Geen Kraak meer in PM7001

Gestart door Marantz 81, april 09, 2010, 17:45:08

Vorige topic - Volgende topic

Eip

Citaat van: Marantz 81 op april 11, 2010, 21:43:06
veel plezier met de sr5023  :yes:

er is niks mis met een anologe volume regelaar , daarom gaat de oudere apparatuur vaak ook veel langer omdat het allemaal veel robuster en uit grotere onderdelen gebouwd is

digitale technieken zijn heel mooi ,maar meestal gaat het kapot omdat het zo klein gebouwd is dat het zijn hitte niet kwijt kan  :wink:
[/quote

Ja dank je,

Ik denk dat in de toekomst alle versterkers met een digitale volumeregelaar uitgerust zullen worden. Alle versterkers van duizend euro en meer hebben al een digitale volumeregelaar. Over een paar jaar zal de anologe volume regelaar wel verleden tijd zijn. Maar is een alps potmeter geen optie? als vervanging van degene die er nu in zit, dan ben je ook gelijk van dat gekraak af. :yes:

Gr  Eip.

Elac BS 203.2
Marantz SR5023
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT 167

Marantz 81

vandaag heb ik de versterker eens opengeschroefd om hem na te kijken  :-)

wat me als eerste opviel dat de componenten erg slecht zijn geplaatst op de printen veel staan er tegen elkaar aan  nopompom , heb zelf vele printplaten gemaakt voor besturing systemen van schepen  :wink:

heb ze allemaal netjes en goed gezet ,waren er zeker 30/40

daarna heb ik alle stekkers nagelopen een stekker van het voedings gedeelte zat niet goed vast , er lag een los stukje koper op de print , verder heb ik alle stekkers /componenten en soldeeringen nagelopen dit was allemaal goed op het oog , en het stof + div haren verwijderd

daarna was ik ook benieuwd hoe het nou zit met de uitgangen naar de speakers ,er is aansluitmogelijkheid voor 4 speakers of speakers bi wire aansluiten
er zit gewoon een printje tussen wat tevens dienst als hoofdtelefoon versterker , er zitten 2 relais tussen die dan worden geschakeld door de schakelaar voorop de versterker ( systeem a + b )  relais kunnen maximaal 10 ampere schakelen ,dus het dient wel nut om de speakers bi wired aan te sluiten zodat er minder vermogen over de contacten gaat per relais

liefst zou ik de hele print eruit halen en een directe aansluiting maken vanaf het eindversterker gedeelte ,maar daarvoor heb ik een schema nodig ,weg met die relais helemaal niet nodig  nonono

ik heb de relais en alle knoppen op de versterker zo,n 20 tot 30 keer geschakeld om ze te reinigen  :-)

de kraak is er nu uit ,en het klinkt nog beter ook   pompom pompom  byebye

iemand die me aan een schema kan helpen van de PM7001 ??

naut

Beste Marantz 81, ik ben nieuw op dit forum en ben ook in het bezit van de pm 7001, van de kraakjes heb ik geen last, maar vond een op een andere website een interessant verhaal over de condensatoren welke geplaatst zijn over de ingangen.  zie : http://www.lampizator.eu/SNIPIT/lampizator_DIY.html

Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en de condensatoren van de DVD ingang weggeknipt. deze had ik toch niet in gebruik. ik gebruikte alleen de CD ingang met een squeezebox reciever met daarachter een DAC van Cambridge Audio.

Het resultaat is duidelijk hoorbaar. Het klinkt ruimtelijker en meer transparant. Ik kan eventueel wel foto's plaatsen, maar de foto's op de site van lampizator zijn eigenlijk duidelijk genoeg.

Bij het openmaken van de versterker viel het me op hoeveel platte kabels er gebruikt worden. deze verbindingen zijn nogal gevoelig voor storingen. Ik had een meer solide opbouw verwacht met goed gesoldeerde verbindingen.

Ondertussen overweeg ik een upgrade van de versterker. Misschien de PM 14 of  een PM-11S.

Luidsprekers B&W CDM 9NT

Groet, Raymond

Marantz PM 7001
Squeezebox Reciever
Cambridge Audio Dacmagic 1
B&W CDM NT9

Marantz 81

Hallo Raymond , welkom hier  :-)

Bedankt voor de tip ,maar ik heb besloten de versterker zo te houden ,want ik ben toch van plan om in de toekomst het te gaan vervangen een betere versterker PM15 / PM11  :-) en deze dan in te ruilen of verkopen

voor het geld is de PM7001  een goede versterker ,maar je raakt er aan gewent en mijn speakers valt gewoon nog een stuk meer uit te halen

groeten Arjan