Kabel verlengen?

Gestart door Cadfael, maart 24, 2010, 08:30:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Cadfael

Ik heb de opstelling bij mij nogal veranderd waardoor de kabels van de surroundspeakers opeens via de andere kant van de kamer lopen. We hadden in de orginele opstelling de kabels al ruim genomen maar ik vrees dat we het nu net niet gaan redden.

Nu weet ik dat het niet ideaal is om kabels te verlengen maar weer nieuwe kabels kopen is een beetje zonde aangezien deze net nieuw zijn. En ik heb nog aardig wat over, helaas niet genoeg om 2 nieuwe kabels uit te halen.

Wat is de beste manier om de kabels aan elkaar te 'knopen'? Ik neem aan dat een kroonsteentje niet de beste oplossing is. Ze zijn 2,5mm dik.
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

drees62

Citaat van: Cadfael op maart 24, 2010, 08:30:14

Wat is de beste manier om de kabels aan elkaar te 'knopen'? Ik neem aan dat een kroonsteentje niet de beste oplossing is. Ze zijn 2,5mm dik.


Ik zeg: doen!
Gewoon uitproberen of je verschil hoort. Op je fronts of center zou ik het niet doen maar denk niet dat jij het gaat horen of er wel of niet een kroonsteentje tussen zit op de kabel van de rears. Anders ff blind testen  :-D

Cadfael

Dan ga ik dat eens proberen.
Het zijn inderdaad 'maar' surround speakers en worden voornamelijk bij films gebruikt.
Maar ik merk ook wel dat er bij films de muziek juist over de surrounds gaat en spraak vooral via de front speakers.



SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

TurboMarco

Ik zou gewoon kroonsteentjes gebruiken.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

thepioneer

Even netjes solderen en krimpkousje erom doen, is veel netter.

Grts Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

Dennis E36

Citaat van: thepioneer op maart 24, 2010, 14:50:27
Even netjes solderen en krimpkousje erom doen, is veel netter.

Grts Ronald

stupid

Dat is de "beste" manier om een kabel te verlengen. Kroonsteentje kan natuurlijk wel, maar dat ziet er niet uit!
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HiFi gek

Gewoon op de meest simpele manier doen met kroonstenen .

Het is toch maar voor de achterkanalen die je enkel gebruikt voor film .

Als het voor muziek weer te geven was zou het wat anders zijn .



Groeten  EDWIN  B

Marvin

ik heb niet de mening dat het klankmatige effecten heeft, zolang er maar verbinding is...

maar kunnen we ophouden met het aanduiden van surroundspeakers alszijnde niet belangrijk, -en enkel voor achtergrond geluiden?!
ik wil namelijk best eens een demo geven om aan te geven wat een fullrange surroundspeaker eruit knalt.
dat doet voor de fronts niets onder, ze zijn enkel niet continu van signaal voorzien.

JohnWx

Citaat van: marvin op maart 24, 2010, 18:36:10
ik heb niet de mening dat het klankmatige effecten heeft, zolang er maar verbinding is...

maar kunnen we ophouden met het aanduiden van surroundspeakers alszijnde niet belangrijk, -en enkel voor achtergrond geluiden?!
ik wil namelijk best eens een demo geven om aan te geven wat een fullrange surroundspeaker eruit knalt.
dat doet voor de fronts niets onder, ze zijn enkel niet continu van signaal voorzien.

denk ook dat voor surround juist de midden en rear belangrijk zijn
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

thepioneer

vindt het op het forum hier wel een beetje dubbel allemaal. Soms maakt een stukje hout enorm verschil, of een interlink of noem maar op wat en soms gaan we met kroonstenen werken,

stupid
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Marvin

zoveel mensen, zoveel meningen....

Marvin

Citaat van: jwx op maart 24, 2010, 19:38:36
denk ook dat voor surround juist de midden en rear belangrijk zijn

het is in mijn ogen hetzelfde als over een stereo setup zeggen;
de rechterspeaker kan best van mindere kwaliteit zijn dan de linker,
de mono informatie zit in de linker,niet in de rechter......  :?

(ik geloof dat we elkaar begrijpen)  :lol:

Maurice

Citaat van: thepioneer op maart 24, 2010, 14:50:27
Even netjes solderen en krimpkousje erom doen, is veel netter.

Grts Ronald
stupid

Ja, er zijn er bij die een blokje hout ergens onder plaatsen, maar probeer het gewoon eens uit en bepaal zelf of je verschil hoort. Zo niet, dan ben je goedkoop uit. Zowel, dan weet je dat je kunt gaan sparen ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

Ik zie het probleem niet zo indien er gebruik word gemaakt van kroonsteentjes ,behalve het optische verhaal maakt het toch geen moer uit,als het wel iets zou uitmaken dan kan je net zo goed de luidspreker kabel direct verbinden met de filter in je box,maar idd solderen met een krimpkous staat wel netter.

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)