Valt een ma 500 nog te modificeren???

Gestart door thepioneer, februari 08, 2010, 22:24:43

Vorige topic - Volgende topic

thepioneer

Ik was benieuwd of ik mijn ma-500 blokken nog mooier kan laten klinken door het een en ander te vervangen. Ik weet dat er modificaties zijn van artspeak alleen kost dat wel aardig wat geld en omdat ik er 4 heb is me dat te veel.

Ik ga de 4 mono blokken in een behuizing bouwen en zo een stereo versterker maken.

Hoop dat jullie iets weten

Grts Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

TurboMarco

Mono versterkers hebben toch als voordeel dat deze dicht bij de luidsprekers geplaatst kunnen worden,je hebt dan nog maar een korte ls kabel nodig wat vermindering van weerstand oplevert .
Heb je dat al wel geprobeerd ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Vlearmoes

Citaat van: Marco op februari 09, 2010, 13:17:46
Mono versterkers hebben toch als voordeel dat deze dicht bij de luidsprekers geplaatst kunnen worden,je hebt dan nog maar een korte ls kabel nodig wat vermindering van weerstand oplevert .
Heb je dat al wel geprobeerd ?

Maar je hebt een langere signaalkabel nodig  clown1
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

TurboMarco

een langer signaalkabel heeft niet het probleem wat lange ls kabel wel heeft,hoe langer de ls kabel hoe dikker die moet zijn,dit ivm de weerstand.

dan komt er ook nog eens bij dat signaalkabel veel goedkoper is  :-)

Wat zou anders het nut zijn van mono eindversterkers ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

thepioneer

Ik ben nog op zoek naar een goede interlink om op mijn printplaat te solderen. Wel wil ik een afgeschermde kabel hebben hiervoor.

Iemand een betaalbare optie misschien of heeft iemand nog een mooie kabel hiervoor liggen? Moet wel een kabel zijn die niet aan elkaar zit, dus links recht los van elkaar.

Groeten Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

Maurice

Citaat van: thepioneer op februari 10, 2010, 19:13:13
Ik ben nog op zoek naar een goede interlink om op mijn printplaat te solderen. Wel wil ik een afgeschermde kabel hebben hiervoor.

Iemand een betaalbare optie misschien of heeft iemand nog een mooie kabel hiervoor liggen? Moet wel een kabel zijn die niet aan elkaar zit, dus links recht los van elkaar.

Groeten Ronald
Microfoon kabel halen bij een elektroboer ;)
Voor een paar euro super kabel, lekker flexibel. Gebruik ik zelf ook voor interlinks.
Neem daarvoor gerust de duurste die je kunt vinden, kost dan iets van €4 /meter. Bijv Tasker of een Prefer MGK-6 of MGK-18.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude