hulp bij aansluiten sr5004 en bd5004

Gestart door tonic, januari 29, 2010, 23:16:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

tonic

Ik heb vandaag mijn nieuwe aanwinst binnen gekregen.
Een sr5004 reciever met een bd5004 bleuray ziet er helemaal super uit maar nu het aansluiten nog!
Dus eerst maar een paar vragen:
In de gebruiksaanwijzing staat mooi beschreven hoe je een 7.1 luidsprekerset aansluit maar,ik wil een 5.1 set aansluiten.
Welke laat ik weg de surround of de achtersurround?
Verder staat aangegeven hoe je de sub moet aansluiten met 1 kabel (pre out sw aansluitpunt) maar mijn sub heeft 2 tulp aansluitingen (wit en rood) dus wat nu?
De tv wordt met een hdmi kabel aangesloten maar moet er ook nog een toslink kabel tussen de tv en de versterker voor het geluid van de tv naar de versterker? (in de winkel zijden ze van wel maar ik zie niks in de handleiding)

Het zullen misschien wel domme vragen zijn maar ik ben echt een groentje op dit gebied.
Ik heb nou eenmaal aandere kwaliteiten  :angel:

Vlearmoes

achter surround weg laten
de sub aan 1 van de 2 aansluiten
geen toslink nodig   alles gaat via hdmi

en domme vragen bestaan niet; we zijn allemaal zo begonnen  notworthy
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Tigger

Citaat van: Vlearmoes op januari 29, 2010, 23:20:33...en domme vragen bestaan niet....
De enige domme vraag die er is, is degeen die je niet stelt!  8-)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Vlearmoes

Citaat van: Tigger op januari 29, 2010, 23:28:07
De enige domme vraag die er is, is degeen die je niet stelt!  8-)


die komt zo; let maar op  :-D :-D
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

tonic

wouwwwwwwwwwwwww wat een snelle reactie!
Nou ga morgen de boel aansluiten, de bijgeleverde bijbel heb ik proberen door te worstelen.
Dus als ik in de problemen kom dan meld ik dat hier direct HLP

Tigger

Citaat van: Vlearmoes op januari 29, 2010, 23:31:56

die komt zo; let maar op  :-D :-D
Dan is het geen domme vraag meer  :-D



tonic: succes met alles doorlezen en daarna aansluiten! We horen/lezen het wel hier :)
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

tonic

nou alles is aangesloten!
tv op hdmi out
bleu ray op hdmi-2 in

Nu wil ik natuurlijk gaan instellen dus ik wil het gui systeem in.
druk dus op de menu toets op de afstandsbediening of op de menu toets op de reciever.
Er moet nu een menu scherm op de tv verschijnen maar ik krijg dus niks!
Alleen gewoon tv beeld
Wat doe ik fout?

minguel

Heb je de receiver met je tv verbonden via monitor out?
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

tonic

hdmi out zit aangesloten op de tv

Verder heb ik waarschijnlijk nu op een verkeerde knop gedrukt! :?
Scherm op de reciever geeft aan "7.1 ch input source direct" kan nu niks meer bedienen en zelfs als ik de stekker eruit haal en weer terug zet blijf hij dit op het scherm aangeven.

WimPeu

Nog een keer op de 7.1 input knop drukken. Voor op de versterker.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES


Vlearmoes

#11
de 7.1 kun je aan en uit zetten door voor op de versterker op het knopje 7.1 nogmaals te drukken   of op de afstandsbediening 7.1
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

tonic

dat is gelukt!
Krijg alleen nog steeds geen menu beelden op de tv!

tonic

#14
telefonische hulp is gelukt!