REW + behringer FBP
de foto van de sub die niet ge-equalized is, dus oorspronkelijke weergave gemeten vanop de luisterplaats.
gaat allemaal serieus op en neer.
de foto van de sub die automatisch geequalized is door REW
de foto van het uiteindelijke resultaat nadat ik zelf de touwtjes in handen nam en zelf een methode uitprobeerde na wat experimenteren en het principe goed door hebben. Dit is echt puzzelen met je gain's, q-factoren (bandbreedtes) en schuiven van frequentie's.
Later echt per meting manueel blijven bijsturen en kleine correcties uitvoeren om daarna nauwelijks nog resultaatverschil te verkrijgen.
Was toch wat uurtjes mee zoet geweest (zit toch thuis met een polsblessure, wat kan een mens anders nog doen, EN het vrouwtje was toch niet thuis
)
Nu dat is dus de pure metingen, het luisteren zal nog andere koek zijn. Ben al zeer benieuwd voor de volgende film te bekijken...
En ik zou graag ook eens willen metingen uitvoeren met gewone calibratie cd's of DVD's, los van de pc. Dus enkel meten met de pc en zuiver de metingen van de gehele set uitvoeren en zo zien of de sub zich ook mooi integreerd met de rest en alles goed loopt via de reciever en DVD speler.
Want ik denk: het kan allemaal ok zijn, via je pc en externegeluidskaart etc..., maar als je dezelfde sweep door je DVD speler jaagt, krijg je dan ook hetzelfde resultaat bij de meting...? Dan pas is een mens zeker dat alles lukt natuurlijk.
De EQ betrefd trouwens 12 instelbare frequentie banden naar keuze met aanpasbare Q-factor, gain correctie -48dB tot +16dB...
meningen of bedenkingen over de foto's?