Inmeten - afstellen HT-set.

Gestart door xander32, februari 13, 2010, 15:40:43

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Marantz 81 op december 19, 2011, 23:26:16
Citaat van: merlin op december 19, 2011, 23:25:41
Citaat van: Marantz 81 op december 19, 2011, 23:21:25
Citaat van: merlin op december 19, 2011, 23:20:03
Citaat van: Vlearmoes op februari 14, 2010, 11:25:12
Nee   want jij zit er voor  :-D    dan heeft het geluid niet de kans om bij de muur te komen en zullen er minder reflexies zijn

de kern van een reflectie is: .... dat het een reflectie is...... !  violent1 :schater:

dus indirect en niet recht van achteren .....

Ben je alle oude topic,s aan het opsporen  :roll:

Ik ben geinteresseerd aan het lezen en keek niet op de datum, tenminste niet de hele tijd.....
Is dat een probleem bij jou dan ?

Nee het viel me gewoon op  :wink:

opschudden van een kussen kan best wel is goed zijn

ga zo door Merlin dan heb ik ook weer zo van o ja dat is er en dat kan ook en dat is weer interessant  notworthy
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

merlin

Citaat van: Marantz 81 op december 19, 2011, 23:26:16
Citaat van: merlin op december 19, 2011, 23:25:41
Citaat van: Marantz 81 op december 19, 2011, 23:21:25
Citaat van: merlin op december 19, 2011, 23:20:03
Citaat van: Vlearmoes op februari 14, 2010, 11:25:12
Nee   want jij zit er voor  :-D    dan heeft het geluid niet de kans om bij de muur te komen en zullen er minder reflexies zijn

de kern van een reflectie is: .... dat het een reflectie is...... !  violent1 :schater:

dus indirect en niet recht van achteren .....

Ben je alle oude topic,s aan het opsporen  :roll:

Ik ben geinteresseerd aan het lezen en keek niet op de datum, tenminste niet de hele tijd.....
Is dat een probleem bij jou dan ?

Nee het viel me gewoon op  :wink:

Het kan natuurlijk zijn dat (voor mij) oude topics nieuw zijn en voor mij waardevol....
maar wie ben ik....
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

merlin

Citaat van: xander32 op februari 14, 2010, 12:05:49
Citaat van: dmeerpa op februari 14, 2010, 11:21:01
Stel me toch volgende vraag na het zien van het filmpje. Het advies is om voor de luisterplaatsen, toch 30cm van de zetelwand weg te blijven. Dit voor reflecties die een negatieve invloed gaan geven op de meting. Maar als ik nadien in de zetel zit, EN mijn oren komen zeker dichter bij de achterwand, heb ik dan geen last van die reflecties?
Beste ...,
ik ken je verder nog niet maar bij mij en ook bij de meesten anderen die ik zie staan de oren naar voren :lol:. Heb jij een zeldzame anatomische afwijking en de oren soms naar achter staan  :-P.


:wink: Sander.

hoogst onvriendelijk en helaas meer zeggend over jouw gebrek aan natuurkundige kennis:
geluidsgolven interereren met elkaar net zoals wanneer je 2 stenen in een vijver gooit: de golven botsen en zender nieuwe golven uit. Geluid -al of niet weerkaatst- is niet anders. Daarom hoor je ook geluid van achteren! Tenminste : ik wel!
Dat je oren gebouwd zijn om enigszins richtingsgevoelig geluid (van voren) te versterken wil uiteraard niet zeggen dat je niets van achteren hoort. Tenzij jij dat biowonder bent dat van achteren ingehaald wordt door een F16 boven de pijngrens en geen idee heeft dat het toestel je voorbij vliegt want immers hij vliegt van je af en dat hoor je dan ook niet... nog meer van dit soort eigen theorien?
Schrijf een boek en wie weet: Einstein werd ook niet meteen door iedereen gesnapt...
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

merlin

Citaat van: John Wx op december 19, 2011, 23:28:24
Citaat van: Marantz 81 op december 19, 2011, 23:26:16
Citaat van: merlin op december 19, 2011, 23:25:41
Citaat van: Marantz 81 op december 19, 2011, 23:21:25
Citaat van: merlin op december 19, 2011, 23:20:03
Citaat van: Vlearmoes op februari 14, 2010, 11:25:12
Nee   want jij zit er voor  :-D    dan heeft het geluid niet de kans om bij de muur te komen en zullen er minder reflexies zijn

de kern van een reflectie is: .... dat het een reflectie is...... !  violent1 :schater:

dus indirect en niet recht van achteren .....

Ben je alle oude topic,s aan het opsporen  :roll:

Ik ben geinteresseerd aan het lezen en keek niet op de datum, tenminste niet de hele tijd.....
Is dat een probleem bij jou dan ?

Nee het viel me gewoon op  :wink:

opschudden van een kussen kan best wel is goed zijn

ga zo door Merlin dan heb ik ook weer zo van o ja dat is er en dat kan ook en dat is weer interessant  notworthy
Dank je! ik beschouw dat als een compliment mijn vriend! nu maar hopen dat ik niet ga flateren ... haha
Amp.   Marantz PM-80
CD      Ph CD624
Box     Driade
LS       Monitor Cobra OFC
Tu       Pioneer F-303RDS
DVD    Ph 728
TV       Samsung
Mobiel  Bentley (grapje)

jakob

Ik sukkel ook wat met de Dyn. EQ functie van Audyssey. Met deze af klinkt het nogal triestig, op aan krijg ik erg veel bas. Dyn. Volume helpt ook iets, maar verandert niet erg veel...

