Citaat van: xander32 op maart 24, 2010, 18:01:45
En ik ben misschien idd. wel conservatief betreft het stereo : deze dient voor mij zo puur mogelijk, zonder EQ en met een dedicated stereo bron en stereo amp.
Oké, dat is een goed uitgangspunt, niks mis mee. Maar........
De
ruimte waarin al dat puurs staat te spelen
beïnvloedt het (pure) signaal dat jouw oren bereikt.
En dat is wat Audyssey aanpakt en verbetert.
We moeten niet bang zijn voor additionele apparatuur die de nadelige effecten van de ruimte (actief) compenseert, ook al is dat niet analoog maar digitaal.
Vergeet niet dat er veel digitale techniek is gebruikt om het cd'tje te maken.
Voor echt onvervalste analoge muziek moeten we terug naar de plaat en bijbehorende opname/afspeelapparatuur uit die tijd. Maar zeg nou zelf, dat willen we toch niet!
Citaat van: xander32 op maart 24, 2010, 18:01:45
En ik zie net ff van welke hardware jij gebruik maakt : deze bevind zich in een behoorlijk andere prijsklasse dan waarin de ts aan het shoppen is. Betreffende receivers hebben alleen al een heel andere basis / opbouw (gebruikte componenten).
Ja, dat is andere koek, maar dat neemt niet weg dat in bijv. de SR6004 ook al een aardige versie van Audyssey is te vinden. Alle waar naar zijn geld.
In ieder geval is er met akoestiekcorrectie echt erg veel kwaliteit en plezier te behalen. Meer dan met eh....... nou ja die discussie wil ik niet aangaan.
Dat wil ik alleen maar onder de aandacht brengen.
Ron