Geen Kraak meer in PM7001

Gestart door Marantz 81, april 09, 2010, 17:45:08

Vorige topic - Volgende topic

Marantz 81

Hallo

men PM7001 kraakt als ik het volume harder of zachter zet , is al een tijdje maar begint het steeds harder te doen  :oops:  frusty

als ik muziek is er niks te horen van ruis ok kraken   :-)

wat zou het kunnen zijn  :roll:

Dennis E36

Heb ik bij mijn PM7001 ook gehad.....heb het hier ergens wel gepost.
Tikkend/licht krassend geluid over de luidsprekers...
Heb dit niet opgelost, maar de versterker ingeruild op een PM16 :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

lo

Citaat van: Marantz 81 op april 09, 2010, 17:45:08
Hallo

men PM7001 kraakt als ik het volume harder of zachter zet , is al een tijdje maar begint het steeds harder te doen  :oops:  frusty

als ik muziek is er niks te horen van ruis ok kraken   :-)

wat zou het kunnen zijn  :roll:

Ligt dat niet gewoon aan de volume regelaar die mogelijk vervuild is? Misschien weet HAL9000 raad?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HAL9000

Ik deze al gehad alleen dan 8001  volgens mij 7001 ook al.. Ik hou het niet meer bij  :|

Kan dat de volume regelaar beetje vuil is geslagen. Echter slechte bindingen in de eindversterker lijken mij voor de hand. Deze eindversterker is vrij klein opgebouwd en hutje mutje bij elkaar, Alle T092 transistoren verwijderen en even kijken in welke staat de T0220 versies zijn. Elna elko's derruit!!  :wink:

Heeft deze veel gespeeld? elke dag aan? Hard mee gedraaid?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

EJT

@Hal

Wat zijn jouw(slechte ervaringen met Elna?
Mijn CD10 zit er vol mee bijvoorbeeld
Ik vind Black Gates dan nog erger
Van de 4 lekten er 2 in de CD10
Panasonic wordt vaak als goed genoemd

byebye
Marantz CD10
Accuphase C222
Accuphase P260
B&W 801 Matrix S3

Sander

Zo lang heb je deze versterker toch nog niet?

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marantz 81

heb de versterker nu 1 jaar ,  2 de hands gekocht en was toen 2 jaar oud als ik het goed onthouden heb ,eerst was het alleen het linker kanaal maar nu ook rechter kanaal en lijkt soms van rechts naar links weg te trekken

kan hem wel een keer openschroeven en de soldeer verbindingen en potmeter nakijken

maar lossolderen en onderdelen vervangen begin ik niet aan ,als die te hard gaat kraken dan gooi ik hem gewoon weg  byebye

hij staat wel elke dag aan ja en zet hem altijd uit vindt ik energie verspilling  , echt hard draai ik niet zo vaak meestal net boven 1/4  , hij heeft nooit harder gestaan als volume op 1/2 , op 40 % gaat die al door zijn hoeven met de speakers die er nu op staan

lo

Misschien tijd voor een mooie up-grade :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Sander

mwah toch nog 'maar' 3 jaar jong.....

best snel voor een versterker wat de top van de range serie moet voorstellen. clown1

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Marantz 81

die upgrade komt er nog wel eens ja  :-D

tja helaas wel ja ,maar een versterker die het 10 voudige kost kan dat ook gebeuren   frusty

zal hem van de week eens even openschroeven  byebye

Eip

Hallo,

Vanmiddag las ik op kieskeurig.nl van iemand die het zelfde probleem heeft als u. En die heeft een PM7003 van 09-09-2009 hij heeft hem al een keer laten repareren maar dat heeft niets geholpen. Je zou toch denken dat de versterkers van tegenwoordig een digitale volumeregelaar zouden hebben. Maar niet dus. De marantz Sr 5023  :yes: die ik vanmiddag gekocht heb heeft er wel een. En die zit in de zelfde prijsklasse als de PM7003.

Gr  Eip.
Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Marantz 81

veel plezier met de sr5023  :yes:

er is niks mis met een anologe volume regelaar , daarom gaat de oudere apparatuur vaak ook veel langer omdat het allemaal veel robuster en uit grotere onderdelen gebouwd is

digitale technieken zijn heel mooi ,maar meestal gaat het kapot omdat het zo klein gebouwd is dat het zijn hitte niet kwijt kan  :wink:

HAL9000

Citaat van: EJT op april 11, 2010, 15:17:50
@Hal

Wat zijn jouw(slechte ervaringen met Elna?
Mijn CD10 zit er vol mee bijvoorbeeld
Ik vind Black Gates dan nog erger
Van de 4 lekten er 2 in de CD10
Panasonic wordt vaak als goed genoemd

byebye

Elna  loopt ontzettend snel terug in capaciteit, laat staan als het bij andere warme componenten in de buurt staan. bijvoorbeeld een weerstand van 3w of een koelhuis van een transistor. Ik vind elna gewoon troep, het is ook troep want het is voor 10 jaar al afgekeurd. Ik gebruik vrijwel alleen panasonic Fc en NHG. Een enkele keer nichicon PM(m)

Jon

Dennis E36

Citaat van: HAL9000 op april 12, 2010, 15:27:29
Elna  loopt ontzettend snel terug in capaciteit, laat staan als het bij andere warme componenten in de buurt staan. bijvoorbeeld een weerstand van 3w of een koelhuis van een transistor. Ik vind elna gewoon troep, het is ook troep want het is voor 10 jaar al afgekeurd. Ik gebruik vrijwel alleen panasonic Fc en NHG. Een enkele keer nichicon PM(m)

Jon

Misschien wat off-topic, maar stel dat je de standaard Elna elco's in je versterker/cdspeler laat vervangen door exemplaren die je aangaf. Zijn er dan een duidelijk hoorbare veranderingen? Zo ja, wat met name? Ik neem zelf
aan dat als de stroomvoorziening verbeterd dat dan met nadruk de bas verbeterd/veranderd....

Bijvoorbeeld mijn PM14 en CD14 zijn zo'n 10 jaar oud nu....zitten ook vol met elna's volgens mij....
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HAL9000

Alles word stabieler,  De versterker zal minder hitte produceren eveneens de voeding van de cd speler.
De versterker zal strakker klinken, en meer detail leveren in het hoog.
byebye