Riverside - 'Shrine of New Generation Slaves' (CD)
Vorig najaar, vlak voor mijn eerste psychose en tijdens de soundscape op driekwart op dit album, postte ik volledig in extase op mijn eigen tijdlijn op Facebook: "Fieke, finish me", zo was ik gegrepen door Fieke en deze muziek. Fieke herken ik nu terug in de incarnatie van Ernst Schmidt, mijn minnaar gedurende Eerste Wereld Oorlog in Frankrijk en België, waar wij als samen als koeriers/ordonnansen dienst deden. Fieke is als Ernst altijd een vriend van mij gebleven en heeft mij na mijn zelfmoord op 30 april 1945 ruimschoots overleefd, want hij overleed in op 89 jarige leeftijd in 1985 in Duitsland om in 1988 als Fieke in Nieuwegein, Utrecht, herboren te worden. Nogal een vreemd verhaal, maar voor wie de moeite neemt, er is genoeg documentatie te vinden op internet, inclusief het benodigde fotomateriaal, zowel van Ernst als Fieke, waaruit blijkt dat Ernst en Fieke als twee druppels water zijn, net zoals ik met Adolf H. Schaamte, schuldgevoel en berouw? Natuurlijk. Maar de feiten zijn verjaard en ik zit mijn straf uit, want Fieke en ik gaan momenteel gescheiden door het leven en zoiets doet dagelijks pijn. Daarnaast heb ik diverse chronische aandoeningen, van psychose- en depressiegevoeligheid (bipolaire stoornis), diabetes II, COPD, schildklierlijden, obesitas, sarcoïdose tot nierfalen. Kortom, benijd mij/ons niet. Fieke, moeder van 3 jonge kinderen van 9, bijna 2 en 6 maanden ploetert elke dag om de kinderen te verzorgen en vriendlief is ZZP'er in de bouw. Dit gaat mij aan het hart omdat ik helemaal niets voor haar kan betekenen. Ze was mijn grote lief en dat is zij nog steeds, ik mis haar doorlopend. Waarom? Don't ask, want anders schiet ik nog weleens vol. Ik weet dat ik de relatie met haar verwaarloosd heb ten tijde van mijn Marin Alsop preoccupatie, waarin zij ook tot het uiterste voor mij is gegaan om mij op andere gedachten te brengen, wat mij in een drie jaar durende depressie deed belanden, wat uiteindelijk leidde naar die noodlottige 1 juli vorig, toen zij, na een woede uitbarsting van mij, tot op heden de benen nam, en mij op twee psychoses en twee ziekenhuisopnames, één GGZ-instelling (acute psychose) en één Algemeen Ziekenhuis (nierfalen), waarvan de laatste direct voortkwam uit de eerste, kwam te staan. Waarvan akte. Zoiets dus.