vandaag heb ik de versterker eens opengeschroefd om hem na te kijken
wat me als eerste opviel dat de componenten erg slecht zijn geplaatst op de printen veel staan er tegen elkaar aan
, heb zelf vele printplaten gemaakt voor besturing systemen van schepen
heb ze allemaal netjes en goed gezet ,waren er zeker 30/40
daarna heb ik alle stekkers nagelopen een stekker van het voedings gedeelte zat niet goed vast , er lag een los stukje koper op de print , verder heb ik alle stekkers /componenten en soldeeringen nagelopen dit was allemaal goed op het oog , en het stof + div haren verwijderd
daarna was ik ook benieuwd hoe het nou zit met de uitgangen naar de speakers ,er is aansluitmogelijkheid voor 4 speakers of speakers bi wire aansluiten
er zit gewoon een printje tussen wat tevens dienst als hoofdtelefoon versterker , er zitten 2 relais tussen die dan worden geschakeld door de schakelaar voorop de versterker ( systeem a + b ) relais kunnen maximaal 10 ampere schakelen ,dus het dient wel nut om de speakers bi wired aan te sluiten zodat er minder vermogen over de contacten gaat per relais
liefst zou ik de hele print eruit halen en een directe aansluiting maken vanaf het eindversterker gedeelte ,maar daarvoor heb ik een schema nodig ,weg met die relais helemaal niet nodig
ik heb de relais en alle knoppen op de versterker zo,n 20 tot 30 keer geschakeld om ze te reinigen
de kraak is er nu uit ,en het klinkt nog beter ook
iemand die me aan een schema kan helpen van de PM7001 ??