Marantz pm80 SE

Gestart door Vanhal, maart 14, 2007, 12:08:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

TurboMarco

In 1997 heb ik een nieuwe PM80mk2 gekocht voor slechts fl 599,- en heb deze binneneen week weer terug gebracht naar de winkel,ik had daar een techniks SU-V680 versterker op ingeruild endeze had dus binnen een week een nieuw baasje,ik moest voor de duidelijkheid fl 350,- bijleggen.
De reden dat ik de PM80 zo snel weer weg deed was omdat ik hem heel slecht vond klinken met mn toenmalige luidsprekers van Visaton,het laag was rommelig en het hoog heel fel,het laag was wel beter dan die van de techniks maar voldeed niet aan de hoge verwachtingen,zo zieje maar weer hoe belangrijk het is dat de match speaker/amp goed voor elkaar is.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Vanhal

Snotver! lol, ik ben van plan 1 van de 2 SE modellen te verkopen, kan per slot van rekening maar naar 1 tegelijk luisteren... ;)

Ik vind de mkII SE uiterlijk mooier dan de pm80 SE. Van die laatste vind ik het front erg druk met al die tape knoppen.
Alleen ik twijfel nu omdat nu gezegd wordt dat de pm80SE technisch beter opgebouwd is dan de pm80MKII SE. Moeilijk man!!!!

HAL9000

die Pm 80 se vind ik juist weer mooier
met al die knoppen... voor hoeveel gaat die??



binnen een week marco,
zie je wel dat je sneller dan mij verkoopt  :-D :-D :-D
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Vanhal

Citaat van: HAL9000 op mei 11, 2007, 22:31:46
die Pm 80 se vind ik juist weer mooier
met al die knoppen... voor hoeveel gaat die??

Daar ben ik nog niet over uit ;)

Oja, een ander verschil tussen de normale versies en de SE versies is de aluminium volumeknop. Waar de volumeknop van de normale versies plastiek zijn met een metalen omhulsel zijn de volumeknoppen van de SE versies van volledig aluminium.

Een verschil tussen de pm80 en de pm80MKII is de 4voudige volume + hdam..
Vooral door die 4voudige volume van de mkII leek mij die versie technisch hoogstaander dan de pm80, omdat het signaal/ruis verhouding hierdoor een stuk hoger ligt bij de mkII versie...

Overigens moet ik de pm80 SE nog laten nakijken op het krakende rechterkanaal....

TurboMarco

Citaat van: HAL9000 op mei 11, 2007, 22:31:46



binnen een week marco,
zie je wel dat je sneller dan mij verkoopt  :-D :-D :-D
Ik heb hem ingeruild op een H/K 1400  :-D,fijn ding was dat wel!!
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HAL9000

Citaat van: Vanhal op mei 11, 2007, 22:38:02
Citaat van: HAL9000 op mei 11, 2007, 22:31:46
die Pm 80 se vind ik juist weer mooier
met al die knoppen... voor hoeveel gaat die??

Daar ben ik nog niet over uit ;)

Oja, een ander verschil tussen de normale versies en de SE versies is de aluminium volumeknop. Waar de volumeknop van de normale versies plastiek zijn met een metalen omhulsel zijn de volumeknoppen van de SE versies van volledig aluminium.

Een verschil tussen de pm80 en de pm80MKII is de 4voudige volume + hdam..
Vooral door die 4voudige volume van de mkII leek mij die versie technisch hoogstaander dan de pm80, omdat het signaal/ruis verhouding hierdoor een stuk hoger ligt bij de mkII versie...

Overigens moet ik de pm80 SE nog laten nakijken op het krakende rechterkanaal....

alles beter dus
als je een Pm80 wil
moet je een se minimum.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

mischa

Hallo,

Mocht je weten welke van de 2 SE's je wil verkopen, mag je mij een mailtje sturen. Ik ben namelijk nog op zoek. Of dat nu een MKI of MKII is, maakt mij niks uit. Denk dus aub aan mij als je ??n van beiden op zoek stuurt naar een nieuw baasje.

Groeten,
Mischa
Set: PM80MKII, CD-67MKII modified

Vanhal

Ik heb ze beide nog, zodra ik er 1 ga verkopen zal ik aan je proberen te denken ;)
Ben in ieder geval nog niet van plan ze weg te doen.


ll0ll

Hier staat een pm80 SE, in de advertentie staat dat het uitgangsrelais van 1 van de uitgangen kapot is, maar dat dit heel eenvoudig te repareren is. Is dat zo?
http://link.marktplaats.nl/180147744
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Snow

Citaat van: mischa op juni 20, 2007, 23:21:23
Hallo,

Mocht je weten welke van de 2 SE's je wil verkopen, mag je mij een mailtje sturen. Ik ben namelijk nog op zoek. Of dat nu een MKI of MKII is, maakt mij niks uit. Denk dus aub aan mij als je ??n van beiden op zoek stuurt naar een nieuw baasje.

Groeten,
Mischa
Ik heb een MKII te koop voor je. In onberispelijke staat en werkt perfect.

Gr.-S

ll0ll

Ik heb je een pm gestuurd ;)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

JHS

Citaat van: HAL9000 op mei 11, 2007, 11:43:44
de onderdelen zijn van een hoge kwaliteit.
maar de technisch bouw is minder veel minder
10 jaar en het is op.

kijk even naar een PM94 de voorgangers van de Pm serie in de jaren 90
die blijven redelijk werken
hier en daar een defecte. maar niet massale fouten in het ontwerp. en de print kaliwteit is ook niet zo geweldig maar beter dan de Pm jaren 90 serie.

kijk ik heb het allemaal voor me neus gehad

marantz jaren 60 vette printen.
begin jaren 70 dikke onverwoestbare printen.
marantz midden jaren 70 iets dunnere printen. maar helemaal niet slecht. paralel de A lijn van hun (amerikaans gebouwd)  niet kapot te krijgen printen..
marantz eind jaren 70. je ziet een verandering in bouw. componenten en in print.
alles word simpeler en goedkoper.
begin jaren 80 blijft hetzelfde
midden jaren 80. veelvoudig gebruik van mosFets(transistoren) en ic's veel goedkoper. printen zijn van sommige goedkopere modellen schandalig slecht. van de duurdere dingen zoals PM64MKII 84 94 en de esotec serie.
redelijk. niet slecht maar hebben wel onderhoud nodig.
eind jaren 90 esotec serie stopt. (veelste duur)
komen die PM14 dingen aan je ziet ze nooit defect . maar volgens velen klinken ze anders dan de oudere lijnen van marantz. weet niets van de printen. Ik weet wel dat ze micro elektronica toepassen in de pre!

dan krijg je de goedkopere lijn PM55 tot 82 dat is gewoon shit 1e klas.(pm 95 is een grote uitzondering die behoort nog tot de oude lijn )
ik ben marantz verzamelaar ik handel ook wel eens wat in dubbel apparatuur of gewoon apparatuur waar ik niks aan heb. maar die Pm jaren 90 serie wil ik niet gratis hier hebben.
met als argumenten dat het technisch niet om aan te zien is.
en (ik vind het) optisch niet zo mooi. beetje simpel, gewoontjes appartuur.
mensen die een Pm jaren 90 serie hebben. voel niet bedreigd door mijn uitspraken.. maar ik zeg wel.
houd opties open voor beter marantz app.


deze nieuwe lijn zit ook vol ic's maar is tenminste niet zo gek gebouwd.
laat staan dat het lijkt op marantz jaren 70 bouw.

PM17 is ook zo'n tipisch ontwerp ik denk helemaal niet slecht.