Subwoofer op PM6003 mogelijk?

Gestart door GNuldo, maart 13, 2010, 14:12:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

GNuldo

Dag Allen,

Is het mogelijk een subwoofer aan te sluiten op een Marantz PM6003 versterker? Deze heeft geen aparte subwoofer aansluiting maar wel 2 speaker aansluitingen (A en B). Kan hier een subwoofer op aangesloten worden zonder dat ik mijn versterker de vernieling in help?

Zo ja, kan iemand deze technologisch incapabele man ;-) uitleggen hoe?

Nee, zijn er andere mogelijkheden om het wel voor elkaar te krijgen? of kan ik beter kijken naar een receiver zoals de SR5023 die wel een sub uitgang heeft?

Alvast bedankt

Groeten Nuldo

JohnWx

Citaat van: GNuldo op maart 13, 2010, 14:12:33
Dag Allen,

Is het mogelijk een subwoofer aan te sluiten op een Marantz PM6003 versterker? Deze heeft geen aparte subwoofer aansluiting maar wel 2 speaker aansluitingen (A en B). Kan hier een subwoofer op aangesloten worden zonder dat ik mijn versterker de vernieling in help?

Zo ja, kan iemand deze technologisch incapabele man ;-) uitleggen hoe?

Nee, zijn er andere mogelijkheden om het wel voor elkaar te krijgen? of kan ik beter kijken naar een receiver zoals de SR5023 die wel een sub uitgang heeft?

Alvast bedankt

Groeten Nuldo

kan volgens mij altijd
zeker met een REL baskast
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

GNuldo

Citaat van: jwx op maart 13, 2010, 14:15:27
kan volgens mij altijd
zeker met een REL baskast


Moet ik dan de subwoofer kabel, net als bij gewone luidsprekerkaberls aan de B uitgangen bevestigen?

Wat is dan het nut van een aparte subwoofer uitgang zoals op de SR5023?

Vlearmoes

Ja het is mogelijk met een sub voor zien van een high-level aansluiting

daarbij gaan er 3 draadjes bij op de speakerbekabeling

1 onder links-plus
1 onder rechts-plus
1 onder een van de min-polen van speaker uitgang

een zogenaamde neutrik kabel  veel succes  pompom
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Ze hoeven dus niet op de B   maar gewoon bij A bij sluiten

Apparte sub uit gang  is voor lowlevel;   het .1 (punt 1) gebeuren in surround  :yes:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

GNuldo

Thnx, het is gelukt! Nu kijken of deze combinatie het wordt.

Cadfael

Mijn sub (phonar as200 EdMa) heeft nog 2 speakeraansluitingen op de sub zelf voor front speakers.
Lijkt me dat je dan je sub aansluit op de receiver en vervolgens de speakers weer op de sub.
(of zie ik dat verkeerd?)

Zou anders ook een optie kunnen zijn ;)
SR6004, Davis Accoustics speakers, Phonar AS200/EdMa subwoofer, philips 46plf9704 Led tv, bdp8000 bluray, PS3, Wii.

Marvin

dat is geheel afhankelijk van de subwoofer, maar dan vooral wanneer én hoe hij dat signaal naar de frontspeakers toe stuurd.

het is bijvoorbeeld heel goed mogelijk dat de subwoofer het signaal met x-over aan de speakers aanbiedt.
dus de aangesloten speakers worden ontzien in het laag, opzich logisch maar niet altijd dé akoestische oplossing.

en zo zijn er meerdere factoren...