Subwoofer aansluiten sr 4021

Gestart door lexus, april 24, 2010, 13:51:34

Vorige topic - Volgende topic

lexus

Hallo,

Ik heb een marantz sr 4021 nu wil ik hier graag een subwoofer op aansluiten, hoe doe ik dit?
Mijn subwoofer heeft maar 1 x 2 tulpaansluiting. Op de pre out en de main in zitten van die brugjes, als ik deze weg haal en de tulpstekkers van de subwoofer in de pre out doe, heb ik dan geluid?

Alvast bedankt

Gr Alex

Vlearmoes

Ja op de subwoofer pre out hoort een actieve sub aangeloten te worden met een single tulp kabel
en wat bedoel je met bruggetjes ??
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Oei  ik zie dat het een stereo versterker is    GEEN mogelijkheid voor sub out

Je moet je sub HIGHlevel gaan aansluiten met een neutrik kabel
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

lexus

welke kabel moet ik dan precies hebben, want volgens mij zit er op mijn marantz niet zo een aansluiting

lexus

met bruggetjes bedoel ik die dingen die nu in de versterker zitten die de pre out en main in met elkaar verbinden, kan ik de subwoofer niet gewoon op de pre out doen?

Vlearmoes

Met die bruggetjes is de interne voorversterker verbonden met de interne eindversterker!!

Een neutrik kabel sluit je bij de luidspreker aansluitingen van versterker aan

maar als jij een actieve sub hebt   moet er ook een high level aansluiting opzitten voor deze verbinding

Welke sub heb je ??

Stadium III

Idd welke sub heb je dan kunnen we daar eerst eens op geen bekijken wat je mogenlijkheden zijn
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lexus

ik heb tijd 1 van conrad mivoc 1100 voor 135 euro, kan nu geen link sturen zit nu op mijn mobiel.

Stadium III

Je kunt vanuit de B aansluiting op de reciever met gewone speakerdraad naar de subwooer toe
Dan zet je hem daar op de high level aansluitng van de sub

Dit is de makkelijkste manier

Wat zijn de speakers waar je mee speelt ?

http://www.produktinfo.conrad.com/datenblaetter/325000-349999/340286-an-01-nl-mivoc_actieve_subwoofer_SW1100A_zwart.pdf

5.2.4

lexus

Ik heb op het moment hepta speakers, dus als ik het goed begrijp sluit in de subwoofer aan op de speaker kanalen op de versterker?

Vlearmoes

Citaat van: lexus op april 24, 2010, 16:12:58
Ik heb op het moment hepta speakers, dus als ik het goed begrijp sluit in de subwoofer aan op de speaker kanalen op de versterker?

Klopt  :yes:

Vlearmoes

Maar denk er om    een sub high-level aangesloten is veel moeilijker af te stellen

deze moet vloeiend het laag gaan overnemen van de Hepta`s 
dit moet op gehoor plaats vinden met het afspelen van hoog/laag zwepen  van een test cd/dvd

Succes   Theo

Stadium III

Hij zal zich wel moeten afvragen als het een meerwaarde gaat geven

Maar verder op speaker B zetten als de speakers op A zitten

5.2.4

xander32

Citaat van: Vlearmoes op april 24, 2010, 16:45:21
Maar denk er om    een sub high-level aangesloten is veel moeilijker af te stellen

deze moet vloeiend het laag gaan overnemen van de Hepta`s 
dit moet op gehoor plaats vinden met het afspelen van hoog/laag zwepen  van een test cd/dvd

Succes   Theo
Daarom draai ik allen low :angel:.

Sander.

lexus

hoezo zal het geen meerwaarde geven? De heptas zit heel weinig laag in.