W&M LS-01 VS Siltech LS-25 Mxt

Gestart door JW, januari 30, 2010, 16:39:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JW

#15
Hierbij alvast de foto's van beide kabels.

W&M LS-01


Siltech LS-25 Mxt


Ben nu bezig met beide kabels te beluisteren en kan wss vanavond wel aangegeven welke kabel op mijn set het beste past.
Ben vandaag vrij, vrouw naar het werk, dus alle tijd om te luisteren
Heb alleen een "papadag" vandaag, maar dan leert de kleine meteen om goede muziek te waarderen :-D

Zo nu naar de volgende CD :wink:

-Jeffry-


PS:Heb nu op dit moment nog een 2e set van de Siltech(L=2meter) over, dus wie er evt. mee wil testen kan hem lenen.

JohnWx

Citaat van: JW op februari 05, 2010, 12:57:43
Hierbij alvast de foto's van beide kabels.

W&M LS-01


Siltech LS-25 Mxt


Ben nu bezig met beide kabels te beluisteren en kan wss vanavond wel aangegeven welke kabel op mijn set het beste past.
Ben vandaag vrij, vrouw naar het werk, dus alle tijd om te luisteren
Heb alleen een "papadag" vandaag, maar dan leert de kleine meteen om goede muziek te waarderen :-D

Zo nu naar de volgende CD :wink:

-Jeffry-


PS:Heb nu op dit moment nog een 2e set van de Siltech(L=2meter) over, dus wie er evt. mee wil testen kan hem lenen.


ik heb wel interesse in het stuk want heb zelf de kabel van de week gekocht en het was 1.40 per lengte maar het is dus 1.10 om 1.50
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JW

Heb dus gisteren beide kabels getest met verschillende cd's en muziekstijlen

De Siltech klinkt wat koeler, het hoog komt goed naar voren(imo iets te veel), maar idd een mooi detail
De W&M klinkt daarintegen wat warmer, rustiger, in detail iets minder dan de Siltech

De keus is gevallen op de W&M.


drees62

Citaat van: JW op februari 06, 2010, 17:21:53

De keus is gevallen op de W&M.



Goeie keus!  :wink: :wink:
Veel luisterplezier met je nieuwe kabel.

JW

Citaat van: drees62 op februari 06, 2010, 17:25:00
Goeie keus!  :wink: :wink:
Veel luisterplezier met je nieuwe kabel.

Dat zal nu zeker gaan lukken. :-)

Eens kijken naar de volgende tweak :-D. Als je er 1x mee bent begonnen(besmet bent), dan blijf je bezig.

mars

Citaat van: JW op februari 06, 2010, 17:21:53
Heb dus gisteren beide kabels getest met verschillende cd's en muziekstijlen

De Siltech klinkt wat koeler, het hoog komt goed naar voren(imo iets te veel), maar idd een mooi detail
De W&M klinkt daarintegen wat warmer, rustiger, in detail iets minder dan de Siltech

De keus is gevallen op de W&M.



oi ,


dat zeg ik , ik heb precies dezelfde ervaring met deze kabels ( zie een aantal post terug)
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

JW


minguel

Niet helemaal zelfde vergelijk, maar laat even mijn ervaring weten. Ik heb de Siltech te leen van Jeffry. Waarvoor mijn dank.

Ik heb de Siltech vergeleken met mijn Nordost BH REVII. Alleen de kabels zijn verwisseld, verder geen aanpassingen gedaan.

In mijn set klinkt de Siltech niet verkeerd. Het hoog komt goed naar voren (niet te aanwezig) en een heel mooi detail. Daarnaast een heel mooi doorlopend laag. Als mijn NO het laag van de Siltech ten gehoor zouden brengen, dan was de NO voor mij ideaal. Het laag van de NO ervaar ik als snel/strak. Daar staat NO om bekend volgens mij. Gehoormatig brengt de Siltech een laag ten gehoor (met name zonder SUB) die in potentie in mijn B&W speakers zitten en die ik als zeer prettig ervaar.

Ik ben in elk geval tot een voorlopige conclusie gekomen dat het gort droge laag van NO niet mijn ding is. (In mijn vorige set (Marantz en KEF) was die niet zo nadrukkelijk aanwezig.

Toch is er iets in deze Siltech wat mij stoort in mijn set. Ik kan het niet echt plaatsen of omschrijven, maar ik heb het idee dat het soms wat dof klinkt ondanks bovenstaande. Ik weet niet hoe deze kabel zou uitpakken i.c.m. een Siltech interlink.
Als de storende factor van de Siltech niet aanwezig was, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk wel op zoek gaan naar deze Siltech.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

joep

Kun je de Siltech niet op het hoog van jouw boxen aansluiten en de W&M op het laag. Dan heb je wat je zou willen toch?

minguel

Citaat van: joep op februari 14, 2010, 14:32:37
Kun je de Siltech niet op het hoog van jouw boxen aansluiten en de W&M op het laag. Dan heb je wat je zou willen toch?

Joep,

Ik ben niet in het bezit van de W&M, kan dat niet proberen.

Ik heb de Siltech toch weer aangesloten. Ik heb nu koperen bekabeling (Kimber 8TC) als brug tussen hoog en laag. Had hier eerst verzilverd koper ?? (Supra) gebruikt. Met de Kimber als brug lijkt het alsof het storende (wat het ook was), weg is.

Heb nog even geprobeerd met de Siltech op hoog en Kimber 4TC op laag, maar dat is geen prettige combi (gehoormatig)

Vanaf ik de B&W speakers heb, ben ik zoekende wat mij niet prettig in het gehoor klinkt. Ik heb het idee dat dit toch te maken heeft met het strakke laag wat de NO laat horen. Ik heb de Siltech direct vergeleken met de NO (zonder SUB) en heb toch het idee dat de Siltech veel meer laat horen wat er in de B&W 683 zit dan de NO.

Ik hoop de kabels van Jeffry nog een paar dagen te mogen uitproberen.

Ik verwacht in de loop van dit jaar de Marantz PM15-S2 aan te schaffen. Ik heb vrijdag tot 2 keer toe het advies gekregen om te wachten met de aanschaf van andere kabels totdat de PM is aangeschaft. Echter als ik nu hoor wat de NO "laat liggen" t.o.v. de Siltech denk ik niet dat ik ga wachten.

PS. Iemand een idee waar de Siltech 25 MXT in het volgende rijtje thuis hoort;Londen/Paris/Newyork?

Minguel
Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

JW

CiteerIk hoop de kabels van Jeffry nog een paar dagen te mogen uitproberen.

Geen probleem hoor.Ga gerust door met testen :wink: