Regelmatig "repareer" ik een cd speler van vrienden en bekenden die de cd's niet meer "pakt
In 90 % van de gevallen is het schoonmaken van de lens voldoende. Ik doe dat altijds met een wattenstaafje met alcohol ( niet te veel anders lost de lijm op), of een een afwas middelsopje kan ook en daarna heeeel goed napoetsen met schoon staafje ( alcohol laat filmlaag achter)
meestal 5 min. werk en top resultaat.....
Nu pakte mijn SA-1 deze week ook 2 een gecopieerd schijfje pas na 2 keer proberen..... Aangezien hij toch ook al 10 jaar oud is , leek het me zinvol eens een schoonmak actie te houden....
Met behulp van llOll en een kennis van hem ontdekt hoe hij open moest .... jeetje wat een gewicht en degelijkheid.... alsof je een tank demonteerd.
uiteindelijk de laser zorgvuldig schoon gemaakt en alles weer in elkaar gezet.
de zaak weer aangesloten en toen...............................
ik heb van 22:00 to 03:00 non stop met mijn ogen dicht zitten luisteren ... heel wat kippenvellen en kriebels ondergaan deze nacht. Wat een imens verschil.
Had ik de laatste maanden menig upgrade gedaan..... dit sloeg alles....
Als ik het niet had geweten en iemand had me gezegd dat er de duurste Accuphase had gestaan had ik het geloofd en overwogen om mijn huis te verkopen en er een aan te schaffen.......
Je kunt dus wel stellen dat ik erg happy
mens ben die gelukkig toch zijn huis kan behouden.
Dus aan eenieder op dit forum
HAAL HEM EENS OPEN EN MAAK HEM HEERLIJK SCHOON ( DIE LASER UITERAARD HE) EN DAN GENIETEN