Is dit de high-end sound ?

Gestart door AkTeVox, mei 01, 2010, 20:31:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

AkTeVox

Citaat van: jwx op mei 03, 2010, 21:55:29

Jij houdt van een ander soort laag
Het broekspipen laag
Het onder gevoel laag

Ik hou van het laag dat je ook bij een concert hoort en dit tracht ik te evenaren in de woonkamer , dit wil trouwens elke muziekliefhebber van rock tot klassiek. M'n noemt dit live ervaring.  :wink:

Marvin

 stupid

En zo hoort het, -en niet anders......   byebye

jowa

 stupid Kan hier helemaal in meekomen.
Lang leve TL's. HB

mars

#63
Oi,


Ik ben het met Marco eens , om te stellen dat de PM-16 nou niet bepaald bekend staat als een dynamische versterker ( even als de PM-17)

Ik heb het al eerder geschreven , maar mijn oude pm-17 had mooi detail , maar had geen ballen..........ergo geeft de muziek niet weer zoals het bedoeld is.

Nu heb ik een logé pm-17 in huis en ( met respect voor alle pm-17 bezitters) , maar als ik hem vergelijk met mijn eigen ''sugden'' op mc-sytems m3 speakers, dan blijft de pm-17 nergens.
Het is eigenlijk zelfs zo, dat deze amps het aangeboden signaal NIET  correct versterken naar je speakers , maar er een eigen draai aangeven en info ( met in de lage regionen) achterhouden.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MadVillain

Maar is het niet zo dat (bijna) iedere versterker wel in meerdere/mindere mate een "eige draai" aan het geluid geven. Zodat je dus ook een karakteristieke sound krijgt wat bij het merk past?

Mexicaanse Hond

Citaat van: AkTeVox op mei 03, 2010, 22:00:43
Ik hou van het laag dat je ook bij een concert hoort en dit tracht ik te evenaren in de woonkamer , dit wil trouwens elke muziekliefhebber van rock tot klassiek. M'n noemt dit live ervaring.  :wink:
Nou, ik hoef in mijn huiskamer niet precies hetzelfde te horen als bij veel concerten. Het geluid is vaak bedroevend slecht en ik hoef ook niet hetzelfde geluidsniveau... :no:

JohnWx

Citaat van: AkTeVox op mei 03, 2010, 22:00:43
Ik hou van het laag dat je ook bij een concert hoort en dit tracht ik te evenaren in de woonkamer , dit wil trouwens elke muziekliefhebber van rock tot klassiek. M'n noemt dit live ervaring.  :wink:

shutup
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin

Citaat van: Mexicaanse Hond op mei 04, 2010, 07:13:05
Nou, ik hoef in mijn huiskamer niet precies hetzelfde te horen als bij veel concerten. Het geluid is vaak bedroevend slecht en ik hoef ook niet hetzelfde geluidsniveau... :no:

Dat is uiteraard gewoon afhankelijk van de gebruikte apparatuur, als je dit ziet staan kan je er wel vanuit gaan dat het goed is...

http://www.meyersoundrental.nl/

En zo nu en dan eens op 115+ db is echt wel erg gaaf hoor....

Mexicaanse Hond

Ach, ik speel elke vrijdagavond zelf, dus ik kom wel aan mijn trekken.  :wink:

Marvin

En met wat voor apparatuur?

renes59

#70
Zaterdag naar de bluesnacht in de Oosterpoort in Groningen geweest. Het geluid was soms slecht, veel te veel bas, koppijn was het gevolg van al dat gedreun. Je hield geen broek om de kont.
Mijn vrouw en ik vroegen ons ook af waarom het zo ontzettend hard moest. Als het geluid goed is, is hard niet zo erg, maar als het slecht en hard is wordt het één brei van geluid. Een zanger of zangeres is dan overbodig, die hoor je niet of is niet te verstaan.
Vorig jaar vond ik Po' Girl één van de hoogtepunten, in de wat kleinere binnenzaal kwam dat heel goed tot z'n recht, goed geluid, mooi in evenwicht. Nu stonden ze in de kleine zaal van de Oosterpoort. We kwamen binnen en één grote dreun, jammer, alles trilde mee. Ik vraag mij dan af: is dat de bedoeling of is de geluidsman doof. Blijkbaar hoort het zo want verder niemand hoorde ik erover. Vond het maar niks, we zijn voortijdig de zaal uitgegaan.
Het zal ook aan de zaal liggen, later in de binnenzaal was het geluid aangenaam bij de daar optredende muzikanten. De The California Honeydrops, mooie muziek, samen met C+B het hoogtepunt van de avond.
Bas is goed, maar het moet niet overheersen. Liever minder en strak als veel en overal.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 04, 2010, 08:16:52
Dat is uiteraard gewoon afhankelijk van de gebruikte apparatuur, als je dit ziet staan kan je er wel vanuit gaan dat het goed is...

http://www.meyersoundrental.nl/

En zo nu en dan eens op 115+ db is echt wel erg gaaf hoor....

Maar om een akoestische gitaar te horen alsof het een f16 is die over vliegt ? hoeft voor mij ook niet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JohnWx

Citaat van: marvin op mei 04, 2010, 08:16:52
Dat is uiteraard gewoon afhankelijk van de gebruikte apparatuur, als je dit ziet staan kan je er wel vanuit gaan dat het goed is...

http://www.meyersoundrental.nl/

En zo nu en dan eens op 115+ db is echt wel erg gaaf hoor....

zijn ook geen toppers in geluid en licht land hoor
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin


Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op mei 04, 2010, 09:09:40
En met wat voor apparatuur?
Fender Jazz Mexico en een Ampeg B-15.