Monster M1000i

Gestart door MarkDoif, april 28, 2010, 19:27:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

MarkDoif

Nu heb ik een MIT AVT-1 interlink tussen cd-speler en versterker, maar nu wil ik ook het geluid van dvd-speler/tv wat beter hebben. Nu kan ik 2e hands een jong/z.g.a.n setje Monster M1000i kabeltjes krijgen. Wat is jullie mening hierover? De reden dat ik jullie er naar vraag is omdat ik totaal geen ervaring met Monster heb en een set MIT kabels wat overkill vind voor mijn tv naar versterker :schater:

Ik kan ze voor 60 euro krijgen en nieuw kosten ze bij hobo hifi nog 130 euro.
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Stadium III

Waarom niet
Als het jou waard is dan is het toch goed !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

MarkDoif

Ja dat snap ik, maar stel dit is echt een domme actie, dan hoor ik dat weer graag van jullie ;). Alles moet naar verhouding wel blijven kloppen natuurlijk he. Bedoel, ik kan wel een Ferrari kopen maar als ik wekelijks een aanhanger moet trekken gaat dat ook niet werken pompom. Dat is dan dus zonde van mijn geld...

Dus vandaar mijn vraag :D
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

JohnWx

#3
is een mooie kabel maar dan wel de oude versie niet die nieuwe
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

lo

Voor die prijs kun je jezelf geen bult vallen volgens mij :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Dit is een aardige kabel. Zelf heb ik nog een M850i liggen.
let wel dat Monster een redelijk warm klinkende kabel is.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MarkDoif

@jwx:

Geen idee of dit een oude of nieuwe versie is. Hij beweert zelfs dat ze nieuw zijn... (dus niet 2e hands).

Ik lees wel her en der goede reviews maar ook slechte (van audiofielen zoals ik zelf zeg maar). (te) veel bass, instrumenten niet duidelijk te onderscheiden en niet zo goed in het hoog. Ook al zoek ik maar een kabel voor van tv naar amp, deze kabel lijkt toch niet zo heel erg te zijn wat ik zoek...

@Maurice:

Ik hou wel van warm, zoals het warme van marantz maar het moet niet TE warm worden. Had ook een M850i van 50cm besteld (voor 50 euri's) en vandaag binnengekregen. Deze aan mijn dvd-speler gehangen en er een live dvd van Toto in gepropt. Dat er ineens veel bass naar voren kwam was het 1e dat mij opviel. Plaatsing van instrumenten leek wel aardig in orde...
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

Maurice

Zelf heb ik deze geloof ik naar mijn tuner verplaatst. Ik vond de kabel in mijn set teveel een brei van geluid veroorzaken. Het is overigens wel weer set afhankelijk, maar marantz met engelse speakers en dan een monster kabel zou ik niet gauw doen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

MarkDoif

Citaat van: Maurice op april 28, 2010, 20:34:13
Zelf heb ik deze geloof ik naar mijn tuner verplaatst. Ik vond de kabel in mijn set teveel een brei van geluid veroorzaken. Het is overigens wel weer set afhankelijk, maar marantz met engelse speakers en dan een monster kabel zou ik niet gauw doen.

Waarschijnlijk bedoel je warm + warm + nog een keer warm = TE warm? :schater:
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

renes59

Ik heb een M950i en hoor geen verschil met de goedkoopste Gamma, Karwei of Oehlbach kabel. De kabel die ik heb is ook aan de korte kant, 50 cm, kun je niet zoveel mee.
Als je de stekkers open schroeft en het naast de goedkope legt zie je geen grote verschillen. Heb zelfs het idee dat de Gamma kabel beter gesoldeerd is.
Ik zou een Gamma/Karwei kabel kopen en de rest van het geld besteden aan cd's of dvd's.
Waarom ik een M950i heb gekocht voor 350 gulden? Dat was nog in de tijd dat ik nog niet goed had nagedacht over kabels etc en me deze heb aan laten praten. Door de tijd ben ik wijzer geworden.  :yes:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

MarkDoif

Verschil in kabels hoor ik wel hoor.... heel duidelijk zelfs! Toen ik mijn MIT AVT-1 interlink aansloot 2,5 jaar geleden ging er een wereld voor mij open! Verschillen waren gewoon levensgroot, maar het is maar net of je het hoort... Ik heb wat dat betreft in ieder geval een getraind gehoor
PM15S1 / SA11S1 / UD5007 / B&W Preference 6 / MIT Bekabeling

JohnWx

Citaat van: renes59 op april 28, 2010, 23:37:28
Ik heb een M950i en hoor geen verschil met de goedkoopste Gamma, Karwei of Oehlbach kabel. De kabel die ik heb is ook aan de korte kant, 50 cm, kun je niet zoveel mee.
Als je de stekkers open schroeft en het naast de goedkope legt zie je geen grote verschillen. Heb zelfs het idee dat de Gamma kabel beter gesoldeerd is.
Ik zou een Gamma/Karwei kabel kopen en de rest van het geld besteden aan cd's of dvd's.
Waarom ik een M950i heb gekocht voor 350 gulden? Dat was nog in de tijd dat ik nog niet goed had nagedacht over kabels etc en me deze heb aan laten praten. Door de tijd ben ik wijzer geworden.  :yes:


Had Gij niet een tweak/kabels verbod  :yes:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

ik vind Monster een goede prijs voor een goed produkt


van sommige merken zal ik blind een kabel kopen want volgens MIJ hebben die een eigen sound (oeps)

bv:

Siltech
Monster
Nordost
Supra
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

renes59

#13
Citaat van: jwx op april 29, 2010, 09:53:22

Had Gij niet een tweak/kabels verbod  :yes:
Mensen of verschijningen die aangeduid worden met Gij, let op: met hoofdletter, kunnen geen verbod krijgen. :evil:
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Mexicaanse Hond

Citaat van: jwx op april 29, 2010, 09:55:44
van sommige merken zal ik blind een kabel kopen want volgens MIJ hebben die een eigen sound (oeps)
Blind kopen i.p.v. blind testen.  :schater: