Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 31 gasten bekijken dit topic.





Marantz 81

Ook weer zo,n nummer dat ik als klein ventje op de bank zat met men pa met volume knop op standje turbo  :-D, en vindt het nummer ook errug goed  :-)


http://www.youtube.com/watch?v=2Un6G1DLD6E


Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

Whisper.nl

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet



Cornelis1921

#3370
 :-) :-) :-) :-) :-) :yes: !!!
Zit nu keizacht te genieten van Joe Walsh's "But Seriously Folks...". Net zoals "Barnstorm" ook een klasseplaat.

Hoor nu wat een geweldige opnames dit zijn. Met de Denon dcd535 en een  oude (tweedehands) NAD receiver haalden heel wat minder uit dezelfde bits (gewoon Redbook*). Ik had toen ook een Sennheiser (on-ear) hoofdtelefoon (type ?, evenals de prijs hfl.99,-?) Het was tamelijk bescheiden in die dagen. Maar genoten heb ik toen ook. Muziekluisteren c.q. -beleven is hoofdzakelijk een subjectieve bezigheid, zolang die maar niet collectief en sociaal is, zoals op een (Hi-Fi)forum (zoals bv dat van marantz). Oops...did I say something wrong or bad...?
Van Joe W. is nog het gehele solo-œvre te verkrijgen.
Dit smaakt NU duidelijk naar meer. Toen ook, doch ook voor Joe W. gold hetzelfde verhaal: kopen en om een of andere maffe reden weer de deur uit doen.
@Wimpeu (en anderen), jij zal wel steeds minder begrijpen van mijn manier van dezelfde liefhebberij bedrijven. Geeft niet, er valt niet veel aan te begrijpen, het net zo on(be)grijpbaar als het leven zelf. Waarvan akte.
Groetjes, Cor.

P.S. Don't try to 'communicate' this at home!
P.S. II: * is de K2 HD-mastering ook nog Redbook. BSF is 'gewoon' 24bit/96kHz.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3371
 :-) :-) :-) :-) :-)       
"Octavarium"!!! by Dream Theater: vuurwerk, pyrotechnics manne. Zit met het eerste nummer er helemaal in...Donders, wat goed!
Werd door het (Duitse) publiek nogal gemengd ontvangen (op Amazon.de **** uit *****), maar ik vond hem meteen steengoed.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Cornelis1921

 :-) :-) :-) :-) :-)
Rainnbow: "Rising". @Wimpeu: geen woord overdreven wat betreft dit album. Magnefiek!!! Kende Rainbow alleen van het jeugdhonk en de radio. Wat is dit reetegoeie muziek èn bereleuk om voor eerste maal te horen dit album - zo jaren zeventig en toch tijdloos.: hééérlijk!!! Zo zie je maar waar dit forum al niet goed voor is.
Groet, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

#3374
 :yes: :-) :-) :-) :-) :-) Na de reprise...
...en toen was het stil: wát een slotapotheose!!! Het laatste nummer van "Rising" blaast letterlijk en figuurlijk dit prachtige en een echte verrassing zijnde album uit. Wim, je wordt bedankt...         Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *