Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

ArjenAH en 6 gasten bekijken dit topic.

Marantz 81




Zoldar

De KT90 buizen van de Graaf lekker warm laten worden met wat radio. De frontjes van de Trinagles af gehaald. Vrouw en kind naar boven. LP op van de Dire Straits (oud geen reissue). Love over gold. Kant A opent met Telegraph Road.


Dit was in mijn tienertijd goed. Gaandeweg de tijd draai je alles grijs. Maar dit stuk zette vandaag een soundstage neer, gigantisch in proportie, met diepte waar je bijna vertigo van krijgt. Ik kan hier naar blijven terugkeren.  pompom
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden


JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Full marks voor:
Focus: Moving Waves.
Vooral het nummer Focus II betekent 4:03 kippevel, wat mooi, kan er na het zo vaak gehoord te hebben nog steeds 'goosepocks' van krijgen.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-)
Focus: Focus III. De opvolger van Moving Waves. Een wat wisselvallig album maar als geheel niet slecht met het nummer, tevens hitsingle, 'Sylvia' als hoogtepunt.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) (:-)) En nu, voor tweede maal (eigenlijk voor de derde maal, eerste maal was voor Jetty, de huishoudelijke hulp): The Moody Blues - 'On the Threshold of a Dream'. Sterk album(1969) na twee zeer sterke voorgangers.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-) Het onvolprezen MEDDLE van mr. Pink & mr. Floyd: GRANDIOOS!!!
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Cornelis1921 op juni 27, 2012, 02:33:32
:-) :-) :-) :-) :-) Het onvolprezen MEDDLE van mr. Pink & mr. Floyd: GRANDIOOS!!!
Nu: ANIMALS: woef, knor, bèhèh. clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4856
 :-) :-) :-) :-) :-)
Billy Sherwood/Chris Squire: 'Conspiracy'. Dé zomerhit van vorig jaar!!! - "Grijs" gedraaid...
De 'mood is still there' maar ik ben nu niet meer "psychotisch".
Eigenlijk ben ik een 'Romantic Warrior' ten voeten uit, een hyperromanticus zoals prof. Van Praag mij omschreef in 1981. Toen al en het is nooit over gegaan, integendeel het heeft zich verdiept. De muziek speelt in dit gebeuren cruciale rol en vormt zowel een verbindende als een scheidende factor. Namen en rugnummers staan elders op dit forum.
Ieder individu (wezen) kent kleine(re) en grote(re) liefdes gedurende zijn lange, lange bestaan, doch maar één echte. Daar is ie zijn hele bestaan naar op zoek. Zoekt de definitieve vereniging met zijn/haar partner. Daar draait volgens mij de zin van/in het leven om: The quest for unification.

Lookin' for clues? Word lid!

Or do I belong to the laughing stock? clown1
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4857
 :-) :-) :-) :-) :-)
Wendy and Lisa: 'Wendy and Lisa' (©1987). Muziek uit één van mijn donkerdere periodes uit dit leven. Het nummer 'Waterfall'* (radio/hitsingle) vormde een baken van hoop en verwachting gedurende deze episode. But, briljante muziek all the way.
CD was geen koopje: ±€28,00 via amazon.de. Maar beslist de moeite waard. Heeft i.i.g. een hoge sentimentele waarde.*
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#4858
 :-) :-) :-) :-) :-) Na  afloop van 'Wendy and Lisa':
Tchaikovsky: Romeo and Juliet Fantasy Overture/ Symphony No.4/ Colorado Symphony Orchestra/ Kristin Jurkscheit, 3th principal horn/ Marin Alsop, dirigente (Naxos, ©2002).
Zeer goede en uiterst aangename doch geen briljante uitvoeringen.
De ouverture spreekt voor zich.
De symfonie werd door Tchaikovsky ook wel beschouwd als "onze symfonie", doelend op zijn relatie met zijn mecena, Nadjezda von Meck, die hij nimmer zou ontmoeten en er alleen per brief mee zou communiceren.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

JohnWx

Citaat van: Zoldar op juni 24, 2012, 23:32:05
De KT90 buizen van de Graaf lekker warm laten worden met wat radio. De frontjes van de Trinagles af gehaald. Vrouw en kind naar boven. LP op van de Dire Straits (oud geen reissue). Love over gold. Kant A opent met Telegraph Road.


Dit was in mijn tienertijd goed. Gaandeweg de tijd draai je alles grijs. Maar dit stuk zette vandaag een soundstage neer, gigantisch in proportie, met diepte waar je bijna vertigo van krijgt. Ik kan hier naar blijven terugkeren.  pompom

zie je wel je kent wel de radio ook met dat ene  :-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.