Zoow, ook weer terug op de basis. Even uit eten geweest en iedereen heeft hier al zo'n beetje een compleet verslag neergezet
Mooie dag inderdaad, waarbij we eerst de sub in stereo (pure direct dus high level) hebben uitgeprobeerd. Was ook nog bezig met het uittesten van ls.kabels en had de verzilverde (in mijn ogen de minste match) als beginkabel er tussen gedaan.
Gelukkig was iedereen het eens, nadat we gewisseld hadden, dat de koperen (biwire) kabel hier met afstand de beste is. Beter laag met veel meer punch, warm midden en fraai, sprankelend hoog zonder ergens maar een scherp randje. Dat was met de verzilverde kabel wel een ander verhaal. Rest van de dag heeft de koperen kabel er tussen gezeten en zal ws een blijvertje worden (alleen vrijdag nog even vergelijken met de Cardas crosslink)
Denk dat we uiteindelijk het maximale in plaatsing en afstelling van de sub hebben bereikt, de rest (lees piek bij 37 Hz) zit 'm gewoon in de luisterruimte. Dat ga ik dus aanpakken met akoestische aanpassingen en zal op termijn zeker nog sterk verbeteren. Bij normale software is de set al een plezier om naar te luisteren. Zoals Rob terecht opmerkt: er zit nog groei in
Ook heel leuk om samen met Robert te constateren dat een andere stroomkabel achter de SR8001, die als voorversterker dienst doet in mijn set, een verslechtering teweeg bracht. Muziek werd platter, punch verdween en hoog werd onrustig, scherp. Gauw dus weer de Supra LoRad erachter, die mooi matched in mijn set.
Veel gehad aan het programma RoomEQWizard, dat zelfs door Rob na elke verandering gaandeweg geraadpleegd werd. Je kunt elke verandering direct zien in een grafiek van de geluidsdruk (spl) meting. In het najaar gaan we daar een keer mee spelen bij Rob thuis en zijn Stadium III. Worden errug mooie grafieken denk ik
Wat hebben we allemaal gedraaid/gezien:
CD:
Sara K - Water Falls
Yello - The expert
Toto - I wil remember
Chris Jones - No sanctury here
Jan Akkerman - ?
Whitesnake - ?
Tears for Fears - Bad Seeds
Dire Straits - Telegraph Road
Nils Lofgren - Shine silently en Keith don't go
BD/DVD:
Within Temptation
Heart - Alone
Bruce Springsteen - Out in the street/ Wrecking ball
Boz Scaggs
Scorpions
Bolt
Iron man 1
Ik zal vast nog wat vergeten zijn, graag aanvullen dan maar
Mannen, bedankt voor de gezellige dag en see you soon!