Ik luister of kijk nu naar (oud en vertrouwd onderwerp) Part 2

Gestart door WimPeu, april 30, 2010, 18:32:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op augustus 03, 2017, 19:57:17
Sine Eeg, het nummer My Treasure. Nooit van deze gehoord, tot ik de Dali CD aan het luisteren was. Dit nummer start met een heerlijk stukje gepluk aan een bas, dan komt Sine ook in. En daar blijft het niet bij. Jazz met een stem en contrabas in het begin en dan een piano en de rest. Prachtig.
Dus toch nog de conventionele CD... Ik begon al bang te worden. HLP
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op augustus 03, 2017, 20:00:58
Ach Cor, natuurlijk is het handig als je de muziek uit de muur kunt halen, maar ik heb nog geen enkele cd verkocht en ga ik ook niet doen. Ik ben nog steeds op zoek naar een Accu cd speler. Mijn DP57 heb ik destijds ingeruild om de Aurender te kunnen kopen. Maar als ik de centen heb, en er komt een betaalbare voorbij, dan komt hier ook weer een cd speler  :yes:
hello pompom :wav: Terug in de muzikale moederschoot. :yes:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

lo

Citaat van: Rob46 op augustus 03, 2017, 19:57:17
Sine Eeg, het nummer My Treasure. Nooit van deze gehoord, tot ik de Dali CD aan het luisteren was. Dit nummer start met een heerlijk stukje gepluk aan een bas, dan komt Sine ook in. En daar blijft het niet bij. Jazz met een stem en contrabas in het begin en dan een piano en de rest. Prachtig.

Welke Dali cd was dat?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Rob46


Rob46

Citaat van: lo op augustus 03, 2017, 20:44:14
Welke Dali cd was dat?

Ik heb er 3 Leo, maar geen albumhoes te zien of te downloaden. Deze komt van CD 1. Ik lees dat je het al hebt gevonden. En?

Cornelis1921

Citaat van: Rob46 op augustus 04, 2017, 11:20:06
Ik heb er 3 Leo, maar geen albumhoes te zien of te downloaden. Deze komt van CD 1. Ik lees dat je het al hebt gevonden. En?
Rob, wat vormt nu eigenlijk jouw "kern"smaak? Want ik zie vele soorten en stijlen muziek in jouw postings voorbij komen. En bij mij zorgt dat ervoor dat dat bij mij een beetje gaat kriebelen, want ik neem ieders smaak, ook die van jou, namelijk zeer serieus. In ieder toppie, Rob! notworthy
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

Rob46

Ik ben wat muziek betreft zeer breed georiënteerd Cor. Mijn voorkeur gaat wel naar vocal jazz. Verder vind ik Celtic erg mooi, lounge en klassiek. Maar ook muziek van de albums als Spirits of Nature. Dit zijn verzamelaars die (bijna) niet meer zijn te verkrijgen. Het zijn verzamel albums met vooral Celtic muziek. Hans (Whisper) heeft bij jou tijdens een M&G wel eens wat laten horen, ook hij is een verwend liefhebber van dit genre.

Rob46

Lars Danielsson. Liberetto. Beetje moderne Jazz als ik het zo mag omschrijven. Even wennen....

lo

Citaat van: Rob46 op augustus 04, 2017, 11:20:06
Ik heb er 3 Leo, maar geen albumhoes te zien of te downloaden. Deze komt van CD 1. Ik lees dat je het al hebt gevonden. En?

Ik heb er ook drie, origineel, en een kopie van nr1 (Door Bert50 meegebracht). Mooi nummer van Sinne Eeg! (staat overigens op CD vol3) Ik vind trouwens al die Dali CD's erg mooi van inhoud en kwaliteit.... :yes:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.


Rob46

#15013
Nog maar een cd van Lars luisteren. Geweldig!

Biography :Lars Danielsson is one of the top jazz bass players in Sweden. His deeply melodic playing has provided depth to the music of an international cast of jazz players including vocalist Caecilie Norby, saxophonist Rick Margitza, guitarist John Abercrombie, trumpet player Kenny Wheeler, and percussionist Trilok Gurtu. He recorded with Lars Jansson's Trio 84 and the Eternal Now and the Lars Jansson Trio. A member of Hans Ulrik's Jazzpar 99 Combo, which featured guitarist John Scofield and drummer Peter Erskine, Danielsson subsequently performed, along with saxophone/clarinet player Tony Coe, in Carsten Dahl's Jazzpar 2000 Combo.

Danielsson has garnered considerable acclaim as a bandleader. His 1994 album, Far North, featured accompaniment by soprano saxophonist David Liebman, pianist Bobo Stenson, and drummer Jon Christensen, while his 1997 album, Origo, was recorded with guitarist John Abercrombie and drummer Adam Nussbaum. 2005's sparse and thoughtful Libera Me featured the Danish Radio Concert Orchestra, 2007's Pasodoble relied heavily on the nimble hands of Polish pianist Leszek Mozdzer, and 2009's Tarantella covered a whole range of genres, including Euro-classical chamber music and traditional Scandinavian folk. ~ Craig Harris 

Source : Rovi/Tidal

Rob46

Victoria Tolstoy. Mjammie jazz. In mijn optiek goede avondmuziek.