Bedankt voor de reacties allereerst.
@ Slashhead: ik waardeer je mening inzake de kwaliteit van de piano. En ik heb veel geluisterd, waar vooral de Kawai MP8II en de Yamaha CP5 (althans, CP1) de grootste rivalen waren, maar ik heb geconcludeerd dat de Roland voor mij het beste, meest omvattende alternatief is. Wel zou ik uiteraard graag van je vernemen wat in jouw ogen in dezelfde prijsklasse een (audiofiel) beter verantwoord type stage piano is, en vooral, waarom.
Goed, terug naar de discussie. Uitgaande van deze piano: hoe haal ik het meeste uit het apparaat als ik het wil aansluiten aan mijn apparatuur? En dat is waar Marvins opmerking om de hoek komt kijken. Afgezien van de kwaliteit van de Roland an sich (die in mijn ogen toch meer dan behoorlijk is voor wat je van een DIGITALE piano mag verwachten), ben ik benieuwd hoe ik die 'kwaliteit' met het minste verlies naar mijn versterker kan doorsturen.
Een aantal opties:
- direct vanuit de jack-uitgangen (2 x mono) naar de cinch-ingangen op mijn PM17MKII. Probleem: ik weet niet of de uitgangsspanning al of niet te hoog is.
- vanuit de XLR-uitgangen een verbinding leggen naar een mixer (mengpaneel) zodat dat hele circuit tot die mixer 'gebalanceerd' is, en dan de laatse 50cm via cinch aanlsuiten op de Marantz. Probleem: zorgt het mengpaneel niet voor te veel kwaliteitsverlies in het circuit?
- via de koptelefoonuitgang een directe verbinding naar de ingang van de versterker realiseren, jack-cinch/cinch dus. Probleem: is de kwaliteit van de koptelefoon-uitgang gelijk aan de 'echte' uitgangen van het apparaat? Waarschijnlijk niet...
Kortom: hoe haal ik -uitgaande van de Roland RD700GX als gegeven- de meeste kwaliteit uit het apparaat naar boven??
http://www.performing-musician.com/pm/aug08/images/Roland-RD700GX_03.jpg