Monster M1000i

Gestart door MarkDoif, april 28, 2010, 19:27:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: renes59 op april 29, 2010, 10:27:39
Mensen of verschijningen die aangeduid worden met Gij, let op: met hoofdletter, kunnen geen verbod krijgen. :evil:

U heeft gelijk
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

MarkDoif

Citaat van: jwx op april 29, 2010, 09:53:22

Had Gij niet een tweak/kabels verbod  :yes:

Waarom hebben sommige mensen een bepaald verbod? Hebben ze dan zoveel onzin geuit over een bepaald onderwerp dat ze daarover niks meer mogen zeggen?
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

JohnWx

Citaat van: MarkDoif op april 29, 2010, 11:18:15
Waarom hebben sommige mensen een bepaald verbod? Hebben ze dan zoveel onzin geuit over een bepaald onderwerp dat ze daarover niks meer mogen zeggen?

Sommige dingen worden alleen geregeld door hogere handen

Onzin bestaat niet als iemand iets vind, of je het ermee eens bent of niet  :angel:


Op andere Fora zijn er hele groepen waaronder moderators en mensen die een eigen mening hebben en openlijk iemand voor gek verklaren en hem de grond intrappen met het feit dat het nog nooit bewezen is dat er verschil is tussen kabels bij een ABX test ?

maar ik doe alleen aan AB testen en als ik schakel hoor ik wel is kleine verschillen



ps:met een dropveter kabel moet een set ook al erg goed zijn naar mijn mening
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

renes59

Citaat van: MarkDoif op april 29, 2010, 11:18:15
Waarom hebben sommige mensen een bepaald verbod? Hebben ze dan zoveel onzin geuit over een bepaald onderwerp dat ze daarover niks meer mogen zeggen?
Zou het geen onzin willen noemen.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

renes59

Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

MarkDoif

Citaat van: renes59 op april 29, 2010, 11:39:37
Zou het geen onzin willen noemen.

Vroeg het ook maar....
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Mexicaanse Hond

Je mag net zoveel onzin verkondigen als je wilt, als je wat anderen zeggen maar niet zo betitelt. Dat vinden mensen nu eenmaal niet leuk en het ís ook niet zo aardig om dat te doen.

WimPeu

Citaat van: Mexicaanse Hond op april 29, 2010, 13:24:11
Je mag net zoveel onzin verkondigen als je wilt, als je wat anderen zeggen maar niet zo betitelt. Dat vinden mensen nu eenmaal niet leuk en het ís ook niet zo aardig om dat te doen.

Dat is echt onzin.... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Mexicaanse Hond

Inderdaad, moderators mogen het wel... :-D

Dennis E36

Citaat van: jwx op april 29, 2010, 11:29:59
Sommige dingen worden alleen geregeld door hogere handen

Onzin bestaat niet als iemand iets vind, of je het ermee eens bent of niet  :angel:


Op andere Fora zijn er hele groepen waaronder moderators en mensen die een eigen mening hebben en openlijk iemand voor gek verklaren en hem de grond intrappen met het feit dat het nog nooit bewezen is dat er verschil is tussen kabels bij een ABX test ?

maar ik doe alleen aan AB testen en als ik schakel hoor ik wel is kleine verschillen



ps:met een dropveter kabel moet een set ook al erg goed zijn naar mijn mening
stupid

Spijker op zijn kop!
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

TurboMarco

Ik heb lang geleden een Monster interlink 400mk2 gehad,ik vond het wel een mooie kabel destijds ....en met mooi bedoel ik dat hij er mooi uitzag en een signaal transporteerde .
Ik had toen ook best wel mooie Mission 754F luidsprekers maar waar ik na verloop van tijd toch ging ergeren aan de naar mijn mening warme sound met het naar mijn mening ook wat zwakke hoog,daarmee bedoel ik dat ik wat frisheid miste,toen op een dag Maurice een siltech interlink mee nam om te beoordelen of ik enig verschil kon waarnemen,de bedoeling was dus om de siltech tussen cd speler en versterker te knopen....zo geschiede het,ik verwachte eigenlijk niks geen verschil aangezien ik nogal sceptisch ben......maar wat schiep mijn verbazing ....nee!! het is niet waar  :-o  ,het geluid was ineens veel frisser en minder rommelig,dat heeft mij toen besluiten om de Missions nog een tijdje te houden,echter is was en ben nog steeds niet van plan om dik 300,- voor een kabel te betalen,ik heb er iig wel wat van opgestoken,de Monster(s) gebruik ik niet of nauwelijks meer,sterker nog tegenwoordig prefereer ik nog liever de standaard interlinks .

grtz Marco
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Shepherd Moon

die siltechs zijn idd niet slecht, welke reeks heb je?
Heb deze nu ook eens gehoord in een car audio setup van zeeeer hoge kwaliteit (europees niveau wedstrijden).
Het verschil tussen z'n vroegere kabels van 15€ (hij was een not believer toen) was opmerkelijk fel dat hij z'n installatie terug heeft moeten bijstellen (processor)...

Heeft toen zichzelf en andere mensen onderworpen aan blindtesten en echt letterlijk met de voeten gespeeld ivm wisselen of niet wisselen van kabels (interlinks)...
Zelfs een leek werd wijsgemaakt dat er de gewone inzaten en hij geloofde het niet en bleek achteraf zijn gelijk te krijgen...

Maar langs de andere kant moet je een installatie hebben die verschillen goed kan weergeven natuurlijk...

ivm inspelen van kabels was hij ook een grote not believer... mocht zichzelf weer samen met nog mensen de test wagen. Nieuw uit de doos tussen de processor en de versterkers, starten die handel en om het uur opnieuw beluisterd en 1 persoon gewoon begin en einde van de dag...
Die wist zelf niet waaraan of waaraf van het verschil.

Blijkbaar heeft dit te maken met het groeien van de elektronische geleiding die moet groeien/ beteren van de brug tussen de verschillende materialen (goud/zilver/etc...) Hoe beter die geleiding onderling hoe beter het resultaat op het einde van de rit...
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

TurboMarco

Voor de duidelijkheid,Maurice heeft de Siltech kabel weer meegenomen  :-) ,volgens mij was het een SQ88G...?? of zoiets.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

renes59

#28
Citaat van: Shepherd Moon op mei 03, 2010, 20:44:47

Blijkbaar heeft dit te maken met het groeien van de elektronische geleiding die moet groeien/ beteren van de brug tussen de verschillende materialen (goud/zilver/etc...) Hoe beter die geleiding onderling hoe beter het resultaat op het einde van de rit...
Kun je mij uitleggen hoe het groeien van de geleiding in z'n werk gaat?
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Shepherd Moon

Die brug kan je als een soort van isolator beschouwen tussen die verschillende materialen.
Die isolatie zorgt voor een soort van energieverlies uit de geleider. De moleculen staan zogezegd kris kras door elkaar tussen de twee materialen en door een stroom (muziek in dit geval) door te laten vloeien onstaat er op termijn wel een uniforme schikking tussen die twee materialen waardoor er minder energie verloren gaat in die zogenaamde isolatiebrug. Meestal is daar een speciale chemische stof tussen de geleiders door gestopt om dat proces de mogelijkheid te geven dit te doen gebeuren.
Zodoende er dus eigenlijk betere geleiding onstaat.

Je kunt het vergelijken met lijmen van 2 soorten materialen, soms lukt het helemaal niet om 2 bepaalde soorten materlialen aan elkaar te lijmen. Maar wel als je een 3e materiaal er tussenvoegt kan je ze plots wel aan elkaar verkrijgen.

Je zou zelfs blijkbaar verschillende methodes hebben om die isolatiebrug te doen doorbreken. Soms korte termijn hogere stromen door de kabel laten vloeien om zo het proces te bespoedigen dmv wat warmte creatie. Je kan gewoon geduldig afwachten in gewoon inspelen gedurende een bepaalde periode.
En de allerlangste manier is in een donkere kamer op de Centrale verwarming leggen gedurende X-aantal jaar en door de warmte etc... zou het ook in orde kunnen geraken. Maar daar moest ik toch zelf ook mee lachen.  :lol:

Dat is hetgeen ik uitgelegd gekregen had  :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,