Marantz pm-62 probleem

Gestart door wouter30, april 03, 2010, 17:40:59

Vorige topic - Volgende topic

wouter30

1,5 jaar geleden een Complete set die amper gebruikt was overgenomen.

Marantz PM-62/Cd42MK2/St-40 :-D

Nu heb ik onlangs een AKG hoofdtelefoon gekocht en die de laatste maand voornamelijk gebruikt om op mijn pc te luisteren.
Bij de hoofdtelefoon zat ook een grotere plug die op de Marantz paste.
Om te voorkomen dat ik deze kwijt zou raken heb ik hem maar in de Marantz laten zitten.

Nu ik na een maand de Marantz weer opstart doet een van de speakers het niet meer :cry:
Als ik de plug eruit trek doet hij het wel weer even, maar valt dan weer weg,en als ik met de plug beweeg
valt hij af en toe weg.
Ook als ik de volume regeling gebruik valt af en toe een speaker weg als ik er aan draai.

Heeft iemand een idee waar dit probleem vandaan kan komen?

En wat er eventueel tegen te doen is? HLP

Met vriendelijke groet, byebye

kdt

ging de plug soepel in de aansluiting of ging het moeizaam? Ik heb hetzelfde met een "dikke" plug op mijn PM 17, dat wil ook niet goed en past ook niet echt lekker. Dus denk ik dat er in de hoofdtelefoonaansluiting waarschijnlijk iets verbogen is (of erger ...) dat de storing veroorzaakt.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

mahansz

ik ken dit probleem, heb een soortgelijke situatie gehoord met een pm66KI. Het is een crime om voor een reparateur het probleem op te sporen, maar je hebt gelijk het probleem te pakken: het zit m in de koptelefoonaansluiting. Simpelweg deze vervangen (kost een paar tientjes of als je zelf handig bent, nog minder).
Vraag me niet hoe de schakelingen intern in elkaar zitten, maar grote kans dat wanneer je de aansluiting vernieuwd/na laat kijken, dat daar de issue zit.
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

wouter30

Bedankt voor jullie reacties. notworthy

Overigens paste de hoofdtelefoon- plug perfect, dus dat hij verbogen zou zijn, lijkt mij geen sprake. :no:

Zal me eens buigen over de hoofdtelefoon- aansluiting,en kijken of ik die dan kan vernieuwen, en hopen dat het probleem dan verholpen is. :-)