hoor het loopwerk draaien door de speakers....

Gestart door BernHardN, februari 09, 2010, 20:23:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

BernHardN

Alleen bij hoog volume en alleen via de analoge uitgang!
het gaat om een gemodd. MHZS CD33f.
ik kan dus gewoon het opstart spinnen wat je ook hoort als je de cd erin stopt met je oor bij de lade, dit geluid hoor ik door m'n luidsprekers maar alleen als hij hard staat wanneer hij speelt is het weg.
is dit een aard probleem?
zal nog wat foto's maken.

BernHardN


HAL9000

Ik weet precies wat het is  :-D  maar daar ga jij niet vrolijk van worden!.

Betekend dat of de voeding niet goed storing vrij is gemaakt.
met name de LM spanning regulatoren waarbij de Ground niet goed word afgericht, verkeerde c's gebruikt eventueel,of het loopwerk zelf is niet helemaal lekker, maar dit is niet iets ongewoon meeste philips loopwerken hoor je door de signaalweg.

Ik zie op de duidelijke foto's alleen MKT/MKP/folie allemaal hele duurzame en betrouwbare condensatoren.. maar geen ceramisch en terwijl dit JUIST de condensator is voor voedingen tegen dit soort vreemde storingen (ruis)  :-D

Maargoed dat is voedingsleer in de elektronica., ze hebben wel gedacht aan het spanningsnet met een spoeltje en twee c's + ontstorend element (netfilter).   

welk merk is dit en type?
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

BernHardN

Dank je, hier wordt ik wel wat vrolijker van hoor... :-P weet nu wat het is.
het aat om een MHZS 33f volgens het LAMPIZATOR recept gemod.
kunnen het die 2 condensatoren zijn met het tywrapje erom? op de onderste foto, deze zaten er namelijk slecht in gebakken, heb ze opnieuw erin gesoldeerd en depootjes op maat geknipt.

dit is het orgineel


HAL9000

Citaat van: BernHardN op februari 10, 2010, 09:44:27
Dank je, hier wordt ik wel wat vrolijker van hoor... :-P weet nu wat het is.
het aat om een MHZS 33f volgens het LAMPIZATOR recept gemod.
kunnen het die 2 condensatoren zijn met het tywrapje erom? op de onderste foto, deze zaten er namelijk slecht in gebakken, heb ze opnieuw erin gesoldeerd en depootjes op maat geknipt.

dit is het orgineel



Die zitten bij de uitgang denk ik voor het audio gedeelte.
nee het is duidelijk voeding of het loopwerk zelf.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!