De ronde af !

Gestart door Stadium III, mei 08, 2010, 16:17:46

Vorige topic - Volgende topic

WimPeu

Eigenlijk moet maar naar bed gaan, ben ik morgen ook fit maar Akkerman blijft me te veel boeien...dus nog 1 Amsteltje dan..... byebye
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Zow jah

Het is 2 uur rijden dus we zullen eens op tijd vertrekken !

Zometeen eens wat eten en software pakken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Ik doet `t nog ff kalm an 8-).

Hooguit 50 a 60 minuten rijden, dan heb ik nog ff. Heb weinig /geen nieuwe br/dvd`s, 1tje, Kyteman, zal die meebrengen. En een hand vol cd`s waarvan ik er een aantal ook mee zal nemen naar BB&G komende week.

Tot straks - heb er zin an.

Sander.

Vlearmoes

Bah   ik kriup zo mijn nest weer in misselijk  puke

Veel luister en kijk plezier jongens

(te koop; coeliakie )
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

xander32

Zo, terug van Enschede, `n dagje huize Andre.

Het begon op de parkeerplaats: daar stond een oude liefde geparkeerd, een flink aangepaste Alfa 155 van Andre z`n zoon - een plaatje(de Alfa :-D).

Dan naar binnen, samen met Rob die ondertussen vanuit Tilburg was gearriveerd, naar Andre z`n ht-ruimte.
Andre heeft het luxe voor elkaar, binnen zijn woonkamer een afgescheiden ht-ruimte. Ook Wim was inmiddels binnen en begon z`n dag eens voor een keer met koffie :-D.

De ochtend vervolgens rustig gestart in stereo. De Ushers, welke echt een zeer strakke afwerking hebben, klonken zeer open en gedetailleerd maar in eerste instantie ook wat terughoudend in het mid en scherp in het hoog. Al snel bleek de oorzaak een wat mij betreft een mis-match m.b.t. de ls.kabels. De verzilverde kabels gewisseld voor een koper-versie: hoezo dat kabels geen verschil maken. Een complete transformatie was ons aandeel :yes:. Daar was opeens een warme mid en een lekkere punch in het laag, gecombineerd met het open en gedetailleerde hoog. Van een kwaliteit, duidelijk een treedje hoger dan m`n eigen Focals.

Gedurende de dag veel verschillende software gehoord en gezien: een beamer i.c.m. een groot projectiescherm is toch echt wel vet! Ondertussen werd de set, m.n. de bass, opnieuw afgesteld door Rob. Door ziijn aanwijzingen en aanpassingen wist hij een deel van het bass-probleem (piek 37 hz) te minimaliseren. Die jongen heeft daar echt wel sjoeger van :yes:.

Al met al een onderhoudende en gezellige dag, waarin ik wederom heb kennisgemaakt met nieuwe software (Nils Lofgren, Jan Akkerman en een dvd van Heart) en met de potentie van de Ushers.

Andre: bedankt voor de gastvrijheid  notworthy en allicht tot donderdag, dan naar BB&G te Hilversum.

Sander.

Stadium III

Zow 2 uur rijden en anouk opgehaald met de kids ben ik bij mijn vader thuis

Ik was vanmorgen optijd bij Andre en Robert was er ook al
We zijn naar binnen gegaan en natuurlijk in gesprek gerakt
Wim was nu wel aardig optijd dus zijn we cd's gaan luisteren met en zonder sub
Wat mijn opviel was dat als de sub uit was de bass beter was al met de sub aan en dat klopt natuurlijk niet ! nonono
Naar wat cd's beluisterd te hebben en de subfase gedraaid te hebben, de volume veranderd te hebben, wat het al stukken beter maakte
Later is Andre aan het meten geweest hoe zijn frequentie response is in de kamer van 120 hz tot 18 hz
Wat opviel was dat er een zeer flinke boost was op 37 hz en een dip tussen de 50 en 70 hz
We hebben de sub in de andere hoek gezet en we kregen toen al dmv plaatsing denk ik al wel 5 db van die piek weg
Zo kregen we ook het submidden beter tussen de 50 en 70 hz
De verandering van LS kabels was wel de grooste doorslag van zilver naar koper !

Dit alles maakte het aangenaam geluid waar je lekker van kunt genieten
Ik heb weer leuke dingen gehoord en leuke dingen gezien op de beamer !
En de Jerico was zeer netjes te noemen zo ook Bolt !

Mooie set die zeker nog wel kan groeien !Thanks voor de dag Andre en voor The Scorpions ! :-D

5.2.4

lo

Mooie verslagen gemaakt mannen waaruit blijkt dat jullie een erg leuke en vooral ook leerzame dag hebben gehad. En inderdaad je kunt Rob gerust zijn gang laten gaan, het wordt er zeer beslist niet slechter op pompom. Heel mooi om te lezen overigens dat dmv het verplaatsen van de SUB toch alweer behoorlijke winst wordt geboekt in het uitbannen van de "boosts en dips". Nog mooier vind ik de constatering die jullie hebben gedaan nav het wisselen van de LS kabels :-o. Erg goed geprobeerd mijns insziens. Toppie pompom pompom
Zo zie je maar, plaatsing en ook kabels hebben vaak een behoorlijk groot effect :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Stadium III

Ik ben altijd er wel van overtuigd geweest dat kabels zeker hun eigenachap kunnen hebben in een set
Vandaag hoorde ik dat het beste zo ook de verkeerde subfase !

5.2.4

xander32

Hebben ook nog even ge-experimenteerd met een ander (Furutech, verzilverd) netsnoer achter de SR8001: wederom een behoorlijk verschil en vergelijkbaar met hetgeen de verzilverde ls.kabels deden in Andre`s set: een negatieve uitwerking op het klankbeeld.

Sander.

Vlearmoes

Tjonge wat heb ik weer wat gemist  :cry:

Maar alles staat nu optimaal afgesteld  en ga, na overleg, spoedig weer eens luisteren  :roll:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

drees62

Zoow, ook weer terug op de basis. Even uit eten geweest en iedereen heeft hier al zo'n beetje een compleet verslag neergezet  :lol:

Mooie dag inderdaad, waarbij we eerst de sub in stereo (pure direct dus high level) hebben uitgeprobeerd. Was ook nog bezig met het uittesten van ls.kabels en had de verzilverde (in mijn ogen de minste match) als beginkabel er tussen gedaan.
Gelukkig was iedereen het eens, nadat we gewisseld hadden, dat de koperen (biwire) kabel hier met afstand de beste is. Beter laag met veel meer punch, warm midden en fraai, sprankelend hoog zonder ergens maar een scherp randje. Dat was met de verzilverde kabel wel een ander verhaal. Rest van de dag heeft de koperen kabel er tussen gezeten en zal ws een blijvertje worden (alleen vrijdag nog even vergelijken met de Cardas crosslink)

Denk dat we uiteindelijk het maximale in plaatsing en afstelling van de sub hebben bereikt, de rest (lees piek bij 37 Hz) zit 'm gewoon in de luisterruimte. Dat ga ik dus aanpakken met akoestische aanpassingen en zal op termijn zeker nog sterk verbeteren. Bij normale software is de set al een plezier om naar te luisteren. Zoals Rob terecht opmerkt: er zit nog groei in  :yes:

Ook heel leuk om samen met Robert te constateren dat een andere stroomkabel achter de SR8001, die als voorversterker dienst doet in mijn set, een verslechtering teweeg bracht. Muziek werd platter, punch verdween en hoog werd onrustig, scherp. Gauw dus weer de Supra LoRad erachter, die mooi matched in mijn set.

Veel gehad aan het programma RoomEQWizard, dat zelfs door Rob na elke verandering gaandeweg geraadpleegd werd. Je kunt elke verandering direct zien in een grafiek van de geluidsdruk (spl) meting. In het najaar gaan we daar een keer mee spelen bij Rob thuis en zijn Stadium III. Worden errug mooie grafieken denk ik  :wink:

Wat hebben we allemaal gedraaid/gezien:

CD:
Sara K - Water Falls
Yello - The expert
Toto - I wil remember
Chris Jones - No sanctury here
Jan Akkerman - ?
Whitesnake - ?
Tears for Fears - Bad Seeds
Dire Straits - Telegraph Road
Nils Lofgren - Shine silently en Keith don't go

BD/DVD:
Within Temptation
Heart - Alone
Bruce Springsteen - Out in the street/ Wrecking ball
Boz Scaggs
Scorpions
Bolt
Iron man 1

Ik zal vast nog wat vergeten zijn, graag aanvullen dan maar  :wink:

Mannen, bedankt voor de gezellige dag en see you soon!

lo

Mooi verslagje André pompom

Hoe deed jou set het met de white snake CD? (had Rob mee gebracht vermoed ik zomaar)

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: lo op juli 25, 2010, 22:13:53
Mooi verslagje André pompom

Hoe deed jou set het met de white snake CD? (had Rob mee gebracht vermoed ik zomaar)

groet,

lo

Met die koperen ls.kabel echt niet verkeerd vond ik zelf. We hebben 'm nl. 2x beluisterd, ook op de verzilverde  shutup
Maar Rob moet zelf daar maar verder antwoord op geven  :wink:

Shepherd Moon

blijkbaar wordt REQ wizard nog een sterk hulpmiddel nu er zich nog iemand heeft in kunnen verdiepen.
Maakt het idd makkelijker om diagnose's te stellen en te experimenteren.

leuk dat er nog steeds opwaarderingen kunnen gemaakt worden in HT set's  pompom
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

drees62

N.a.v. gisteren nog even wat software besteld bij bol.com:

Winkelwagentje:
Boz Scaggs - Greatest Hits Live, Boz Scaggs
The Seeds Of Love (speciale uitgave), Tears For Fears
10000 Clowns On A Rainy D, Jan Akkerman

Vandaag laatste dag 10% kassakorting  :-D :wink:

PS: Wim, ook goed die A31 weer afgekomen?