Idd je vergeet de StormIII
Maar er zijn vele factoren die het maken dat je je sub goed laat klinken
Zoals Andre al aangeeft is de afstelling al het belangrijkst
Hoe is de plaatsing?
hoe groot is de ruimte?
Heb je pieken en dalen in de weergave?
Welke software draai je?
Hoe gebruik je de sub LOW? HIGH? enz
Een puntje uitgelicht omdat ik er van uit ga dat je de rest al aardig op orde heb.
Nog steeds pieken en dalen ondanks al het geschuif naar de ideale plek.
Controleer dit eens met een Db-meter en hoog/laagzwepen
Valt de sub te snel af? enz
Heb je bv. op je luisterplek een piek op een bep. freq. gebied dan zet je de sub al snel zachter
en dit heeft gevolgen voor de rest van de Hz`weergaves; je zult het (echte) laag niet meer voelen!! (en krijg je bovenstaand gevoel?)
Ik wil eigenlijk geen reclame maken; maar een Anti-Mode is daarvoor bv een uitkomst
deze strijkt pieken (en dalen) glad tot een vlakke weergave (de sub begint lager en komt sneller op niveau)
Het was hier zo met een StormIII pieken rond de 29-34HZ op de luisterplek dus ook de sub en versterker al snel zachter tijdens gebruik van software met veel bas!! Het klonk dan ook niet meer mooi!
Na het inregelen van een Antimode kon plots de versterker wel een 4/6 harder staan omdat die pijnlijke, alles bepalende, pieken weg waren EN het laag was veel meer smooth aanwezig en voelbaar het hele geluidsbeeld veranderde ten gunste en kon alles weer opnieuw gaan beleven
Misschien is dit eerst een mogelijkheid om de StrataIII een upgrade te geven, want het is echt geen slechte sub
ook hier heb ik er jarenlang plezier van gehad.
maar als je idd een grotere ruimte hebt waarin je moeilijk druk kunt opbouwen zal een Storm of groter model meer brengen in je set.
Hopelijk heb ik je niet teveel in verwarring gebracht