VERSCHIL CD17 MK2 M EN SACD 8400

Gestart door kdt, februari 18, 2010, 11:08:19

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

Bijna goed! cd17KI ;)


Je gaat dus iedere keer upgraden en niet downgraden. En ik heb alle spelers naast elkaar getest met als gevolg dat het in mijn oren een upgrade is.
Het wilt dus echt niet zeggen dat nieuw ook beter is. Maar zeker wel duurder ;)
Dat was voor mij ook iedere keer de reden om te upgraden naar een voormalige topmodellen. Anders werd de aanschafprijs ook daadwerkelijk exponentieel duurder.

Dennis E36

Citaat van: MadVillain op februari 19, 2010, 16:45:23
Bijna goed! cd17KI ;)


Je gaat dus iedere keer upgraden en niet downgraden. En ik heb alle spelers naast elkaar getest met als gevolg dat het in mijn oren een upgrade is.
Het wilt dus echt niet zeggen dat nieuw ook beter is. Maar zeker wel duurder ;)
Dat was voor mij ook iedere keer de reden om te upgraden naar een voormalige topmodellen. Anders werd de aanschafprijs ook daadwerkelijk exponentieel duurder.

Had ik moeten weten :-D.

Ik hou het voorlopig nog wel even vol met het huidige setje. Eerste wat ooit weer aan de beurt komt zijn de luidsprekers :yes:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

kdt

Ik heb de CD 17 MK2 M gekocht en zal de komende week de verschillen proberen te beluisteren en hier op het forum dit te melden. Overigens staat de 8400 op MP maar kennelijk is deze speler niet zo populair bij de MP-ers want er wordt nog niet geboden. Anders blijft hij er mooi bij staan, kan ik toch nog SACD's draaien.  :wink:
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

kdt

DE CD17 MK2 M IN HUIS EN AANGESLOTEN. HELAAS GEEN HANDLEIDING (EIGENLIJK NIET NODIG MAAR WEL LEUK OM ERBIJ TE HEBBEN) MEER AANWEZIG. AL AANTAL CD'S BELUISTERD. ZO OP EERSTE GELUID KOMT DE SA 8400 GOED MEE MET DE CD 17. DE 8400 LIJKT WAT SCHERPER (OF HELDERDER) TE KLINKEN. ZAL DE KOMENDE WEEK VEEL LUISTEREN EN DIT MET JULLIE DELEN.
WORDT VERVOLGD.  :-)
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

mahansz

volgens mij stond je CAPSLOCK aan  :lol: maar ben verder benieuwd!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Musicman

Hoi KDT.

Gefeliciteerd met je "nieuwe" speler.
Ik wens je er veel plezier mee.

Succes met je vergelijk tussen de CD17 en de SA8400.
Ik denk dat ze met de "redbook"cd's aan elkaar gewaagd zijn.
Ben benieuwd...

Gr, Pat
Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

mars

Citaat van: mahansz op februari 21, 2010, 19:25:52
volgens mij stond je CAPSLOCK aan  :lol: maar ben verder benieuwd!

JA :yes: of hij wil het heeeeeeeeeeeeel erg duidelijk maken....kan ook :-D
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

kdt

Inderdaad de CAPS-lock aanstaan, zal het niet meer doen .................... redface

Weer een aantal CD beluisterd en kom nog steeds tot de conclusie dat de 17 en de 8400 erg dicht bij elkaar liggen. Wordt vervolgd.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

JeroenGRT

Ik heb de CD17, DV17 en SA7001KI gehad, bovendien heb ik nog steeds een CD17-KI. Mijn neef had de CD17-KI en heeft toen een upgrade gedaan naar de CD14. Onze mening was dat de verschillen onderling minimaal waren, de CD14  had wat meer 'body' , en het verschil van de CD17 en CD17KI was dat de laatste bij mijn set wat verder door ging in het laag.

Je hebt in ieder geval een mooie speler gekocht! Is nog steeds prachtig om te zien, in mijn ogen mooier dan de huidige Marantz cd spelers. Afwerking is gewoon top, brengt rust in je set.

kdt

Vervolg luistertest.

