Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

#3405
 :-) :-) :-) ( :-) ) - Maxwell Davies/  :-) :-) :-) :-) :-)  - Rising
Op dit moment naar muziek van de brit Peter Maxwell Davies(*1936) uitgevoerd door de gebroeders Ceccanti en het Contempoartensemble.
Hiervoor de, terechte, klassieker "Rising" van Rainbow.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3406
 :-) :-) :-) :-) ( :-) )
Borodin(1833-1887): Symfoniën 1-3/ CSR Symphony Orchestra (Bratislava) o.l.v. Stephen Gunzenhauser (Naxos, ©1989). De uitstekende voorloper van de vertolkingen door de eveneens amerikaanse dirigent Gerard Schwarz met de Seattle Symphony (Naxos, ©2011), die ik op dit moment bestelling heb (Caminada Classics).
Borodin schreef naast zijn professie van chemicus een bescheiden maar artistiek hoogstaand œvre van wat is kunstmuziek bij uitstek. Als lid van het in Sint Petersburg gevestigde compositorische vijftal "Het machtige hoopje", dat zich toelegde op het componeren van voornamelijk "nationalistische" muziek, in reactie op de westerse invloeden uit voornamelijk Duitsland en Oostenrijk. Andere beroemde leden van Het machtige hoopje zijn bijvoorbeeld Rimsky-Korsakov en Moessorgsky.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3407
 :-) :-) :-) :-) :-)
Borodin: o.a. symfoniën 1&3/ Royal Stockholm Philharmonic Orchestra o.l.v. Gennadi Rozhdestvensky (Chandos Records Ltd, ©1994). Full Marks voor deze uitvoeringen vanwege de betere opnamekwaliteit en naproductie. De orkesten verschillen ook in speelkarakter van elkaar: 'Stockholm' speelt enigzins 'stijvelijk', 'Bratislava' met meer 'swung en zwier'. Doch grosso modo doet de een niet echt onder voor de ander.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

pietjepc

Avantasia - Metal opera  HB
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/DCS9cYdm5-8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
PM-15s1, SA-15s1, UD5005, TD160, XT6F

Marantz 81

Lekker nummertje  :yes:

album van haar tijdje terug aangeschaft na een luisterbezoek van lo bij mij ,en vanavond ook geluisterd




http://www.youtube.com/watch?v=bQWlg3Vx6xU


jowa

Lekker papa-dag, dus tijd om cd's te luisteren  :yes:
Nu "Great Recordings Of The 50's" van STS i.s.m. VDH op staan.

Heerlijke beetje ouderwetse jazzie muziek.
Super relaxed, absoluut geen spoortje van limiters te bekennen (oftewel is dat heel goed gedaan of echt afwezig).

Zelfs op hoger volume blijft het erg mooi. Mooie aanwinst en een aanrader, die ik 's avonds nog wel een paar zal op zetten, dan wel met een mooi glas wijn erbij en m'n meisje natuurlijk   :-) :wink:

Totofan

Ik luister nu naar Toto Isolation een goede cd ik denk onbekend onder veel mensen, maar het is een goed album.

Groet Marcel
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next


Marantz 81

@ Totofan

weet jij misschien wel album dit nummer is ?


Audiotic

#3416
Rumours van Fleetwood Mac, net opgehaald in 96/24. Wow, als nieuw, ik vond de CD altijd erg schel, scherp en erger, "grind"-achtig klinken. Nu is het open, luchtig, vrij. PRACHTIG.
Eens zien wanneer de buurman langs komt, want ik heb 'm wel op -5 staan, bijna voluit dus, en dat is, zeg maar gerust, heel hard :-)
Auralic Aries + Marantz NA-11S1 PCM/DSD streamer - Marantz UD9004 - Primare Pre32 - CI Audio D-200 MkII - Nubert NuVero 60 + R.E.L. R-528SE - Sennheiser HD800 & Schiit Lyr 2 HPA - Siltech & ProLine custom made Silver & Gold. En veel SD en HD muziek

Zoldar

avondje vinyl:

soungarden - telephantasm


je weet het. de 2011 remaster. van 24 bit/96khz naar LP gezet.


Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Een hekel aan Tiesto, een hekel aan z'n muziek en een hekel aan mp3....
Maar oh wat klinkt dit goed....!!!  clown1

Groet Marvin, die teveel gedronken heeft om een waarde oordeel te geven. Maar niet schroomt om nu te erkennnen te genieten van een mp3 met vreselijk slechte house....
Wat is het allemaal betrekkelijk wat 'we' horen en vinden......  :wink:

Zoldar

onder invloed zijn van sommige substanties zijn, kan als de grootste tweak gezien worden om 'in' de muziek te geraken  :mrgreen: :mrgreen:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden