Vintage Marantz 4300 Receiver gered!

Gestart door Frits, april 23, 2010, 20:21:29

Vorige topic - Volgende topic

Frits Denon

Mijn vintage 4300 die ik vorig jaar van Hal9000 overnam gaf opeens tijdens muziek luisteren op een normaal niveau een zeer luide piep waarna mijn linker kanaal dood was. Gauw uitgezet en na bekomen te zijn van de schrik de speakers op een andere uitgang (Remote) aangesloten. Probleem was daar niet. Contact met Hal gehad die onmiddellijk aanbod het probleem onder garantie te willen oplossen. Nog wat dingen uitgeprobeerd, maar een andere oplossing dan de speakers op de B aan te sluiten was er niet.

De receiver bleef het verder goed doen, dus ik had geen haast. Totdat.........jawel, het nu ook op de Remote fout ging. Zelfde verhaal een luide piep. Weer contact gehad met Jon. Opsturen van deze bejaarde 25 kg zwaar wegende kolos was voor mij geen optie. De reis vanuit Groningen naar Rotterdam en weer terug met Tante Pos zou hem vast geen goed doen. Mogelijk zou hij het niet overleven, dat was gewoon absoluut geen optie voor deze geweldige receiver.

Een afgezegde buitenland reis wegens een ontplofte vulkaan gaf mij vandaag een vrije vrijdag, een mailtje naar Hal voor een afspraak en de bijna 3 uur durende reis kon vanmorgen beginnen. Ik was tegen 11-uur bij Hal en mijn receiver werd op de operatietafel gelegd, maar er werd pas begonnen nadat ik voorzien was van een lekkere bak koffie. Dat was zeer welkom na de reis. Na wat metingen bleek in de eindversterker toch een aantal zaken niet te deugen. Hal heeft deze vervangen. Hal heeft mij uitgelegd hoe ik de eindtrap zelf kan demonteren en dan per post naar hem kan opsturen mocht de andere kant ook kuren gaan geven, het blijft een bejaard stukje techniek nietwaar? :lol: Hal heeft nog de nodige metingen en afstellingen gedaan en ik kon na ruim een uur weer aan de terugreis beginnen.

Weer 3 uur verder (het was iets drukker dan vanmorgen) en weer thuis het monster 2 trappen opgezeuld en de CD speler en de Tannoy's aangesloten. En ja hoor, als vanouds HB!

Heb deze klanken van mijn 4300 toch wel gemist en ben erg blij dat met de goede service en hulp van Hal mijn 4300 nog leeft. hello

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Roland65

Kijk,dat is nou service met een hoofdletter S!
Marantz SR7001, CD6002, DV6500, CD52MKIISE, SD52, SONY STR 420, BNS Jubilee
RA-sub Model1
Mission M35, M30, M3c2
MIT analoge Interlink
Oehlbach Blue nf113 digitale interlink
Canare 4s8
Philips SL400i Streamium
Sony dvd recorder RDR-HX520

HAL9000

Kijk daar word ik blij van  :-)  het is altijd zo. Mochten er toch problemen zijn bel me even of mail even.
Komen we er altijd uit!!!

Ben blij dat de 4300 weer 100% is  :-D het zijn hele mooie en goede receivers die in stand gehouden moeten worden!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Frits Denon

+1 :yes:

Na een avondje draaien is me opgevallen dat links koeler is dan rechts. Dat zegt nu wel iets.
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

thepioneer

Super service, zulke oplossingen hoor je weinig. Respect
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HAL9000

Ja deze receiver is toevallig van mij geweest ooit.
Ik had deze al geserviced, maarja er kan altijd nog wel iets terug komen.

Linker blijft koeler  :-D  oeps iets te netjes afgesteld  :-P
Ja dat krijg je met laatste generatie transistoren die schakelen wat efficienter.

veel plezier ermee Frits!
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Frits Denon

Dat gaat helemaal lukken HB

En in geval van, kan rechts altijd nog even met Tante Pos even gestuurd worden, dat weegt gelukkig geen 25 Kg! :schater: