Gisteravond was ik te gast bij Joost (jowa) om eens te luisteren hoe zijn set klinkt met en zonder de blokjes van Fritz.
Zonder blokjes klinkt de set al bijzonder mooi en rustig.
We luisteren nu naar het inmiddels beroemde nummer 4 van de Marantz Test (SA)CD 12th Edition. Zoals gezegd klinkt het prima, maar als Joost de CD16 op blokjes zet en het nummer nog een keer speelt...
De stem van de zangeres klinkt veel voller, het laag is net iets meer aanwezig zonder te overheersen en in het hoog wordt het nog wat rustiger. Ongelooflijk dat zoiets simpels als deze tweak dat met het geluid kan doen.
Dan zet Joost de Densen vv ook op blokjes. Dit geeft nog een kleine verbetering, maar niet zo groot als bij de CD16. Ik denk dat een CD-speler meer 'last' heeft van trillingen, omdat er bewegende delen in zitten. Maar ik ben verder niet technisch onderlegd en eerlijk gezegd maakt het me ook niet uit. Ik kan het verschil gewoon duidelijk horen.
Joost heeft een mooie collectie CD's met onder meer Marillion, Pearl Jam, Radio Head, en nog veel meer goede muziek.
Op het eind heb ik ook zijn Sony KDL-46Z4500 mogen aanschouwen. Wat een mooi plaatje zet die neer, zeg. Met DVD opgeschaald naar 1080 lijnen al , maar in Full HD is het echt superscherp.
Bij het afscheid spreekt Joost de wijze woorden dat het uiteindelijk om de muziek draait en dat kan ik alleen maar bevestigen. Weer een luister- en kijkervaring rijker keer ik tevreden huiswaarts. Joost, bedankt voor de gastvrijheid en je bent altijd welkom om mijn set eens te beluisteren.