Luisteren en kijken bij jowa

Gestart door Mexicaanse Hond, januari 29, 2010, 09:27:50

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Gisteravond was ik te gast bij Joost (jowa) om eens te luisteren hoe zijn set klinkt met en zonder de blokjes van Fritz.
Zonder blokjes klinkt de set al bijzonder mooi en rustig.
We luisteren nu naar het inmiddels beroemde nummer 4 van de Marantz Test (SA)CD 12th Edition. Zoals gezegd klinkt het prima, maar als Joost de CD16 op blokjes zet en het nummer nog een keer speelt... :-o De stem van de zangeres klinkt veel voller, het laag is net iets meer aanwezig zonder te overheersen en in het hoog wordt het nog wat rustiger. Ongelooflijk dat zoiets simpels als deze tweak dat met het geluid kan doen.
Dan zet Joost de Densen vv ook op blokjes. Dit geeft nog een kleine verbetering, maar niet zo groot als bij de CD16. Ik denk dat een CD-speler meer 'last' heeft van trillingen, omdat er bewegende delen in zitten. Maar ik ben verder niet technisch onderlegd en eerlijk gezegd maakt het me ook niet uit. Ik kan het verschil gewoon duidelijk horen.  :yes:
Joost heeft een mooie collectie CD's met onder meer Marillion, Pearl Jam, Radio Head, en nog veel meer goede muziek.

Op het eind heb ik ook zijn Sony KDL-46Z4500 mogen aanschouwen. Wat een mooi plaatje zet die neer, zeg. Met DVD opgeschaald naar 1080 lijnen al , maar in Full HD is het echt superscherp.  :yes:

Bij het afscheid spreekt Joost de wijze woorden dat het uiteindelijk om de muziek draait en dat kan ik alleen maar bevestigen. Weer een luister- en kijkervaring rijker keer ik tevreden huiswaarts. Joost, bedankt voor de gastvrijheid en je bent altijd welkom om mijn set eens te beluisteren. 

jowa

Was gisteravond erg gezellig. Ik had van de week de CD-16 al omgebouwd, zodat de aarde nu netjes via de 220V kabel loopt.

De blokjes had ik er onderuit gehaald om ook met Mexicaanse Hond (in het dagelijks level Harry genaamd) dit nog een keer te checken. Ook nu weer was er verschil ten goede van het geluidsbeeld.

Als laatste cd Radiohead "In rainbows" opgezet, er vielen nu twee monden open  :-o. Dit is gaaf, de muziek van radiohead is al goed en nu helemaal een uit je dak plaat. De grijns was er moeilijk af te krijgen, er werd absoluut niet meer technisch geluisterd, alleen nog maar genoten.  HB

Ik wil Harry bedanken voor z'n bezoek en ik kom zeker een keer langs om zijn set te beluisteren.  hello

MadVillain

Waarom net gewoon een compleet meubel van dezelfde houtsoort?

jowa

Dit is goedkoper, kostte me nu nog geen dertig Euro  :-D

Stadium III

Kijk weer een mooi veslag toppie ! pompom
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

JohnWx

Citaat van: MadVillain op januari 29, 2010, 15:14:31
Waarom net gewoon een compleet meubel van dezelfde houtsoort?

als je gaat kijken (ik heb al wel is een link van iemand die zelfbouwt gegeven)
is alles hout hout hout zelf de connectoren
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

viceadmiraal61

om het milieu te beschermen heb ik een stuk land gekocht en daar africa blackwood geplant
want het succes is daar leuk dat jullie weer lekker hebben geluisterd naar muziek
je 3 blokjes set is binnen zeg maat jawa waneer je ze wilt hebben....

HiFi gek

Als je 4 African Blackwood blokjes onder de apparatuur zet i.p.v. 3 stuks in een driehoek is het verschil nog grooter .

De 4 blokjes moeten op de uiterste hoeken komen van elk apparaat .

Ik heb dit uitgeprobeerd in mijn onbewustzijn , ik zal het uitleggen .


In het begin had ik al direct 4 blokjes onder mijn cd speler en versterker geplaatst , alleen stond het niet echt super stabiel omdat de blokjes niet exact gelijk van hoogte zijn .
Ik dacht toen , ik plaats dan maar 3 blokjes onder mijn apparatuur .
Toen ik ging luisteren dacht ik , er klopt iets niet , het klinkt opeens anders dan daarnet .
Toen weer terug naar 4 blokjes om te bevestigen dat ik gelijk had , en ja het klonk weer als vanouds .

Met 3 blokjes begon het wat geknepen te klinken en raakte ik wat helderheid kwijt t.o.v. 4 blokjes .

Zoals gezegt kon ik het duidelijk horen , zonder dat ik van tevoren wist dat ik iets zou veranderen in het geluidsbeeld .


De theorie hierachter is mij eens uitgelgt door Multifoon hifi Rotterdam .
Het komt hier op neer dat de trillingen enkel worden opgeheven tussen de blokjes in en niet aan de buitenzijde van de blokjes .
Plaats je dus 3 blokjes in een driehoek zoals gebruikelijk dan worden enkel de trillingen opgeheven binnen die driehoek , alles van het chassis wat buiten die driehoek van de geplaatste blokjes valt trilt dan vrolijk verder .
Vandaar ook dat de 4 blokjes op de absoluut uiterste 4 hoeken van elk apparaat moeten komen .

Dit is de enigste goede manier waarmee je de volle 100% uit de African Blackwood blokjes haald .



Probeer het maar eens uit .
Als je maar 6 blokjes totaal hebt kun je het ook uit proberen .
Plaats dan eerst enkel onder de cd speler 3 blokjes en niets onder de versterker .
Doe dan nadat je goed geluisterd hebt 4 blokjes onder de cd speler .
Helaas zal dan de versterker even geen blokjes krijgen omdat er dan niet genoeg voorhandig zijn .





Groeten  EDWIN  B 

mars



Ik ben zoals je weet ook in het bezit van wat Black wood en Ebbehout en nog wat soorten, dat terzijde.

Heb jij het hout al onder speakers geprobeerd ?

Er worden van deze hout soorten ook klankhoutjes enz enz gemaakt
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Heb je de "speakertjes" van Edwin al gezien :-D Verrekte imposant als je bij hem binnenkomt pompom
Ben bang dat eea toch wankel wordt  :-o
Misschien dat hij ze onder de tegel kan zetten?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

mars

Citaat van: lo op februari 01, 2010, 23:27:53
Heb je de "speakertjes" van Edwin al gezien :-D Verrekte imposant als je bij hem binnenkomt pompom
Ben bang dat eea toch wankel wordt  :-o
Misschien dat hij ze onder de tegel kan zetten?

groet,

lo

oi

Ik ze , de speakers van Edwin , heeeeeeeeeele mooie speakers overigens notworthy

maar ik denk dat er wel een manier is.

Mijn speakers zijn ook niet heeeel klein :wink: , maar ik heb het ook nog niet gedaan hoor.


Over mijn speakers gesproken, ik heb jouw versterker eens over mijn speakers gehoord, supercombi...punt!!!!
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

HiFi gek

OI  Mars

Ik ga mijn boxen zeker niet op die houten blokjes zetten .
Ik ben veel te bang als ik tegen mijn boxen zou stoten dat ze dan zo van de blokjes afschuiven en op de grond zouden belanden .

En onder mijn betontegels plaats ik de blokjes ook niet om dezelfde reden .

Nu staan mijn boxen via spikes direct op de betontegels , en enorm stabiel , er is geen beweging in te krijgen , dan moet ik er al echt aan gaan hangen .



Groeten  EDWIN  B

mars

Citaat van: HiFi gek op februari 02, 2010, 17:33:17
OI  Mars

Ik ga mijn boxen zeker niet op die houten blokjes zetten .
Ik ben veel te bang als ik tegen mijn boxen zou stoten dat ze dan zo van de blokjes afschuiven en op de grond zouden belanden .

En onder mijn betontegels plaats ik de blokjes ook niet om dezelfde reden .

Nu staan mijn boxen via spikes direct op de betontegels , en enorm stabiel , er is geen beweging in te krijgen , dan moet ik er al echt aan gaan hangen .



Groeten  EDWIN  B


oi Edwin

Oke,


Maar ik ga hier toch eens mee aan de slag, ik bedoel het is klankhout, en dat onder een klankkast , toch eens luisteren wat er gebeurt.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

jowa

Hoi Mars,

Hou me op de hoogte, ik wil nog een keer de basis van mij speaker verbreden, deze zijn nu wat smal en sta altijd doodsangst uit als mijn neefjes en nichtjes er een keer zijn.

Mocht het je bevallen dan is mijn idee om onder elke luidspreker twee latten van 'klankhout' te lijmen/schroeven die aan beide zijde een centimeter of twee/drie uitsteken.
Op de hoeken kan ik dan experimenteren met verschillende dempers/spikes/niks.

Grtz, JoWa