Citaat van: S.B.Marantz op maart 22, 2007, 13:51:33
Ik heb de PM-95 nu eens nader aan de tand gevoeld maar ik geef toch de voorkeur aan de 3250B en 170DC combo.
Kwa laagweergave doen ze niets voorelkaar onder maar ik mis de openheid die de laatst genoemde zo geweldig maakt en tot mijn favoriete versterkers behoren.
De PM-95 klinkt hetzelfde als de PM-94 blijkt, en wat ik op een ander forum als eens beschreven heb; een typische kleuring in het middengebied, overigens niet lelijk, maar gewoon anders dan bv die 3250B en 170DC.
Tevens lijkt de 95 wat minder dynamisch te klinken maar dit kan suggestie zijn vanwege het middengebied.
Dus wat dat betreft is jouw mening overeind gebleven
Inderdaad klinkt het middengebied anders en juist dat gedeelte bepaalt de ervaring van dynamiek. En komt het uiteindelijk ook op smaak aan. Ik heb dit bij jou ook kort ervaren, weet niet wat beter in mijn set zou zijn.
Grappig om het eens vanuit een ander oogpunt te benaderen:
De 3250B en 170DC combinatie heeft een typische kleuring in het middengebied, overigens niet lelijk maar gewoon anders dan bv die van de PM-95. Tevens lijkt de 3250B en 170DC wat wollig te klinken, maar dit kan suggestie zijn vanwege het middengebied.
Trouwens, heb je eventueel nog tweaktips om het middengebied opener te krijgen?