Nu dus het briljante 'Moving Waves' van Focus.
Leerde Focus al vroeg kennen als onderdeel van mijn eigen discotheek (op vinyl) in 1971. Het jaar dat ik van mijn krantenwijkinkomsten bij V&D in Haarlem mijn eerste zelfgekochte en door mij zelfverdiende stereo kocht voor de prijs van hfl399,-. Een merkloze versterker en dito speakers (2×7,5 Watt DIN) met ingebouwde BSR draaitafel met onbekend element, dat ik later verving door een Philips (keramisch). Mijn collectie ELPEES was toen nog niet zo uitgebreid: C.C.R., ELP, YES, The Who, The Beach Boys, The Moody Blues enzo... en Focus natuurlijk. Daarnaast had ik nog wat singletjes. De muziek leerde voornamelijk kennen via Radio Veronica in de late uurtjes o.a. bij Tineke (de Nooy). 'Expecting to Fly' van Buffalo Springfield was de opener van haar late-nightshowtoendertijd (22:00-00:00uur). 'Yours is no disgrace' ('YES Album') werd door Tineke vaak gedraaid en was dé song waarmee ik YES leerde kennen en waarderen, zeg maar rustig lyrisch van werd. Prog bestond toen nog niet zolang als stroming, maar het virus had mij al vroeg besmet.