Na een aantal avonden zeer intensief te hebben geluisterd naar de beide spelers kom ik tot de conclusie dat de CD17 toch wat meer details laat horen dan de SA8400. Vooral bij het luisteren naar klassieke muziek, daar worden de fijne hoge viooltonen zeer detailrijk weergegeven met een precisie en een warmte maar vooral met een bijna teder gebaar. De 8400 klink hierbij toch wat rauwer. De "oude" DAC7 omzetting is toch nog steeds een zeer goede. Ook bij jazz klinken de diverse instrumenten los en zijn ze zeer plaatsbaar aan te wijzen. Vooral de klanken van de klarinet en saxofoon zijn erg fraai. Ook hier weer het beeld dat het allemaal was fijner en detailrijker is. Maar de 8400 is zeker niet slecht, hij houdt de 17 aardig bij.
Al met al concluderend is dat de 17 de muziek wat makkelijker neerzet, zeer fijn gedetailleerd weergeeft maar dat de 8400 goed bij blijft. Ik hou beide spelers in ere, vooral ook omdat de 8400 SACD kan afspelen.

Voor mezelf zou ik nog wel eens de vergelijking aan willen gaan met de CD14, wie weet ...... :-)

De opmerking van JeroenGRT over het uiterlijk van de 17 deel ik volmondig: de premiumlijn is likkebaardend mooi, zeer fraai gebouwd. 
Het is zoals Marantz placht te zeggen: muziek is emotie.
ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215

Dennis E36

Citaat van: kdt op februari 28, 2010, 14:12:35
Vervolg luistertest.

Na een aantal avonden zeer intensief te hebben geluisterd naar de beide spelers kom ik tot de conclusie dat de CD17 toch wat meer details laat horen dan de SA8400. Vooral bij het luisteren naar klassieke muziek, daar worden de fijne hoge viooltonen zeer detailrijk weergegeven met een precisie en een warmte maar vooral met een bijna teder gebaar. De 8400 klink hierbij toch wat rauwer. De "oude" DAC7 omzetting is toch nog steeds een zeer goede. Ook bij jazz klinken de diverse instrumenten los en zijn ze zeer plaatsbaar aan te wijzen. Vooral de klanken van de klarinet en saxofoon zijn erg fraai. Ook hier weer het beeld dat het allemaal was fijner en detailrijker is. Maar de 8400 is zeker niet slecht, hij houdt de 17 aardig bij.
Al met al concluderend is dat de 17 de muziek wat makkelijker neerzet, zeer fijn gedetailleerd weergeeft maar dat de 8400 goed bij blijft. Ik hou beide spelers in ere, vooral ook omdat de 8400 SACD kan afspelen.

Voor mezelf zou ik nog wel eens de vergelijking aan willen gaan met de CD14, wie weet ...... :-)

De opmerking van JeroenGRT over het uiterlijk van de 17 deel ik volmondig: de premiumlijn is likkebaardend mooi, zeer fraai gebouwd. 
Het is zoals Marantz placht te zeggen: muziek is emotie.

Ik weet niet waar je vandaan komt, maar hier staat er 1 :wink:
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Bearke65

Citaat van: kdt op februari 28, 2010, 14:12:35

Voor mezelf zou ik nog wel eens de vergelijking aan willen gaan met de CD14, wie weet ...... :-)

Dat zijn gevaarlijke exercities ... dan ga je die CD17 zeker in de verkoop doen :-)
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

kdt

Ik heb ook nog een SA 8400 staan, die kan ik ook niet wegdoen, dus ik denk dat wanneer er (ooit) een vergelijking komt tussen de CD 14 en 17 het nog lastiger wordt om apparatuur weg te doen ....... :-D. Overigens ben ik erg tevreden over de CD 17 MK II M (om nog maar een de volledige naam te gebruiken). Afgelopen week niet erg veel kunnen luisteren i.v.m. congres in buitenland, maar blij dat ik weer terug ben en weer kan gaan genieten. Ik ben echter nog steeds onder de indruk van het niveau van de 8400, zeker met SACD maar ook met CD komt de weergave een eind in de buurt van de 17. Generaal gesproken (geluisterd) zou ik concluderen dat de 17 het allemaaal wat beter aankan, en dat de 8400 er wat aan moet trekken. Prijstechnisch zou de 14 het nog beter moeten gaan doen, maar wat te denken van de SA1 dan ........ :wink:

ROTEL RC 1570 vv * RB 1582 mk2 ev * CD 17 mkII M * ST 17 M * Magnepan MG 12  * Lindemann Limetree Network * AudioQuest bekabeling * IsoTek Aquarius * Furutech stroomgroep * Furutech powercables * Synology DS215