Eerst maar een paar foto's.
Receiver: Marantz SR 5023
CD speler: Marantz5001
DVDSpeler: Philips 640
VideorecorderPhilips VR 550/02
Tv: Philips 21 pt 5304
Luidsprekers: Elac 203 BS
Luidsprekerkabel: Monitor cobra silver.
IN 1985 heb ik mijn eerste setje gekocht, een onkyo A8015 met een pickup van technics en jamo power luidsprekers type 266. In 1987 kocht ik er een cd speler bij van teac pd 250 een hele vooruitgang kwa geluid ik hoorde nu dingen die ik eerst nooit hoorde op lp.
In 1999 heb ik een midisetje gekocht van onkyo uit de seperate collection Een stereo receiver met een cd speler waar ik veel plezier van heb gehad, totdat in 2006 de cd speler het begaf loopwerk versleten. Heb toen de Marantz 5001 gekocht die ik nu nog steeds heb en uitstekend bevalt
In 2005 heb ik een nad stereo receiver gekocht de c-720 bee, daavan ging de tuner al naar een half jaar stuk
bij audioservice in elst hebben ze er een nieuwe in gezet. Na een paar jaar kreeg ik last van een krakende potmeter over de rechter luidspreker en kraakgeluiden als hij op video stond, toen was ik het echt zat, dus de nad moest de deur uit.
Afgelopen zondag naar rotterdam getogen om daar de Marantz SR5023 op te halen, een uurtje rijden. De auto in een zijstaat geparkeerd en de marantz in de winkel opgehaald. Toen ik bij de auto aan kwam vroeg een man of ik een paar euro had voor een slaapplaats die 4 euro kost, ik heb hem 2 euro gegeven, dat kon er ook nog wel van af.
Thuis aangekomen gelijk de marantz aangesloten en een cd van yello touch 2009 opgezet, zo koud uit de doos klonk hij al prima, ik heb daarna nog een paar andere cd"s gedraaid kwa klank zijn de nad en de marantz nagenoeg hetzelfde, soms hoor ik wel hele kleine verschillen op sommige cd:s maar dat is dan ook alles. Al met al ben zeer in m,n nopjes met mijn nieuwe marantz.
Dit is mijn hifi geschiedenis. De elac luidsprekers die ik nu heb heb ik in 2005 gekocht.
Gr Eip.