De set van Jan - Marantz is terug!!!

Gestart door Janver, mei 01, 2010, 21:44:50

Vorige topic - Volgende topic

Welke bron richting gaan we naar toe?

Cd speler
4 (21.1%)
Multi speler (Marantz of Oppo, alleen voor cd/sacd)
3 (15.8%)
Platenspeler
4 (21.1%)
Nieuwere streamer
8 (42.1%)

Totaal aantal stemmen: 19

Stemmen gesloten: november 29, 2012, 08:49:53

Janver

Thanks Xander!

Jij hebt de MF toch gehad? Hoe omschrijf je die?

Gr.

Jan
Hier kan uw reclame staan!

xander32

Citaat van: Janver op juni 28, 2012, 05:49:10
Thanks Xander!

Jij hebt de MF toch gehad? Hoe omschrijf je die?

Gr.

Jan
Krachtig, gecontroleerd, gedetailleerd en ietwat aan de warme kant van neutraal.

Zoldar

:yes: :yes:
Citaat van: xander32 op juni 28, 2012, 07:02:58
Krachtig, gecontroleerd, gedetailleerd en ietwat aan de warme kant van neutraal.

Dat is helder omschreven
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Janver

drees62

Citaat van: Janver op juni 28, 2012, 11:46:24
Duidelijk,zeker een kandidaat!

Ik heb bij Xander de A5 en de PM15-S2 gehoord. Mijn duidelijke voorkeur heeft de Marantz, die A5 was wat dunnetjes in het middengebied.
Bij mij levert overigens de combinatie Marantz PM15-S2 en Totem Sttaf's een dreamteam op!  :-D :wink:

Janver

Thanks Drees62!

Marantz PM15S2 heeft zeker mijn voorkeur  hello

Maar nu nog maar één vinden voor een goede prijs  violent1

Maar geduld is een schone zaak!  :angel:

xander32

Citaat van: Janver op juni 28, 2012, 19:38:00
Thanks Drees62!

Marantz PM15S2 heeft zeker mijn voorkeur  hello

Maar nu nog maar één vinden voor een goede prijs  violent1

Maar geduld is een schone zaak!  :angel:
Bij HCHifi:
PM-15S2  tijdelijk  1250,00 Euro (new!)

xander32

Citaat van: drees62 op juni 28, 2012, 15:47:30
Ik heb bij Xander de A5 en de PM15-S2 gehoord. Mijn duidelijke voorkeur heeft de Marantz, die A5 was wat dunnetjes in het middengebied. Bij mij levert overigens de combinatie Marantz PM15-S2 en Totem Sttaf's een dreamteam op!  :-D :wink:
... dat betrof in m`n huidige woning he, in de voorgaande woning (en opstelling) heb je meermaals de A5 gehoord en daar was die zeer zeker niet dunnetjes in het middengebied, verre van :yes:.

Denk dat het met de akoestiek van de huidige woning van doen heeft. De LE doet `t overigens erg lekker hier.

Janver

8-) Binnenkort maar even testen met een standaard PM15S2!  hello  hello  hello  pompom

Nu eerst maar even  :gaap:  :zzz:

Janver

Marantz PM15s2 staat op z'n plek!

Net een 45 minuten geluisterd en mijn vriendin lacht bij bepaalde nummers. Zij keurt het goed.

Laat ik zo stellen: met de SR6004 was het leuk, muziek klonk erg goed, maar inconsistent. Overgangen van basrijke naar minder basreike stukken kwamen niet lekker over. Het was sowieso een verbetering tov de Focal speakers!

Nu heb ik dezelfde muziek geluisterd; o.a. Clannad(theme from Harry's game), Deep Purple - Child in Time; Katie Melua- I'd love to kill you; Jonathan Jeremiah; Birdy; Michael Buble en nog wel een aantal.

Het klopt nu. Clannad neemt me mee naar de Iersland; Ik zit op de eerste rij in Royal Albert Hall, dichtbij Adele. Ik kan nog veel meer vergelijken maken; maar deze versterker is een blijvertje! Nu nog steeds de Focals verkopen :-O

Very Happy!!!

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Janver

lo

Mooie spullekes zo bij elkaar... HB
Nog wel effe een foto van je kabelzooi posten in het betreffende topic hoor... :schater:
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Janver

HLP

Ik durf niet meer naar de kabels te kijken. Het werkt en daar ben ik blij om. 2 weken geleden gelukkig wat aangepast en daardoor al weer een stuk overzichtelijker; maar het is en blijft een kabelzooi!

Muziek opnieuw aan het ontdekken!!!!

JohnWx

Citaat van: Janver op juni 30, 2012, 16:37:32
Marantz PM15s2 staat op z'n plek!

Net een 45 minuten geluisterd en mijn vriendin lacht bij bepaalde nummers. Zij keurt het goed.

Laat ik zo stellen: met de SR6004 was het leuk, muziek klonk erg goed, maar inconsistent. Overgangen van basrijke naar minder basreike stukken kwamen niet lekker over. Het was sowieso een verbetering tov de Focal speakers!

Nu heb ik dezelfde muziek geluisterd; o.a. Clannad(theme from Harry's game), Deep Purple - Child in Time; Katie Melua- I'd love to kill you; Jonathan Jeremiah; Birdy; Michael Buble en nog wel een aantal.

Het klopt nu. Clannad neemt me mee naar de Iersland; Ik zit op de eerste rij in Royal Albert Hall, dichtbij Adele. Ik kan nog veel meer vergelijken maken; maar deze versterker is een blijvertje! Nu nog steeds de Focals verkopen :-O

Very Happy!!!

Ben je al terug of zit je er nog  :-)

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject