Ronald,
Ik heb in de setup het aantal decibel op +10 gezet (als het dit is wat je bedoelt),maar ik heb ondervonden,ook voordat ik de ma500 gebruikte,dat dit op het max volume niet helpt om luider te spelen.
Je kan de volumeknop opendraaien tot max -10 zonder vervorming.
Als je het aantal decibel op 0 laat staan,kan je het volume opendraaien tot 0 zonder vervorming.
Surround gebruik ik alleen voor films,muziek beluister ik in stereo weergave (staat de SR4003 op ingesteld)
Ik merk wel een verbetering van geluid,maar ik had eerlijk gezegd meer verwacht.
Ik heb er eens over nagedacht
(deed bijna pijn
):mijn speakers hebben een nominaal vermogen van 100W en het rendement is 91dB en volgens verschillende forumleden is dit een gemakkelijk te sturen speaker.
Zou het dan kunnen dat de SR4003 er niet te veel problemen met heeft om deze fatsoenlijk te laten klinken?
Ook heeft de SR4003 een vermogen van 7x80W voor surround,als je daar dan maar 2 kanalen van gebruikt om stereo te luisteren heeft deze dan toch genoeg capaciteit over?
Alles is aangesloten volgens de handleiding van de SR4003 en de ma500,dus daar kan niet veel mis met zijn.