Marantz reciever slaat snel in de beveiliging

Gestart door MauriceV, februari 13, 2010, 17:15:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

MauriceV

Lees hier heel veel op het forum, en stel eigenlijk bijna geen vragen maar nu heb ik er toch wel eentje.

Ik heb een marantz SR 7200 reciever daar heb ik een marantz cd 6002 op aangesloten
Nu was ie laatst erg warm geworden , en dan slaat ie in de beveiliging dan schakelt ie dus uit.
Dan kan ik het volume niet hoger doen dan 13-10 en dan slaat ie al uit.
Nu doet ie dit ook als ie net aanstaat en koud is. Als ik het volume harder zet om te kijken of ie weer in de beveiliging slaat.
Net effe een nummertje van living color -  Love Rears Its Ugly Head pompom  effe knallen hier
Voorheen sloeg ie nooit in de beveiliging maar nu dus als ie nog geen eens warm is.
is hier een oorzaak voor, en kan het last. nopompom

HAL9000

Ja, helaas wel om het simpel te houden. Iets staat kortsluiting te maken.
of in de eindversterker of in de voeding.  Ik zeg eind aangezien e niks vervormd maar gewoon in protect vliegt.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

viceadmiraal61

nee het is een klein probleem heb dezelfde sr 7002 ..opsturen naar audio service in elst..of via je
dealer ..ik denk dat er zelfs een coulange regeling op zit........

MauriceV

Middag allemaal

De oorzaak zou kunnen zitten dat ie dus kortsluiting staat te maken, ik zal hem wel eens openschroeven
en voorzichtig alle stof wat er in zit eruit blazen mischien dat dat helpt.
En mischien dat ik op het ook onregelmatigheden kan zien , maar ik ga vanmiddag eerst schaatsen.
Maar ik zet hem net koud aan en zo hard dat ie ie uit zou slaan, maar dat doet ie niet.
Ga nog wel effe testen als de buurman boven mij niet thuis is, want anders trilt ie ze huis uit pompom


MauriceV

Citaat van: viceadmiraal61 op februari 14, 2010, 11:50:06
nee het is een klein probleem heb dezelfde sr 7002 ..opsturen naar audio service in elst..of via je
dealer ..ik denk dat er zelfs een coulange regeling op zit........


Was het maar een sr 7002 :kwijl: , het is een sr 7200 die heb ik bijna 3 jaar terug gebruikt gekocht voor 400 euro

MauriceV

#5
Heb zojuist de reciever open geschroefd voor de kenners onder ons. Naar welk gedeelte moet ik kijken en als ik zo op het oog al iets kan vinden waar moet ik het dan zoeken weet niet precies welk gedeelte de eindtrap is als het daar al vandaan komt, er zit wel een joekel van een voeding in.


Heb er even een mooie foto van gemaakt :-)






MauriceV

#6
Hier nog een mooie foto

MauriceV

#7
Heb bij verschillende elektro zaken en ook een die marantz verkoopt voorgelegd, wat het probleem is met de reciever.
Daarbij werd 3 keer gezegd dat het aannemelijker is dat hij in de speakers sluiting maakt, en daardoor in de beveiliging slaat
Ik zal dus morgen eens kijken of alles goed zit en een kijken, heb alles met banaanstekkersaangesloten die zitten aan de kabel gesoldeerd. Hij hoeft maar iets sluiting te maken op het chassis en hij slaat in de beveiliging werd er gezegd :|


En mischien word het wel eens tijd, dat ik mijn marantz set eens op het forum zet met foto,s erbij. Ik heb nu net een nieuwe panasonic lcd tv dus ik kan er mee voor de dag komen. pompom
Morgen mischien maar eens een paar foto,s maken.

MauriceV

Vanmiddag de reciever een paar uurtjes aangehad, met de cd speler aan.  Hij werd wel warm maar sloeg niet in de beveiliging toen ik hem even heel hard zette. Merkte wel op dat hij minder warm werd dan de vorige keer. toen heb ik er een temperatuur meter bovenopgelegd en die gaf toen 35 graden aan tja dan is het net een kachel :yes:
Waarschijnlijk sloeg ie dus in de beveiliging omdat ie te warm werd en dat is dan toch wel een goed teken dan werkt dat teminste goed lijkt me. :zzz: