Ik zal nog eens iets aanhalen wat ik al eens eerder heb gemeld hier op het forum:
Vorig jaar was bij Fritz de With een luisteravond waar ik mij voor had aangemeld.
Het was een rustige avond qua bezoekers wat JRM en ik waren alleen aanwezig.
De hele avond was het gezellig muziek luisteren en tegen het einde wilde Fritz een testje doen.
Hij had een sacd opname van een koor wat 4 of 5 maal was opgenomen met dezelfde aantallen kabels van verschillende merken. (Siltech, Crystal Cable, Kharma Van den Hul en ik dacht nog 1)
Het kwam erop neer dat ik 4/5 maal dezelfde stuk muziek kreeg te horen en wij konden proberen of we verschillen konden ontdekken.
Ik wist precies de kenmerken aan te geven wat de verschillende merken qua signatuur hebben.
En daarna wist ik ook ook de merken eraan te koppelen. Het laatste weet ik niet meer zeker of het bij Fritz of thuis was. Want ik had het sacdtje meegekregen.
Het kan een lucky guess zijn. Maar ik heb zelf ervaring met 3 merken en kon het redelijk onderscheiden.
Hiermee wil ik niet aangeven dat ik een doorgewinterde audiofiel ben maar misschien is het voor de liefhebbers mogelijk hetzelfde sacdtje aan te schaffen en zelf de test te doen?
Het is de Kharma demonstration disc. Precieze naam zal ik even opzoeken.....