Geen beeld, wel geluid, Marantz SR-6004

Gestart door bsmpower, januari 29, 2010, 12:13:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bsmpower

Ik kom enigzins gelijke problemen tegen op het forum maar niet helemaal, daarom een nieuw topic.

Ik heb sinds gisteren de Marantz SR-6004 staan icm een PS3 en Ziggo Cisco decoder. Beide apparaten met HDMI aangesloten op de Marantz en de Marantz via HDMI OUT gekoppeld aan mijn tv (Panasonic 42PV70). Nu krijg wel geluid via beide apparaten maar geen beeld!

- PS3 > Marantz (HDMI 1 - BD)
- Ziggo decoder > Marantz (HDMI 4 - PCR)
- Marantz > TV (HDMI OUT 1)

Ik weet dat er veel in te stellen is via de Marantz GUI maar die moet wel eerst zichtbaar zijn op mijn tv...

Marvin

goede middag.

goed, staan alle apparaten op uitvoer van het geluid via hdmi?
staat de receiver geheel correct ingesteld?


Tigger

Je kunt je SR ook aansluiten via een cinch kabeltje op je tv (composiet) -> daarmee heb je beeld en kun je de SR verder instellen. Volgens mij op de SR monitor out....
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

Marvin

dat is altijd een makkelijke, on screen display op de tv!

en eh, ik bedoelde natuurlijk of alle uitvoer van het beeld wel op HDMI staat en of de resolutie er één is die de Marantz ook slikt....

bsmpower

#4
Zowel de PS3 als decoder staan op 720p. De Marantz heb ik default gelaten om uit te sluiten dat ik zelf een fout maak in de instellingen. Alles werkt wel rechtstreeks naar mijn tv (hdmi). Ook het geluid werkt goed. Het probleem lijkt de HDMI-OUT uitgangen.

Ik ga thuis proberen de Marantz aan te sluiten via de gele (en rood/witte) stekker om in de GUI te komen. MONITOR UIT is dus een analoge uitgang op de receiver? Ik kan ik de handleiding niet vinden welke dit dan is?

Een andere Marantz eigenaar denkt dat de HDMI-OUT uitgangen kapot zijn omdat bij hem alles in 1x werkte. Maarja er kunnen genoeg oorzaken zijn natuurlijk...?

Vlearmoes

Ja de gele tulp op monitor uit SR   dan naar tv voor menu sr    selecteer wel de ingang van je tv!!

op de afstandsbediening kun je menu klikken en evt osd voor switchen ntsc/pal
op AB wel amp selecteren
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

bsmpower

Ok heb de uitgang ook gevonden in de handleiding. Laten we hopen dat het werkt. En hopen dat ik via de GUI kan zorgen dat de HDMI OUT ook gaat werken. Hoe dan ook moet alles toch in 1x werken. Het is toch niet zo dat alle nieuwe Marantz eigenaren deze stappen moeten ondernemen? We zullen zien straks  :|

Marvin

Citaat van: bsmpower op januari 29, 2010, 13:29:11
Het is toch niet zo dat alle nieuwe Marantz eigenaren deze stappen moeten ondernemen?

welkom in de wonderbaarlijke wereld van audio, maar vooral, video...  violent1 :-D

bsmpower

 :-)

Hebben niet meer mensen dit probleem gehad? Nog tips wat ik kan proberen als ik eenmaal wel in de GUI zit? Ik moet ergens een instelling veranderen dat de HDMI-OUT goed wordt verwerkt naar mijn TV.

Misschien kan ik het beste testen door de gele stekker te koppelen met de Marantz en TV maar daarnaast ook een hdmi kabel van de marantz naar de tv te doen (en de PS3 dan op de Marantz). Dan kan ik de wijzigen realtime testen door over te schakelen naar HDMI 1 (BD) en als dat niet werkt weer terug te gaan naar input TV?!

WimPeu

Lees wel veel HDMI problemen bij de nieuwe modellen de laaste tijd zeg.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Tigger

Op het moment dat je via composiet je instellingen van de SR goed hebt staan en dus via HDMI kan kijken, is de composiet verbinding niet meer nodig; dan kun je via HDMI ook je menu zien (althans, bij de SR8002 is dat zo).

Eenmaal in het menu dien je voor de aan je SR gekoppelde apparatuur bij video instellingen te kiezen voor HDMI only en natuurlijk de juiste ingang. Voor HDMI out kies je natuurlijk de uitgang die naar je tv gaat.

Succes.
Marantz / REL / Audiolab / QED / Philips

bsmpower

Klinkt logisch maar ik vind het nog steeds erg raar dat de HDMI-OUT niet standaard de hdmi uit is  :-). Enige wat ik kan bedenken is dat de resolutie niet overeenkomen maar dit zou naar mijn idee ook automatisch gezien moeten worden. Of in ieder geval een melding ofzo dat er problemen zijn met de resolutie. Ik krijg nu gewoon een zwart tv scherm, alsof er niks is gekoppeld aan de tv.

Marvin

voor jou is dit nu even ongemakkelijk, maar als dat ding standaard op alles op hdmi zet en er komt iemand die geen platte tv/bluray/hd-tv heeft. dan kan die er waarschijnlijk helemaal weinig mee omdat alle instellingen op HDMI uitvoer staan.
je moet dat kreng nu eenmaal goed afregelen naar persoonlijke behoefte/voorkeur.
maar als je het eenmaal door hebt is het super makkelijk dat je alles zelf kan, eigenlijk moet, instellen.
je prikt een apparaat in een willekeurige audio ingang, -en daarna zet je die ingang aan onder het knopje die je zelf wilt...
nee het is wel handig, maar niet makkelijk....  :-D

WimPeu

Heeft de 6004 misschien 2 hdmi outputs??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

bsmpower

Ja heeft 2 outputs. Beide geprobeerd.

Ik ga nu alle hoop vestigen op het GUI menu op mijn tv via de gele videostekker via de MONITOR OUT  :yes: