi afwassen.
Niets is leuker dan Hallelujah meezingen terwijl je de afwas doet.  :yes:
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Maurice

Citaat van: f.luisteraar op juni 16, 2011, 06:31:38
Met dank aan Maurice net even via dropbox naar binnen getrokken een Flac-rip van Missa Atropos van Gazpacho.
En, vond je het wat?
Nummer River vind ik echt wel super.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Citaat van: Maurice op juni 16, 2011, 20:42:06
En, vond je het wat?
Nummer River vind ik echt wel super.
Ik vond het wel wat eenvoudig van opzet. Als ik iets meteen mooi vind, dan wantrouw ik het soms. Dan vraag ik me af of het na 10, 20, 30 keer luisteren nog wel interessant is.
Albums die hun schoonheid pas na ettelijke luisterbeurten prijsgeven blijven vaak langer interessant. Dat zul je vast wel herkennen.
Goed stel oren, goed stel luidsprekers

Maurice

Citaat van: f.luisteraar op juni 16, 2011, 21:05:47
Ik vond het wel wat eenvoudig van opzet. Als ik iets meteen mooi vind, dan wantrouw ik het soms. Dan vraag ik me af of het na 10, 20, 30 keer luisteren nog wel interessant is.
Albums die hun schoonheid pas na ettelijke luisterbeurten prijsgeven blijven vaak langer interessant. Dat zul je vast wel herkennen.
Er zitten vrij veel lagen in, maar als je iets meer gefiedel wil, dan zou je eens naar Hasse Froberg and the Musical Companion kunnen luisteren (jawel, van de flower kings). CD heet meen ik iets van Future Past.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude