upscalen met de BD7004

Gestart door todiroy, mei 16, 2010, 21:01:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

todiroy

Hallo,

Ik heb me net de BD7004 aangeschaft.

Voorlopig heb ik hem rechtstreeks via HDMI aangesloten op mijn TV.

Nu wilde ik wel eens zien wat het verschil zou zijn i.v.m. het upscalen van de beeldkwaliteit.

Dus heb ik een DVD gespeeld waarvan ik wist dat het beeld niet goed is,maar ik zie totaal geen verschil met daarvoor.
(gebruikte daarvoor mijn PS3)
Op de afstandsbediening is een functie waarmee je kan kiezen welke beeldkwaliteit je wilt instellen (als dit er al voor dient??),maar dit geeft geen verschil.

Is er iemand die weet wat ik fout doe?

Mvg,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Marvin

De grote vraag is natuurlijk wat een scaler met een slechte bron kan goedmaken.
Eigenlijk vrij weinig....  :-)

Matig SD maak je natuurlijk niet tot geweldig gescaled HD....

todiroy

Maar helemaal geen verschil zien lijkt me toch vreemd.

Ik denk dat de BD de upscaling toch automatisch doet,of zie ik dat verkeerd.

Mvg,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Mexicaanse Hond

Ik denk dat je dat - net als bij de PS3 - moet instellen.

Marvin

Scale je wel 'echt' op, dus maak je er 720p van (bijvoorbeeld)?

todiroy

Als ik het beeld bekijk zie ik geen verschil.

Dus denk ik niet dat hij upscaled.

In de handleiding vindt ik ook niet direkt een duidelijke uitleg,maar het zou kunnen dat ik erover gekeken heb.

Dus het zal nog wat zoeken worden.

Mvg,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Marvin

Ik heb deze speler nog nooit in het echt gezien, maar als ik naar de foto's op het net kijk lijkt het erop dat dat knopje 'hdmi-resolution' de scaler is.
Wat gebeurd er/zie je wanneer je die indrukt?

todiroy

Inderdaad,deze toets staat op de afstandsbediening en hiermee stel je verschillende resoluties in.

Terwijl je een DVD afspeelt en je drukt hierop dan zie je op de BD welke resolutie je neemt,het beeld op TV verdwijnt even en komt dan terug.(ik vermoed in de gekozen resolutie)

Maar zoals gezegd zie ik hier geen verschil tussen.

Mvg,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Mexicaanse Hond

Wat voor een scherm heb je?

todiroy

Een Sony KDL 46V4000 HD.

Denk jij dat daar een probleem kan zijn?

Mvg,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

todiroy

Dit is hem:

VORIG MODEL
KDL-46V4000
46-inch Full HD 1080 BRAVIA LCD-TV (117 cm) met BRAVIA ENGINE 2, 24p True Cinema en BRAVIA Sync

Dit product is verouderd en mogelijk niet langer verkrijgbaar bij uw plaatselijke verkooppunt.


Foto's 3D-weergave Productoverzicht
Bij uw lokale leverancier
Vind het dichtsbijzijnde verkooppunt
INHOUD VAN DE VERPAKKING
KENMERKEN Technische specificaties Accessoires (2) Handleidingen
Kenmerken KDL-46V4000

Geniet van ongelofelijk heldere en duidelijke beelden met de BRAVIA ENGINE 2-beeldverwerkingstechnologie en Advanced Contrast Enhancer
Met het ontwerp "draw the line" en de pianozwarte afwerking ziet de BRAVIA V4000 er fantastisch uit. Hij heeft bovendien een veelzijdige zwenkfunctie
Als u van film kijken houdt, is dit dé TV voor u. Bekijk films met 24p True Cinema, precies zoals de regisseur het voor ogen had
Dankzij BRAVIA Sync bedient u uw hele thuisbioscoopsysteem met slechts één druk op de afstandsbediening en hebt u toegang tot de menu's van compatibele randapparatuur zoals Handycam®-camcorders
Met de drie HDMI®-ingangen (twee aan de achterzijde en één aan de zijkant, allemaal met CEC) is het nog gemakkelijker om High Definition-bronnen zoals Blu-ray Disc™ en PLAYSTATION®3 aan te sluiten
Ervaar het effect van digitaal Surround Sound met slechts twee luidsprekers met Virtual Dolby® Surround- en BBE ViVA-geluidstechnologie
Bekijk digitale TV-programma's met de geïntegreerde Standard Definition Digital Terrestrial Tuner (MPEG-2, ontvangt ook analoog)
Bekijk kabeluitzendingen met de geïntegreerde digitale kabeltuner (afhankelijk van het land en alleen met ondersteunde operators)
Aan de muur te bevestigen met de optionele muurbevestiging SU-WL500
Stroomverbruik: 0,19 W in stand-by, 215 W in bedrijf
Klik hier voor meer mogelijkheden
De eigenschappen/specificaties kunnen per land verschillen.

             
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Marvin

Geen problemen, je hebt een speler die van zichzelf al een goed plaatje neerzet met dvd's.
Upscalen zal weinig meer brengen, zoals aangegeven in mijn eerste reactie.

Kan je in de tv een knop indrukken waarmee hij aangeeft welke resolutie hij binnen krijgt?
Dan weet je alles...  :lol:

todiroy

Als ik de bd speler start verschijnt er op de TV de resolutie die hij ontvangt.

Maar het zal allemaal wel goed komen,het is niet dat hij niet werkt,het beeld is prima.

Ga me eerst nog wat bezig houden met het stereo gebeuren,ga ik eerst nog van genieten.


Bedankt alvast.

Mvg,Tom
SR4003
PM8003
SA7003
BD7004
2x MA500
MF M1 DAC
Sonos zp90

Mexicaanse Hond

Citaat van: todiroy op mei 17, 2010, 19:35:01
Een Sony KDL 46V4000 HD.

Denk jij dat daar een probleem kan zijn?

Mvg,Tom

Nee, die laat de verschillen wel zien.