Goed adres voor het spuiten van je Speakers

Gestart door cheese, mei 02, 2010, 16:13:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

cheese

Hallo heren,


Zoals jullie weten heb ik net witte Totem Staff speakers en mijn vrouw vind het wit niet zo...............en vond het zilver van mijn Canton Vento veel mooier tegen de grijze muur...........en hier kan ik haar geen ongelijk in geven.

Echter de Staffs gaan niet weg......ze heeft pech.............maar misschien weten jullie een adres waar ze te spuiten zijn voor een goede prijs......het liefst wel een goed adres en waar ik ze compleet heen kan brengen......ben zelf nogal huiverig om zelf aan speakers te sleutelen(of iemand moet mij willen helpen).

groeten Kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

lo

kun je niet eerst zelf eens een proefje doen op hout wat ook reeds gelakt is. Met de tegenwoordige spuitbussen kun je volgens mij toch een heel erg mooi reslutaat behalen. Wel zorgen dat het spuitmondje niet druppelt. Eventueel afwerken met blanke lak>

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cheese

ja zou dat ook gaan...........eigenlijk nog geen eens aan gedacht.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

xander32

Citaat van: cheese op mei 02, 2010, 16:13:46
Hallo heren,


Zoals jullie weten heb ik net witte Totem Staff speakers en mijn vrouw vind het wit niet zo...............en vond het zilver van mijn Canton Vento veel mooier tegen de grijze muur...........en hier kan ik haar geen ongelijk in geven.

Echter de Staffs gaan niet weg......ze heeft pech.............maar misschien weten jullie een adres waar ze te spuiten zijn voor een goede prijs......het liefst wel een goed adres en waar ik ze compleet heen kan brengen......ben zelf nogal huiverig om zelf aan speakers te sleutelen(of iemand moet mij willen helpen).

groeten Kees
Dat je deze niet zwart laat spuiten :angel:.


:-D Sander.

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

koale

Citaat van: lo op mei 02, 2010, 16:23:11
kun je niet eerst zelf eens een proefje doen op hout wat ook reeds gelakt is. Met de tegenwoordige spuitbussen kun je volgens mij toch een heel erg mooi reslutaat behalen. Wel zorgen dat het spuitmondje niet druppelt. Eventueel afwerken met blanke lak>

groet,

lo
Het nadeel lijkt mij dat je altijd zit te klooien met stofdeeltjes, als je een stofje of pluisje op je spuitwerk krijgt blijf je het altijd zien. Ik denk dat je voor een goed resultaat toch uitkomt bij een autospuiterij of een meubelfabriek/meubelspuiterij.

Mexicaanse Hond

Je zou Xanadu kunnen bellen, die hebben een mooie grijs metallic als standaardkleur en ook alle RAL-kleuren tegen meerprijs.
Goedkoop zal het niet zijn, maar ze leveren in ieder geval 100% vakwerk.

cheese

Citaat van: xander32 op mei 02, 2010, 16:51:17
Dat je deze niet zwart laat spuiten :angel:.


:-D Sander.

ik heb pianolak zwart nog besproken met haar ................nee hoor zilver moet het zijn..... clown1

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

TurboMarco

Kees,ik wil je wel helpen met demontage van units en andere componenten,het spuiten incl spuitklaar maken zou ik toch echt overlaten aan een autospuiter ,zelf doen kan wel maar het resultaat kan wel eens tegenvallen,dit ivm de eerder genoemde stofdeeltjes en evt zakkers .
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Citaat van: cheese op mei 02, 2010, 21:15:08
ik heb pianolak zwart nog besproken met haar ................nee hoor zilver moet het zijn..... clown1

gr kees

Je moet dit soort dingen ook niet met je vrouw bespreken...gewoon kopen wat jij mooi vindt. Dat design gedoe.. :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Citaat van: koale op mei 02, 2010, 19:40:51
Het nadeel lijkt mij dat je altijd zit te klooien met stofdeeltjes, als je een stofje of pluisje op je spuitwerk krijgt blijf je het altijd zien. Ik denk dat je voor een goed resultaat toch uitkomt bij een autospuiterij of een meubelfabriek/meubelspuiterij.

Spuitwerk in een autospuiterij (als ze het al doen) of een meubelmakerij zal altijd probleemloos zijn. Echter daar zal inderdaad een behoorlijk prijskaartje aan hangen. Ik denk trouwens dat er meer met spuitbussen wordt bijgewerkt cq gerepareerd dan wat menigeen vermoed. Eventueel zou je zelf een kleine spuitcabine kunnen maken van plastic wat je vanaf je plaffond naar beneden laat hangen. Zo heb ik ooit mijn zelfgebouwde hakselaar ook gespoten. Mocht het niet goed gaan kun je de eventuele stofjes en of druipers er altijd nog uit schuren met steeds fijner (waterproof)  schuurpapier. Tis eigenlijk maar net wat je wil. Als je goede lak koopt kan elke meublemaker hier nadien altijd nog wel wat mee.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

cheese

Citaat van: WimPeu op mei 03, 2010, 00:11:40
Je moet dit soort dingen ook niet met je vrouw bespreken...gewoon kopen wat jij mooi vindt. Dat design gedoe.. :-D

ja Wim heb je eigenlijk ook gewoon gelijk in...... HB HB


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

Citaat van: Marco op mei 02, 2010, 23:55:15
Kees,ik wil je wel helpen met demontage van units en andere componenten,het spuiten incl spuitklaar maken zou ik toch echt overlaten aan een autospuiter ,zelf doen kan wel maar het resultaat kan wel eens tegenvallen,dit ivm de eerder genoemde stofdeeltjes en evt zakkers .

hallo Marco,

thanks alvast en als ik een adres heb gevonden hoor je mij wel......

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

silencer

Ik zou zo veel mogenlijk voorbereiden voor de spuiter.

Je moet proberen om het zover te krijgen dat je bij wijze van spreken met je speaker de lakkerij in kan lopen en hem op de spuitbok te zetten. Zo kan de spuiter gelijk beginnen.

Dus zorg zelf ervoor dat hij geschuurd is(in overleg met de spuiter) en eventueel afgeplakt is.


Ik weet zeker als de speaker zo ver is dat hij hem alleen hoeft te spuiten jij echt niet veel gaat betalen.

Succes

huub1

heb de mijne bij een auto spuiterij laten doen.
beter spuitwerk krijg je niet. worden nu afgebouwd.
luxman l507u. versterker. plus 308cd  a32 tuner.
acoustic energy AE 1 signature. op de orginele stands.
velodyne dd10 sub.
micro seiki dd 40. platenspeler.