Mijn SR 8001

Gestart door Mrwhoopie, maart 09, 2007, 21:45:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Mrwhoopie

Als eerste wil ik mij eens voorstellen.

Ben zo een gekke belg die zijn harman kardon avr135 heeft buiten gekieperd (ale op bureau gezet) voor een marantz sr8001 dus.(tot daar de korte voorstelling)

Ik ben zeer tevreden over dit toestel,ik heb echt wat problemen.
Ik heb de handleiding al overlopen maar ik vind geen oplossing op mijn vragen.

Ik merk tussen de verschillende suroundmodussen zoals daar zijn :circle suround,5 ch stereo,dolby pl... een groot geluidsverschil.Is dit normaal of kan dat aangepast worden?

Bij de harman luisterde ik radio via de 5 chanaal stereo en zo kregen de fronts en de rears full range stereo (de rears kunnen dat aan :lol:)
maar bij de 8001 lijken de rears toch geen fullrange geluid te krijgen.

En dan nog een vraagje,kan je de reciver ook zo instellen dat hij altijd opstart op een standaard geluidsniveau?Vb  40 dB,want nu start hij altijd op op het niveau dat ik hem heb afgezet.


Mvg.

Stadium III

Hoi welkom op dit forum

Bij mijn 7500 heb ik ook veel veschil in de verschillende surroundmode's
Verder start mijn reciever ook op op welk volume ik hem heb  uitgezet

Als je multie chanel stereo luisterd dan moeten je rears een volledig signiaal krijgen!
Maar dan wil ik wel weten hoe je je reciever hebt ingesteld dus de groote van de speakers /crossover en de bassinstellingen

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mrwhoopie

het is gewoon via dat microfoontje gegaan :?
Dus da staat allemaal op auto :oops:

Stadium III

#3
Citaat van: Mrwhoopie op maart 09, 2007, 21:58:14
het is gewoon via dat microfoontje gegaan :?
Dus da staat allemaal op auto :oops:

Ik zou alles nog een x afregelen met het regel systeem en dan de meet resultaten vergelijken
heb het hier gehad dat het nog wel eens wat wou schillen
Wat voor speakers heb je eraanhangen ?

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Mrwhoopie

#4
Citaat van: Stadium III op maart 10, 2007, 13:30:13
Citaat van: Mrwhoopie op maart 09, 2007, 21:58:14
het is gewoon via dat microfoontje gegaan :?
Dus da staat allemaal op auto :oops:

Ik zou alles nog een x afregelen met het regel systeem en dan de meet resultaten bekijken
Ik heb het hier gehad dat het nog wel eens wat wou schillen
Wat voor speakers heb je eraanhangen ?

Stadium III


U zegt???? veranderd @ stadium III

Ik heb trouwens een bijkomend probleem gemerkt.

Als ik het geluid van de tv of de radio via al de 5 kanalen wil beluisteren hoor ik in normale luisterpositie niets vreemd (enkel niet hard genoeg ms) maar als ik mijn oor aan de tweeters zet hoor ik precies een snerpend geluid alsof er muizen in zitten :oops:.
:oops:Het geluid van de tv komt via de dvd recorder,als ik in deze dvdrecorder een dvd afspeel is het geluid gewoon perfect dus aan de interlink kan het niet liggen.
Zou het ms aan het processen liggen om van het stereo geluid een suround effect te geven?

Het zou me wel verwonderen van een merk als Marantz.


De boxen zijn

b&w LCR60
b&w 604 S3
b&w 603 S3
en een subje natuurlijk.

Surrounded

#5
Mrwhoopie (toffe naam en dito prent trouwens),

Ik heb hetzelfde effect bij de SR7500, bij tv of radio kan het inderdaad gebeuren dat in bepaalde surround-modi de achterste luidsprekers een soort fluitend geluid weergeven zoals je beschreef.
Dit lijkt me volledig normaal en te verklaren door het feit dat het originele ingangssignaal (van je tv of tuner) niet compatibel is met de gekozen surround-mode.

In een analoog stereo-signaal, kunnen extra tracks zitten met de info voor CSII, PLII of dts bvb. zodat ze goed verwerkt kunnen worden door een surround-processor, zijn die er niet krijg je een foute opsplitsing.

Sommige tv-zenders ondersteunen het wel, vooral als ze een film uitzenden. Algemeen heb ik de beste resultaten met PLII, dat zou ook het minst geavanceerde (oudste) systeem moeten zijn.

Ik heb ergens een interessant artikel gevonden die dit alles in detail beschrijft (evolutie van mono naar surround). als er interesse voor is zal ik de link eens zoeken en posten.

Greetz
Marantz SR7500, DV6600
B&W M1 front, center en rear
B&W PV1
Panasonic TH-37PV600E

SB_Marantz

Citaat van: Mrwhoopie op maart 10, 2007, 14:18:00
Citaat van: Stadium III op maart 10, 2007, 13:30:13
Citaat van: Mrwhoopie op maart 09, 2007, 21:58:14
het is gewoon via dat microfoontje gegaan :?
Dus da staat allemaal op auto :oops:

Ik zou alles nog een x afregelen met het regel systeem en dan de meet resultaten bekijken
Ik heb het hier gehad dat het nog wel eens wat wou schillen
Wat voor speakers heb je eraanhangen ?

Stadium III


U zegt???? veranderd @ stadium III

Ik heb trouwens een bijkomend probleem gemerkt.

Als ik het geluid van de tv of de radio via al de 5 kanalen wil beluisteren hoor ik in normale luisterpositie niets vreemd (enkel niet hard genoeg ms) maar als ik mijn oor aan de tweeters zet hoor ik precies een snerpend geluid alsof er muizen in zitten :oops:.
:oops:Het geluid van de tv komt via de dvd recorder,als ik in deze dvdrecorder een dvd afspeel is het geluid gewoon perfect dus aan de interlink kan het niet liggen.
Zou het ms aan het processen liggen om van het stereo geluid een suround effect te geven?

Het zou me wel verwonderen van een merk als Marantz.


De boxen zijn

b&w LCR60
b&w 604 S3
b&w 603 S3
en een subje natuurlijk.


Dat wil zeggen dat er geen 5.1 signaal doorgegeven wordt en dan krijg je zulke effecten.
Bij het afspelen van een dvd'tje heb je er geen last van toch?

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: Surrounded op mei 29, 2007, 13:27:55
Ik heb ergens een interessant artikel gevonden die dit alles in detail beschrijft (evolutie van mono naar surround). als er interesse voor is zal ik de link eens zoeken en posten.
Dit is zeker interessant, daar mag je ook wel een nieuw topic over openen  notworthy
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude