Citaat van: xander32 op maart 08, 2010, 08:59:33
7 x 170 watt op papier . Trekt deze dat ook uit het stopcontact? En het aantal watts wil niets zeggen over het vermogen van de versterker om de speakers onder controle te houden. Jouw B&W`s lusten wel de nodige stroom om goed tot hun recht te komen .
Echter lijkt `t wel `n potent baasje als ik van diens bouw moet afgaan:
Maar hoe is jouw ruimte (BxLxH, gebruikte materialen en indeling) t.o.v. die van jouw kameraad?
Je kan wel een installatie met ...x meer vermogen en wooferoppervlak hebben maar als deze staat in een ruimte die in verhouding vele malen groter is dan die van de ander schiet dat nog niet erg op met een 1 op 1 vergelijk. Maar daar had jij vast zelf al aan gedacht (m.i. te voor de hand liggend).
Sander.
hihi, als ik de marantz met zogezegd 2x 90Watt aansloot had ik wel direct de indruk dat hij meer liet blijken dat deze alles onder controle had en de baas was over de speakers bij stereo.
Nu ja, ik heb vroeger met deze amp feestje gegeven, ze houden de b&w's zeker onder controle, we spreken nog steeds niet over de 800 reeks hier he
Nu ja; dynamisch gezien kan hij stabiel blijven tot 2 ohm bij een vermogen van 390 Watt "stereo"...
Nu ja, lijkt me toch wel iets dat hier niet veel meer te maken heeft met SLAM probleempje
Verbruik toch gemiddeld 720 Watt, niet echt een "groene" jongen
ivm de ruimte, 8,5m op 4,5 meter met 1 open deurgat naar de keuken.
De andere ruimte van m'n kameraad is niet veel kleiner en heeft ongeveer dezelfde demping. Heeft veel grote schuiframen en een tapijt op de grond, wat overigens een stenen tegelvloer is. Plafond is massief betonnen plaat.
Bij mij zijn het vooral nog 3 ramen met vrij lichte gordijnen, grote niet gedecoreerde kale muur, stenen vloer, ook, enkel salon, een paar kasten, 2 tafels en that's it... en aan de muur nog 2 cd kasten...
Plafond is bestaande uit grote houten platen als materiaal.