Xplod

#170
Binnenkort terug werk aan de winkel  :yes:
Ik heb me voor een mooi prijsje een Klipsch RW-12D subwoofer besteld om mijn Klipsch Synergy sub12 te gaan vervangen  :-D

Front-ported en front-firing i.p.v. back-ported down-firing. Zou volgens véél betrouwbare bronnen zeker muzikaal beter moeten zijn

http://www.klipsch.com/rw-12d-subwoofer

De laatste mindere link in mijn speakerset is hiermee van de baan. Alles komt op niveau "Reference"  hello
Deze sub heeft een digitaal bedieningspaneel op de top en ik vraag me af hoe ik die moet instellen als ik terug aan een nieuwe audessey meting begin ....
Alles uitschakelen en de sub op een aanvaardbaar door audessey uit te regelen volume zetten zeker ?

Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

xander32

Citaat van: Xplod op januari 09, 2012, 10:30:41
Binnenkort terug werk aan de winkel  :yes:
Ik heb me voor een mooi prijsje een Klipsch RW-12D subwoofer besteld om mijn Klipsch Synergy sub12 te gaan vervangen  :-D

Front-ported en front-firing i.p.v. back-ported down-firing. Zou volgens véél betrouwbare bronnen zeker muzikaal beter moeten zijn

http://www.klipsch.com/rw-12d-subwoofer

De laatste mindere link in mijn speakerset is hiermee van de baan. Alles komt op niveau "Reference"  hello
De ze sub heeft een digitaal bedieningspaneel op de top en ik vraag me af hoe ik die moet instellen als ik terug aan een nieuwe audessey meting begin ....
Alles uitschakelen en de sub op een aanvaardbaar door audessey uit te regelen volume zetten zeker ?
Gefeli, mooi ding hoor, heb er met regelmaat erg goede dingen over gelezen :yes:.

DelPiero

Hoe bevalt de nieuwd KLipsch? Ik had die ook, maar te bruut voor mn appartement dus weer verkocht
SR 7005
Synology 212+ (of was het j?)
B&W DM 604 S3
B&W LCR S3
B&W CC6
WD Live TV
PS3 / PS4
Kabels: ja anders hoor je niks

djaxx

Jongens,

Ik heb nu de marantz sr 7007 sinds deze week. Ik heb reeds een auddysey meting gedaan maar zou morgen nog eens willen doen maar dan met minder meetpunten. Hoef ik dan de reciever terug te zetten naar fabrieksinstellingen of kan ik gewoon een nieuwe meting doen en wist die dan de voorgaande?

Stadium III

Niks wissen gewoon opnieuw meten
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Xplod

Citaat van: DelPiero op februari 10, 2013, 17:45:52
Hoe bevalt de nieuwd KLipsch? Ik had die ook, maar te bruut voor mn appartement dus weer verkocht

Héél goed  :yes: ... maar sinds de komst van m'n PM7004 is ie voor muziek overbodig geworden.
Hij speelt nu enkel nog mee met 5.1 bronnen.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

djaxx

Heb nog een vraagje:

Ik heb de auddesey meting vanacht gedaan en denk dat ze vrij goed gelukt is. Hij zet alle crossovers op 40, deze zou ik graag eens willen testen op 80 maar ik kan in de auddysey instellingen niets wijzigen op de 7007?
Is het de bedoeling dat ik dit verander in de handmatige instellingen? Dan zou ik dus auddysey moeten uitschakelen om de handmatige instellingen te activeren? Ik snap dit niet goed, op de denon kon ik gewoon in de auddysey instellingen de crossovers wijzigen.

Xplod

Citaat van: djaxx op februari 11, 2013, 20:28:08

Is het de bedoeling dat ik dit verander in de handmatige instellingen?
In Speaker Setup / Manual Setup : ja  :yes:

CiteerDan zou ik dus auddysey moeten uitschakelen om de handmatige instellingen te activeren? Ik snap dit niet goed, op de denon kon ik gewoon in de auddysey instellingen de crossovers wijzigen.

In Manual Setup wordt Audyssey niet uitgeschakeld maar aangepast.
Bij mijn SR5004 komt er dan in het Acoustic Menu / EQ Mode ... Audyssey* te staan (met een sterretje bij dus) die er op wijst dat je Audyssey set-up aangepast werd.
Audyssey aan-, uitzetten e.d. doe je in hetzelfde menu , hier onder de Audyssey Dynamic EQ setting.

Lees over bovenstaande dingen er ook nog eens je manual op na want misschien zitten er hier en daar wel nog kleine verschillen tussen onze receivers  :wink:

Tip: breng al deze menu's in beeld op je TV ... werkt ozo handig  :yes:
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable

djaxx

Bedankt, heb het idd gezien nu dat het niet word uitgeschakeld.

Xplod

Op mijn SR5004 branden er dan ook groene indicatie lampjes die aanduiden dat ofwel "Audyssey Dynamic Vol" en/of "Audyssey Dynamic EQ" geactiveerd staan.

Audyssey Dynamic Vol staat bij mij steeds off. Ik wil steeds de volle dynamiek in mijn muziek.
Marantz SR5004 :: PM7004 :: CD6003 :: NA7004 :: UD5007
Klipsch RF-7 :: RC35 :: RB-15 :: RW-12D (sub)
RF-7 on SoundCare Superspikes
Vintage TT Marantz Model 6350 :: Ortofon 2M Red ::
Vintage DCC Marantz DD-82
W&M Audio LS-03 LS cable