Hey,
bij deze m'n eerste post op het marantzforum
Ben via google op dit forum gebotst na een tijdje zoeken en het aanschaffen van een CD17 KI waar ik heel tevreden van ben.
Om direct met de deur in huis te vallen:
Nu wil ik m'n set graag verder uitbreiden en of ook beter kunnen gebruiken voor zuivere stereo ipv enkel al HT.
Ik had graag enkele meningen en opinies geweten van de meer ervaren mensen hier.
Ik heb bij de aanschaf tweedehands mijn CD17 ki beluisterd op een pm14 ki (of het nu mk2 of mk1 is weet niet vanbuiten)
dit toen op een set ESS AMT 1D speakers (prachtig systeem die ribbon tweeters)
Nu wat me enorm opviel tov m'n huidig systeem was vooral de diepte en de ruimte van de staging, zeer 3D en nog veel meer detail.
Nu speel ik dus op dit moment m'n CD17 dus op een HT gerichte AVC A1 SE upgrade van denon op de fronts 704 van b&w.
Ik wil nu idd wel het zelfde beeld ongeveer kunnen bereiken.
Maar zou dit zuiver liggen aan m'n reciever of zijn echt m'n luidsprekers niet in staat om zo een mooi plaatje neer te zetten.
op het huidige systeem heb ik een mooi plaatje in 2D met de nodige details en een zeer brede staging. Maar ik ontbreek echter focus en diepte en lucht.
Ik zou maar al te graag willen proberen met een pm14ki want het is echt een prachtversterker, maar vraag me af of dit wel een match is voor m'n 704 of 705 en of het in stereo echt wel beter zou spelen dan m'n denon? (op dit moment zijn de 705's even plaatsvervangers wegens rare defecte tweeter op een 704
)
wie o wie kan mij hier wat meer op weg helpen aub?
thx