Servicebeurt voor PM-95

Gestart door Maurice, maart 14, 2007, 22:44:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

HAL9000

0.8ohm zit je tegen het KNAL punt aan. van de torren :P:P:P

idd blijkt de versterker goed ontworpen te zien.
netje in protect.
de oudere modellen hebben ook een goed speaker protect systeem!.
neem de 140 eind! (1150 geintregeerd)
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: HAL9000 op maart 16, 2007, 12:06:24
ik weet niet hoe deze tegen langdurig stress kan.
maar als het het van een foto opzicht bekijk.
lijkt het idd een kwantitatief goede en mooie versterker te zijn.
ben benieuwd wat S.B ervan vind (de klank) op zijn klippies  HLP

Ik heb al een indicatie wat S.B. er van vindt, maar aangezien ik morgen op wintersport ga, kan ik pas een week later de versterker weer ophalen. Tot die tijd kan S.B. natuurlijk gebruik maken van de versterker ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

#32
Ik heb de PM-95 nu eens nader aan de tand gevoeld maar ik geef toch de voorkeur aan de 3250B en 170DC combo.

Kwa laagweergave doen ze niets voorelkaar onder maar ik mis de openheid die de laatst genoemde zo geweldig maakt en tot mijn favoriete versterkers behoren.

De PM-95 klinkt hetzelfde als de PM-94 blijkt, en wat ik op een ander forum als eens beschreven heb; een typische kleuring in het middengebied, overigens niet lelijk, maar gewoon anders dan bv die 3250B en 170DC.
Tevens lijkt de 95 wat minder dynamisch te klinken maar dit kan suggestie zijn vanwege het middengebied.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

erwin

hallo

op welke speakers heb je de pm 95 laten spelen?

grtz erwin
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

SB_Marantz

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

TurboMarco

Citaat van: S.B.Marantz op maart 22, 2007, 13:51:33

Kwa laagweergave doen ze niets voorelkaar onder maar ik mis de openheid die de laatst genoemde zo geweldig maakt en tot mijn favoriete versterkers behoren.

De PM-95 klinkt hetzelfde als de PM-94 blijkt, en wat ik op een ander forum als eens beschreven heb; een typische kleuring in het middengebied, overigens niet lelijk, maar gewoon anders dan bv die 3250B en 170DC.
Tevens lijkt de 95 wat minder dynamisch te klinken maar dit kan suggestie zijn vanwege het middengebied.

Ik herken zoiets wanneer ik de Nad/rotel vergelijk met de PM95,de nad/rotel klinkt ook veel opener met ook nog een strakker laag die bovendien nog een paar oktaven lager blijkt te gaan,het word echter een ander verhaal als ik de receiver als vv gebruik dan is er helemaal sprake van kleuring in het mid,ik kom weer tot conclusie dat de vv toch het meest klankbepalend blijkt te zijn ,natuurlijk als het om versterking blijkt te gaan :wink:,de luidsprekers zijn in de eerste plaats klankbepalend en ook de component met de meeste kleuring dus vanuit die optiek is de match versterking/weergave heel cruciaal ,en niet geheel onbelangrijk smaakbepalend!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

SB_Marantz

Ik ben het met je eens dat een dergelijk pre aardig wat verschil kan maken in de reproductie van geluid maar ook de eindversterker speelt hier een rol in.

Mijn gedachten gaan uit naar de mosfet's die deze typische klank in grote mate produceerd.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

erwin

dat zijn mooie speakers,maar inderdaad wat marco zegt de match moet goed zijn.
daarom heb ik indertijd gekozen voor de advance acoustic cd speler,combinatie sprak mij meer aan,
warmer en voller geluid.
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

SB_Marantz

@ Maurice; de mosfet's zijn nergens meer te krijgen  nopompom

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

oeps dat is niet leuk........
shutup  frusty
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Maurice

Citaat van: S.B.Marantz op maart 26, 2007, 17:58:15
@ Maurice; de mosfet's zijn nergens meer te krijgen  nopompom


Hmmmm, net terug van wintersport en dan hoor je dit :(

Ik moet mijn kanaal nog eens benaderen, maar gelukkig doet alles het nog en is er dus nog geen urgentie.
Van de week wil ik trouwens de versterker wel weer ophalen, want vanaf maandag kunnen we de woning inrichten en daar hoort uiteraard een audioset bij  HB
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Maurice

Citaat van: S.B.Marantz op maart 22, 2007, 13:51:33
Ik heb de PM-95 nu eens nader aan de tand gevoeld maar ik geef toch de voorkeur aan de 3250B en 170DC combo.

Kwa laagweergave doen ze niets voorelkaar onder maar ik mis de openheid die de laatst genoemde zo geweldig maakt en tot mijn favoriete versterkers behoren.

De PM-95 klinkt hetzelfde als de PM-94 blijkt, en wat ik op een ander forum als eens beschreven heb; een typische kleuring in het middengebied, overigens niet lelijk, maar gewoon anders dan bv die 3250B en 170DC.
Tevens lijkt de 95 wat minder dynamisch te klinken maar dit kan suggestie zijn vanwege het middengebied.

Dus wat dat betreft is jouw mening overeind gebleven  :mrgreen:
Inderdaad klinkt het middengebied anders en juist dat gedeelte bepaalt de ervaring van dynamiek. En komt het uiteindelijk ook op smaak aan. Ik heb dit bij jou ook kort ervaren, weet niet wat beter in mijn set zou zijn.

Grappig om het eens vanuit een ander oogpunt te benaderen:
De 3250B en 170DC combinatie heeft een typische kleuring in het middengebied, overigens niet lelijk maar gewoon anders dan bv die van de PM-95. Tevens lijkt de 3250B en 170DC wat wollig te klinken, maar dit kan suggestie zijn vanwege het middengebied.

Trouwens, heb je eventueel nog tweaktips om het middengebied opener te krijgen?
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

TurboMarco

He Maurice,

heb je de amp al thuis?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Maurice

Citaat van: Marco op maart 31, 2007, 02:18:10
He Maurice,

heb je de amp al thuis?
Nope, zit nu nog met klussen in de woning en wonen bij schoonouwelui. Wil hem wel komende week ophalen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Citaat van: Maurice op maart 31, 2007, 17:52:21
Citaat van: Marco op maart 31, 2007, 02:18:10
He Maurice,

heb je de amp al thuis?
Nope, zit nu nog met klussen in de woning en wonen bij schoonouwelui. Wil hem wel komende week ophalen.


Oh ik dacht cadeautje  :-D :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM